Hyundai i30 N Project C – “limitka” z kórejského polostrova
Hyundai si do Frankfurtu tento rok so sebou zobral radikálnejšiu, limitovanú verziu modelu i30 N pod názvom Project C. Poďme sa spolu pozrieť na to, čo so sebou prináša táto 600-kusová limitka.
Prečo práve písmeno C?
- Area C. Názov testovacej trate Hyundai v Namyangu – rodisku Nka.
- CFRP. Hyundai po prvýkrát využil karbónom vystužené plasty v sériovej výrobe.
- Centre of gravity. Project C má v porovnaní s bežnou, 275-koňovou verziou nižšie položené ťažisko o 8.8 milimetra.
Hmotnostná úspora
Pre ešte väčší pôžitok z jazdy Nko prešlo odtučňovacou kúrou, ktorá mu ubrala z celkovej hmotnosti rovných 50 kilogramov. Len vďaka 19-palcovým kovaným diskom OZ racing sa podarilo ušetriť až 22 kilogramov. Použitím CFRP plastov došlo k hmotnostnej úspore na prednej kapote (7.2 kg), bočných prahoch (499 gramov každý), integrovanom zadnom difúzore (386 gramov) a taktiež na manuálnych predných škrupinových sedačkách Sabelt (7.5 kg každá). Naopak predný splitter, ako Hyundai uvádza pridal na hmotnosti 240 gramov, no zlepšil aerodynamiku a taktiež pridal prednej časti lepší a agresívnejší vzhľad.
Vďaka novému nastaveniu tlmenia a novým pružinám je Project C o 6 milimetrov bližšie k zemi, čo viedlo k zlepšeniu celkovej stability auta. Uchytenie zadných kolies je po novom vyrobené z hliníku, čo ušetrilo až 4,66 kg v porovnaní s oceľovou variantou.
Jazdné režimy boli pre potreby Projectu C prekalibrované tak, aby vodičovi sprostredkovali ešte väčšiu zábavu za volantom. V interiéri nájdeme množstvo prvkov z Alcantary a taktiež na spolujazdcovej strane palubnej dosky nájdeme plaketu označujúcu vyrobený kus z limitovanej, 600-kusovej produkcie. Hlavica radiacej páky z brúseného hliníku pripomína svojim tvarom piest motora.
Dynamické parametre
Výkon motora ostal bez zmeny na hodnote 275 koní a 353 Nm, respektíve 378 Nm pri overbooste. Vďaka nižšej hmotnosti sa však zlepšila akcelerácia, ktorá teraz zaberie pri šprinte z 0-100 km/h rovných 6 sekúnd, čo je o jednu desatinu rýchlejšie v porovnaní s bežným 275-koňovým variantom.
Treba však povedať, že Project C bude výhradne dostupný len na európskom trhu.
Text: Samuel Zaťko
Zdroj: hyundai.news.com