Hyundai i30N Option – extrémne N-ko
Parížsky autosalón nám už priniesol niekoľko naozaj špičkových premiér. Nie je to mu dávno keď, sme písali o i30N Fastback. Áno aj toto auto bolo predstavené v Paríži. No nebolo z divízie N jediným zástupcom. Na scéne sa predstavilo aj N-ko, ktoré mne osobne vyčarilo úsmev na tvári. Ako fanúšik úprav áut som naozaj rád, že Hyundai povolil uzdu svojej predstavivosti a prišiel s týmito doplnkami.
Iba niektoré diely
Hneď na začiatku treba ale povedať jednu dosť zásadnú informáciu, a to, že i30N Option sa v podobe, ako ho vidíme nebude predávať. Ale poďme pekne postupne. Obyčajne N-ko je naozaj pekné auto a je práve pre ľudí, ktorí obľubujú rýchle hot-hatche. Na druhej strane ale nie je pre ľudí, ktorí majú radi istú dávku tvorivosti, pretože okrem výbavy si v N-ku môžete vybrať maximálne farbu. A práve túto medzeru majú vyplniť i30N Option prvky. Ide v podstate iba o ukážku niektorých dielov, ktoré sa budú dať dokúpiť k i30-tke. Treba ale povedať, že je to veľká škoda, pretože i30N Option ako celok vyzerá nádherne.
Prvky, ktoré vás uchvátia
Vždy tvrdím a verím, že mnohí so mnou budete súhlasiť, že auto robia kolesá a práve Option je tomu jasným dôkazom. 20“ palcové chrómové disky mu pridávajú na kráse. Ak vás ale veľkosť kolies zaskočila, verte má to svoj dôvod, pretože pod kolesami sa schovávajú obrovské brzdy. Bohužiaľ výrobca neuvádza aký priemer majú no ich veľkosť je šialená. Je až ťažké uveriť tomu, že budú krotiť motor o výkone 275 konských síl. Ak si hovoríte, že to je výkon obyčajného N-Performance N-ka nemýlite sa, pretože Option má totožný motor. Ďalšou vecou, ktorú neskutočne oceňujem je krásny karbónový spojler na piatych dverách. Je vyzývavý, arogantný, ale zároveň elegantný a krásne sediaci do celku. Či aj spĺňa svoju úlohu alebo je iba módnym doplnkom nevieme, ale snáď sa to v rýchlej budúcnosti dozvieme. V karbóne sú tiež oblečené ostatné diely ako napríklad predný spojler nárazníka, bočné prahy, ale aj zadný difúzor, z ktorého na vás číhajú štyri koncovky výfuku.
Prémiový interiér
V interiéri si našli miesto krásne sedadlá Recaro, ktoré sú potiahnuté Alcantarou. Ich bočné vedenie a športovosť vám ešte viac dajú pocítiť apetít N-ka. Alcantara sa ale nenachádza iba na sedadlách, pretože je ňou potiahnutá celá prístrojová doska vrátane volantu. Za zmienku stojí aj na môj vkus trošku gýčový volič manuálnej prevodovky ale v podstate pekne zapadá do športového vzhľadu, ktorý ešte znásobujú červené linky na sedadlách. Samozrejmosťou sú karbónové doplnky.
Alcantara sa ale nenachádza iba na sedadlách, pretože je ňou potiahnutá celá prístrojová doska vrátane volantu.
Tento matný biely model s krásnym označením N na boku má v porovnaní s klasickým N-kom o 25 doplnkov viac. Ešte raz poviem fakt, že ma naozaj mrzí, že sa N Option nedostalo do výroby, pretože by si to naozaj zaslúžil. V Hyundaii tvrdia, že ide o model, ktorý má predstavovať akúsi budúcnosť divízie N a to, akým smerom by sa mala v najbližších rokoch uberať. Ak by ste si ale vedeli nakonfigurovať takéto N-ko, ktoré má karbónovú kapotu, spojlery a obrie brzdy závidel by vám to aj váš sused, ktorý jazdí na Octavii RS245 a verte, že ak to povie zarytý „škodovkár“ tak to už naozaj stojí zato.
Zdroj: Hyundainews.com, TopGear