Lamborghini Huracán Evo
Talianska automobilka Lamborghini vstupuje do nového roka so štýlovou faceliftovou verziou superšportu nazývanou Lamborghini Huracán Evo. Predstavenie prebiehalo v jeho domovine Sant’Agata Bolognese.
Motor
Pod kapotou sa ukrýva 5,2 litrový atmosférický 10-valcový motor s výkonom 640 koní (470kW) pri 8000 otáčkach za minútu a krútiacim momentom 600 Nm, ktorý je totožný s modelom Huracán Performante. Na zvýšení výkonu sa podieľa upravený sací a výfukový systém.
Evo si vystačí len s 2,9 sekundami na to, aby vystrelilo z 0 na 100 km/h, alebo 9,0 sekundy z 0 na 200 km/h. Výkon sa prenáša pomocou 7 stupňovej dvojspojkovej prevodovky na obe nápravy. Maximálna rýchlosť je stanovená na 325 km/h. Hmotnosť nového Lamba je vyčíslená na 1422 kg, čo je pomer hmotnosti a výkonu 2,22 kg/hp.
Systémy
Úplnou novinkou Huracánu je systém riadenia zadných kolies. Pri malej rýchlosti sa zadná náprava riadi v opačnom smere, ako predná čo prináša pocit väčšej odhodlanosti v zákrutách. Zasa pri vyššej rýchlosti sa obidve nápravy otáčajú paralelne čo zaručuje vynikajúcu stabilitu a plnú kontrolu nad vozidlom.
Technologický mozog Huracánu EVO je Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), ktorý spracúva údaje z dynamickej jazdy. Na základe vodiča, vonkajšieho prostredia, zvoleného režimu jazdy, ktoré sú mimochodom 3: Strada, Sport a Corsa dokáže tento systém predvídať správanie vozidla a prispôsobí adaptívne systémy okamžitej situácii.
Systém Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI) s novými vylepšenými gyroskopickými senzormi monitoruje v reálnom čase priečnu, pozdĺžnu aj vertikálnu dynamickú pozíciu vozidla.
Exteriér
Charakteristický dizajn definuje aerodynamickú nadradenosť a zvýšenú jazdnú dynamiku. Nový predný nárazník zabezpečuje aerodynamické zlepšenie prostredníctvom predného rozdeľovača a zväčšenými prívodmi vzduchu v tvare Ypsilon.
Bočná strana Huracánu si prešla taktiež dizajnovou úpravou a to konkrétne otvory prívodu vzduchu. Novinkou sú 20 palcové disky kolies Aesir obuté na pneumatikách Pirelli P Zero.
Dizajnové zmeny nastali aj v zadnej časti vozidla. Nárazník je obohatený markantnejším difúzorom a dvomi vyššie umiestnenými koncovkami výfukov. Difúzor zaisťuje zvýšený prietok vzduchu, čo jasne potvrdzuje aerodynamické schopnosti vozidla.
Len pre zaujímavosť Lamborghini tvrdí, že Huracán EVO zlepšuje prítlak a aerodynamickú účinnosť viac ako päťkrát v porovnaní s prvou verziou Huracána.
Verím, že ani jednému oku neunikol neprehliadnuteľný oranžový lak Arancio Xanto, ktorý je nanesený v štyroch vrstvách.
Interiér
Exkluzívne povrchy interiéru sú vyrobené z najkvalitnejších materiálov. Budúci majiteľ si môže vybrať z viacerých variant, ako napríklad Alcantara s farebnými doplnkami Arancio Dryop, ktoré ladia s odtieňom karosérie.
Za príplatok Lamborghini dodá aj patentovanú „karbónovú kožu“ Carbon Skin, karbónové doplnky, ale aj funkciu prispôsobenia si tzv. Ambient lights v interiéri. Exteriér, ale aj interiér modelu Huracán Evo si budúci majitelia môžu prispôsobiť vďaka paketu Style Packs, alebo individuálnou úpravou prostredníctvom programu Ad Personam.
Nové multimediálne rozhranie HMI s dotykovou 8,4 palcovou obrazovkou umiestnenou v stredovej konzole nad štartovacím tlačidlom, urýchli vodičovi prístup k rôznym funkciám. Okrem iného disponuje plnou konektivitou k smartfónom s podporou Apple CarPlay a Android Auto, ale aj s hlasovým ovládaním Siri a navigáciou. Voliteľný príplatkový telemetrický systém s dvojitou kamerou je taktiež ponúkaný prostredníctvom dotykovej obrazovky, čo umožňuje zaznamenávanie a analýzu dát telemetrie.
Cena
Prvé dodávky nového Lamborghini Huracán EVO odštartujú na jar roku 2019. Základná cena stanovená pre Európu je 184.034 € bez DPH, no s vyššie spomenutým programom Ad Personam bude cena len a len stúpať.
Zdroj: media.lamborghini.com