Jaguar predstavil svôj nový model E-Pace vo veľkom štýle. A to barell rollom o dĺžke 15,3 metra a zapísal sa tak do knihy rekordov ako sériovo vyrábané auto s najdlhším barell roll skokom.
Jaguar E-Pace
Predstaveniu predchádzalo veľa testovacích kilometrov v Afrike, Číne, na Nürburgringu a na testovacej trati Nardo.
Takto oslavuje známy kaskadér Terry Grant zápis do Guinnessovej knihy rekordov.
E-Pace-om vstúpil Jaguár do segmentu kompaktných SUV a konkuruje BMW X1, Audi Q3, Mercedes GLA a VW Tiguan.
E-Pace ponúka nové dostupné technológie ako rozpoznávanie chodcov, City Brake, rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat a tiež upozorňuje na mŕtvy uhol.
Príplatkový Head-up displej nefunguje na báze laserovej technológie ako je zvykom u konkurentov ale pomocou TFT technológie (Thin-film transistor-Display), čo zabezpečuje podľa Jaguáru väčšie rozlíšenie. Okrem toho bude ukazovať o 66 % viac informácii.
Stredový panel ponúka priestor kde uskladníš nielen mobil, ale aj tablet.
Červené prešívanie dodávajú pocit luxusu.
Auto je vybavené množstvom bezpečnostných prvkov. Jedným z nich je aj airbag pre chodcov, ktorý sa ukrýva pod prednou kapotou.
Na výber je pohon predných alebo všetkých kolies. Pod kapotou si nájdu svoje miesto priečne uložené preplňované štvorvalce. V ponuke budú dva benzínové motory (250, 300 koní) a tri dieselové agregáty (150, 180, 240 koní). S najvýkonnejším benzínovým motorom E-Pace akceleruje z 0-100km/h za 6,4 sekundy.
Jaguar ponúka okrem automatickej 9 stupňovej prevodovky aj klasický manuál so 6 rýchlosťami.
E-Pace sa vyrába v Magna Steyer, v Rakúsku. Cena začína od 34.950 Euro s 150 koňovým dieslom.
By Samuel Zaťko