Golf R Variant – najostrejšie kombi od VW
Nový Volkswagen Golf R Variant má vysoký výkon, dokáže jazdiť bokom a ponúka bohatý priestor v batožinovom priestore. Je Golf R Variant ultimátne rodinné a praktické vozidlo, ktoré sa po aktivácií športového režimu premení na trhač asfaltu?
4 koncovky výfukov
R-ko spoznáte najmä vďaka modrým brzdovým strmeňom a štvoricou koncoviek výfukov. Prednú masku charakterizujú väčšie nasávacie otvory nalakované v kontrastnej čiernej farbe a zaujímavým prvkom je svetelná lišta prepájajúca predné IQ.Light LED Matrix svetlomety. Variant s dĺžkou 4644 mm je o 419 mm dlhší ako Golf R v krátkej verzií (4225 mm).
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Audi RS3 [2022] – zelené peklo
Športové sedadlá a veľký kufor
V interiéri nájdete nové športové sedadlá s pekným modrým vzorom, ktoré majú dobré bočné vedenie a v zákrutách sa o ne viete dobre zaprieť. Je to v podstate mix látky, alcantary a kože, ktoré osobne preferujem ako koženné po vizuálnej ako aj materiálovej stránke. Golf R dostal na volante dodatočné R tlačidlo pomocou ktorého si promptne meníte jazdné režimy. Páči sa mi aj pozmenené zobrazenie virtual cockpitu s novou grafikou. V Golf R Variant odveziete s prehľadom 5 pasažierov, naložíte 611/1642 litrov batožiny (Octavia Combi RS 640 l/1700 l) a potiahnete 1,9 tonový príves.
Koniec nedotáčavého haldexu
Najväčšou novinkou a dôvodom prečo si zaobstarať nový Variant R je podľa môjho názoru prechod na nový spojkový systém s technikou rozdeľovania krútiaceho momentu tzv. torque vectoring. To znamená, že Golf R dokáže poslať 100 % krútiaceho momentu na zadné vonkajšie koleso a tým pádom je konečne pretáčavý a pri výjazde zo zákruty sa dá isť dverami napred.
4-valec s 320 koňmi a 420 Nm
Pod kapotou sa ukrýva oturbený dvojlitrový benzín s 20 koňmi navyše oproti predošlej generácií. Sériovo dodávaný 4-Motion umožní Golf R Variant vystreliť z 0 na 100 km/h len za 4,9 sekundy a 7-stupňová DSG radí rýchlo. Výkon motora je na veľkosť vozidla tak akurát a na okreskách vám bude robiť radosť.
Režim Drift a Nürburgring
V režime Drift zadná náprava po poriadnom zošliapnutí plynového pedálu veselo tancuje a dokáže ísť driftom do kruhu (donut). Prevodovka poslúcha na slovo, drží zaradený prevod (do tretieho prevodového stupňa, potom radí sama) aj pri dosiahnutí maximálnych otáčok. Drift je režim súčasťou Perfomance Paketu, ktorý by som si určite priplatil. Bez neho síce tiež viete ísť bokom, avšak nie je to až taká zábava.
Režim Nürburgring je druhý najčastejší režim, ktorý som využíval. Ide o ostré naladenie celého vozidla okrem podvozka. Tým, že okruh Nürburgring má dosť nerovnú vozovku tak podvozok v tomto režime je mäkkší, aby mal čo najväčšiu prilnavosť – presne to čo na slovenských cestách potrebujeme. Narozdiel od krátkej verzie sa Akrapoviče priplatiť nedajú, ale aj tieto sériové výfuky pekne a štiplavo zapraskajú.
Záver
Áno môžem potvrdiť, že Golf R Variant je ultimátne rodinné a praktické auto, ktoré sa v režime Drift premení na trhač asfaltu. Oproti drahšej konkurencii s väčšími motormi sa Golf nestratí a ponúka najatraktívnejšiu cenu so športovou technikou.
Technické údaje a konkurencia
VW Golf R Variant | BMW M340i xDrive Touring | CLA 35 4MATIC Shooting Brake | |
Motor/palivo | 2,0 / benzín | 3,0/ benzín | 2,0 / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1984/4 | 2 998/6 | 1991/4 |
Výkon motora (kW/k) | 235/320 | 275/374 | 225/306 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 420 | 500 | 400 |
Prevodovka | Automatická 7-st. | Automatická 8-st. | Automatická 7-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 7,8/ 8,2 | 8,7/ | 8,8/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1649 | 1870 | 1645 |
Objem batožinového priestoru (L) | 611/1642 | 500/1510 | 505/1370 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 | 250 | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 4,9 | 4,6 | 4,9 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 49 290 / 58 290 | 71 134/ | 55 962/ |