Jeep Avenger e-Hybrid – populárny crossover s hybridnou technikou
Jeep Avenger e-Hybrid, ako najnovší prírastok do rodiny Jeep, kombinuje tradičný robustný dizajn s modernými technológiami hybridného pohonu. Tento model prináša niekoľko zaujímavých vlastností, ktoré stoja za pozornosť.
Exteriér
Jeep Avenger e-Hybrid si zachováva ikonický vzhľad značky Jeep s výrazným hranatým vzhľadom, robustnými líniami a prednou maskou s charakteristickými siedmimi otvormi. Zvýšená svetlá výška a mohutné nárazníky dávajú jasne najavo, že ide o vozidlo pripravené na dobrodružstvá aj mimo cesty. Elegantné full-LED svetlomety s tmavým podkladom a slušným dosvitom dodávajú vozidlu moderný nádych, zatiaľ čo rôzne možnosti farebných kombinácií exteriéru umožňujú zákazníkom vyjadriť svoj osobný štýl. K elegancií taktiež prispievajú rozmerné disky kolies. Najväčšou výhodou typu karosérie crossover je zvýšená svetlá výška, vďaka ktorej sa do vozidla pohodlnejšie nastupuje a ponúka veľmi dobrý výhľad spoza volantu na okolie.
➡️ NEPREHLIADNITE: Jeep Compass – hybridný dobrodruh
Interiér
Interiér Jeep Avenger e-Hybrid je navrhnutý s dôrazom na komfort a funkčnosť. Ergonomické sedadlá s vynikajúcimi mäkučkými opierkami hlavy a množstvo úložného priestoru zaručujú pohodlie aj počas dlhších ciest. Jeep Avenger ponúka úložný priestor dokonca aj v prístrojovke. Stredový displej s dotykovou obrazovkou je prehľadný a ľahko ovládateľný, poskytujúci prístup k navigácii, bezdrôtovému Apple CarPlay/Android Auto a ďalším dôležitým funkciám. Virtual kokpit pred vodičom je konfigurovateľný a ponúka grafiku na slušnej úrovni. V interiéri Jeep Avenger e-Hybrid je na môj vkus použitých až príliš veľa plastov, ale to je vec vkusu a každý to môže vnímať ináč. Naopak na hodnote prispieva ambientné osvetlenie, audio sústava JBL a dobrá grafika cúvacej kamery.
Jeep prináša niektoré riešenia, ktoré som doposiaľ v aute nevidel. Napríklad ide o riešenie uzavretia priehradky v stredovom tunely. Bežne sa využíva roletový systém, ale Jeep sa rozhodol pre skladací systém s magnetom, ktorý pripomína obal na iPad. Osobne mi príde riešenie s roletkou oveľa jednoduchšie, keďže nemusíte magnety rozpojiť, čo môže byť za jazdy trochu prácnejšie.
Ďalším špecifickým riešením je použitie tlačidiel miesto riadiacej páky. Za tlačidlami sa kvôli tomu musíte jemne nakloniť a vybrať si želané tlačidlo, ale človek si po čase na to jednoducho zvykne a nerieši to. Najergonomickejšie vyriešené to má Mercedes-Benz s voličom prevodovky za volantom, v tesnej blízkosti rúk. Okrem toho je potrebné dlhšie podržať tlačidlo na štartovanie a vypnutie motora. Nie sú to výčitky, sú to špecifiká tohto modelu o ktorých by ste pred kúpou mali vedieť a možno vyskúšali vopred, či vám budú vyhovovať.
3 rozličné pohony
Jeep Avenger je dostupný s tromi rôznymi pohonmi: čistá elektrika, benzínový 3-valec s manuálom a náš testovaný hybrid s benzínovým 3-valcom a automatickou prevodovkou.
Kombinácia benzínového motora s elektromotorom v modeli e-Hybrid poskytuje optimálny výkon a efektívnosť. Ide o 1.2 turbo motor s výkonom 100 koní a 205 Nm kombinovaný s batériou (0,9 kWh) a 21 kW elektromotorom integrovaným v prevodovke. Jazda je plynulá a tichá, pričom hybridný systém zabezpečuje nižšiu spotrebu paliva až okolo 0,8 l na 100 km oproti čistému spaľováku a taktiež nižšie emisie.
Elektromotor nepomáha len pri rozjazdoch a pri nízkych rýchlostiach, ale aj počas jazdy vyššími rýchlosťami. Nabíja sa pomocou rekuperácie, vďaka ktorej používate brzdový pedál len na úplné dobrzdenie, čím sa v konečnom dôsledku zvyšuje pohodlie. Avšak nastavenie intenzity rekuperácie sa nastaviť nedá, čo je trochu škoda. e-Hybrid je spriahnutý so 6-st. dvojspojkovou prevodovkou, takže jazda v meste je pohodlná bez nutnosti vytláčania spojky.
Aký pohon odporúčam pre Avenger?
Variant e-Hybrid mi dáva najväčší zmysel, stojí iba o 2 500 € viac od základnej verzie a dostanete automatickú prevodovku, ako aj hybridný pohon s nižšou spotrebou o 0,8 litra na 100 km. Čisto elektrický variant stojí až o 18 000 € viac oproti čisto benzínovej verzii, takže finančná návratnosť je veľmi dlhá. Jeep Avenger e-Hybrid má pohon predných kolies a dosiahol som dobrú kombinovanú dlhodobú spotrebu na úrovni 6,4 litra na 100 km oproti udávanej spotrebe podľa WLTP na úrovni 5,0 l na 100 km.
Batérie pohonu sú konštruované tak, aby vydržali celú životnosť modelu. Jeep poskytuje 8-ročnú záruku alebo 160 000 km navyše k 2-ročnému bezplatnému servisu.
Jazda a bezpečnosť
S Jeep Avenger sa výborne jazdí, má živé riadenie a plavný podvozok vyladený na komfortnú jazdu. Na výber je až 6 rôznych jazdných režimov vrátate asistenta pri jazde zo strmého svahu. Jeep Avenger e-Hybrid je vybavený množstvom moderných technológií, ktoré zvyšujú bezpečnosť a pohodlie. Adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie, asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu pomocou miernych korekcií a množstvo ďalších asistentov vodiča prispievajú k vyššej úrovni bezpečnosti na cestách. Okrem toho vie rozpoznávať dopravné značky, ktoré sa zobrazujú vo virtual kokpite a taktiež sleduje okolitú premávku a pri cúvaní na cestu vie autonómne zabrzdiť, aby zabránil kolízii nielen s vozidlom, ale aj napr. cyklistom.
Záver
Jeep Avenger e-Hybrid je skvelou voľbou pre tých, ktorí hľadajú štýlové SUV s modernou hybridnou technológiou. Kombinuje výhody elektrického a benzínového pohonu, čo prináša ekologické a ekonomické výhody bez kompromisov. S jeho pokročilými bezpečnostnými a technologickými prvkami je ideálny pre mestskú aj mimo mestskú jazdu.
Technická špecifikácia a konkurencia
Jeep Avenger e-Hybrid | Toyota Yaris Cross Hybrid | Škoda Kamiq | |
Motor/palivo | 1.2 e-Hybrid / benzín | 1.5 / benzín | 1.0 TSI / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1199/3 | 1490 /4 | 999/3 |
Výkon motora (kW/k) | 74/100 +21/29 | 85/116 | 81/110 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 205 | – | 200 |
Prevodovka | 6-st. automat | e-CVT | 7-st. automat |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,5/6,4 | 5,0/ | 6,2/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1355 | 1690 | 1248-1414 |
Objem batožinového priestoru (L) | 380 | 397 | 400 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 184 | 170 | 197 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,9 | 11,2 | 10,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 22 490/ | 23 290/ | 21 360/ |
Foto: Samuel Zaťko