Huracán Evo RWD je šoférske nebíčko
4.1.2020 to je dátum, kedy Lamborghini predstavilo ďalšiu verziu Huracánu, ktorá sľubuje ešte lepší zážitok pre vodiča. Vnútornosti má rovnaké ako Evo, teda 5,2l V10, akurát má o 21 kW a 40 Nm menej.
Nebudem chodiť okolo horúcej kaše. Tak ako to naznačuje už názov modelu, nové Lambo je zadokolka, ako sa na riadny superšport patrí. Ak ešte neslintáš, dám ti sem hneď aj čísielká:
- 449 kW (610 k) pri 8000 rpm
- 560 NM pri 5600 rpm
- 1389 kg
Zrýchlenie na stovku som tam naschvál nenapísal, pretože tento údaj nie je v tomto prípade až taký dôležitý. (btw. je to 3,3 s.) Výrobca sa v tomto prípade na nič nehrá a rovno priznáva, že toto auto nie je najrýchlejšie v priamke ani na okruhu. Veď kto sa chce naháňať za časmi, ten nech siahne pekne racionálne po klasickom Huracán Evo s AWD.
Je to v šoférových rukách
Tak sa to píše v tlačovej správe k tomuto modelu. A ešte je tam aj pár pekných citátov od CEO Automobili Lamborghini Stefano Domenicali. Vo voľnom preklade hovoria, že jazdecký zážitok prináša hardware auta (ako za starých čias), čo šoférovi pripomenie korene Lamborghini. A ešte sa tam píše o harmónií medzi autom a vodičom.
Jednoducho je tam veľmi pekne diplomaticky naznačené, že ak v tomto aute nevieš čo robíš, veľmi ľahko zaparkuješ ako na GIF-ku tuto. (Btw. Gallardo bolo tiež „zadohrab“ niekedy okolo 2009)
Evo RWD má P-TCS
Performance Traction Control System je nový trakčný systém. Nový znamená, že je navrhnutý špeciálne pre RWD. Na rozdiel od klasického trakčného systému, ktorý škrtí výkon až kým sa auto po šmyku úplne stabilizuje, P-TCS povolí dávkovať točivý moment ešte počas šmyku, čoho výsledkom by mala byť lepšia trakcia pri výjazde zo zákruty. Systém je prepojený so štandardnými režimami jazdy (STRADA, SPORT, CORSA).
Rozpoznateľný na pohľad
Zpredu spoznáš Huracán Evo RWD podľa väčších nasávacích otvorov v prednom nárazníku. Pôsobí tak ešte trochu uhladenejšie oproti bratovi. Je to vidieť aj na fotke. Vzadu má RWD-čko nový lakovaný difúzor. V kokpite si našiel miesto 8,4″ dotykový displej osadený do stredovej konzoly.
Lamborghini dáva jasne najavo, že toto auto nie je pre každého. Ani nemá byť. Evo RWD je ako neskrotený býk, ku ktorému treba pristupovať s rešpektom, inak to nedopadne dobre. A to je presne ono… Ak nebude Lambo robiť puristické autá, tak kto iný?
Zdroj: media.lamborghini.com