Jaguar F-Type – Zaobíde sa bez motoru V6?
Britská automobilka ukázala svetu facelift modelu F-Type. Ide o dvojmiestnu mašinu s veľkou porciou výkonu. Zmeny sa nekonali len vizuálne, ale aj technické.
Dostal atletické tvary
Množstvo zásad Briti neurobili. Exteriér dostal len decentné zmeny hlavne v prednej časti. Tam sa nachádzajú plne LED svetlá s veľmi úzkym profilom. Predný nárazník obsahuje čierne doplnky, ktoré však stále držia štýl Jaguaru. Nad motorovým priestorom sa nachádzajú výduchy v kapote pre lepší prívod vzduchu do motora. Bočný profil sa nijako zásadne nezmenil. Zadné svetlá dostali úzky dizajn. Výraznou črtou je štvorica chrómových výfukov. Novinkou sú 10-lúčové dvojfarebné disky kolies, ktoré majú 20 palcov.
Jednoduchý ale precízny interiér
Koža, kvalitné materiály a množstvo farebných kombinácií. Tak by som definoval interiér Jaguaru F-Type. Priamo pred vodičom sa nachádza nový 12,3-palcový digitálny panel so športovými ukazovateľmi. Vynovený je aj systém infotainmentu s 10-palcovou obrazovkou. Facelift dostal aj nové sedačky s tenkou siluetou a výborným bočným vedením.
Čo je pod kapotou ak nie 6-valec?
Štartovacou motorizáciou je 2-litrový 4-valec s výkonom 221 kW / 300 koní a 400 Nm krútiaceho momentu, ktorý poháňa len zadná náprava. Škoda je 6-valcového 380-koňového agregátu, ktorý z európskeho trhu vypadol.
Petrolheadi nestrácajte nádej. Motor V8 v ponuke stále je a dokonca dostal dve varianty. Slabšia verzia disponuje výkonom 331 kW / 450 koní a 580 Nm krútiaceho momentu. Na výber môže byť pohon čisto zadnej nápravy alebo štvorkolky. Momentálnym vrcholom je verzia R, keďže SVR ešte nepoznáme. R-ková verzia má 423 kW / 575 koní a 700 Nm krútiaceho momentu. Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies dokáže akcelerovať na stovku za 3,7 sekundy. Zastaví sa na hodnote 300 km/h. V každej verzií je použitý 8-stupňový automat, ktorý radí rýchlejšie ako verzia pred faceliftom.
Verzia First Edition
Ide o exkluzívne vyhotovenie. Založené je na R-Dynamic modeloch, ktoré ponúka len jeden modelový rok. Balík obsahuje exteriérové zmeny ako sú 5-lúčové 20-palcové lesklé disky kolies s kontrastným povrchom. V interiéri nájdeme prešívané kožené sedadlá. Medzi ďalšie vrcholy patrí prístrojová doska zabalená v Alcantare, hliníkové pádla pod volantom a množstvo označenia verzie First Edition.
Zdroj: www.media.jaguar.com