Land Rover Defender dostal nový 6-valec, ktorý nahrádza 4-valce
Veľmi nečakaný krok od britskej automobilky, keďže emisné limity sú veľmi náročné a aj napriek tomu Land Rover neznižuje objemy motorov, no práve naopak. Čo revolučné dostal pod kapotu, keďže nahrádza 4-valcové motory so 6-valcom?
Plnotučný naftový trojlitrový šesťvalec
Lahodná motorizácia nesie označenie D300, čo v praxi znamená výkon 221 kW / 300 koní a 650 Nm. Tá dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 6,7 sekundy v prípade kratšej verzie 90. Zmena nastane pri motorizáciách D200 a D250, ktoré doteraz skrývali pod kapotou len naftový 2-litrový štvorvalec. Po novom ich bude dopovať taký istý 3-litrový šesťvalec ako v prípade D300-vky. Verzia D200 dosiahne výkon 147 kW / 200 koní a 500 Nm a silnejšia D250 dosiahne 183 kW / 249 koní a 570 Nm.
Plug-in hybrid
Ďalšia pohonná novinka, ktorá je prekvapivá a poznáme ju pod označením P400e. Mnohí si však myslíte, že kombinuje elektromotor s 3-litrovým benzínovým šesťvalcom. Avšak v tomto prípade pracuje pod kapotou len 2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 221 kW / 300 koní, ktorý je kombinovaný s elektromotorom o výkone 105 kW / 143 koní. Celkový výkon je na úrovni 297 kW / 404 koní a 640 Nm.
Batéria s kapacitou 19,2 kWh zabezpečí 43 km dojazd na čisto elektrický pohon. Na to, že z 0-100 km/h zrýchli za 5,6 sekundy, tak spotreba 3,3 l/100km je veľmi pozitívna. Ak sa dostaneme k nabíjaniu, tak za pomoci 7 kW wall-boxu sa nabije na 80 % za rovné 2 hodiny, no ak použijete nabíjanie pomocou DC prúdu, tak na 80 % to zvládnete do 30 minút. Štandardom verzie P400e sú 20-palcové disky kolies a vzduchový podvozok.
Pracovná verzia alias starý Defender
Jedinečný a pre cieľovú skupinu ľudí veľmi významný krok. Verzia s označením Hard Top dokáže naložiť až 800 kilogramov a ťahať 3,5 tony. Vďaka premyslenému usporiadaniu interiéru, teda bez sedadiel druhého a tretieho radu ponúka Defender 110 až 2059 litrov nakladacieho priestoru (1355 litrov pre kratšiu verziu 90). Kabína v prvom rade je navrhnutá tak, aby tam dokázali plnohodnotne sedieť 3 osoby. Paleta motorov je nasledovná, všetko to sú naftové šesťvalce D200 (200 koní), D250 (249 koní) a D300 (300 koní). Samozrejmosťou je svetlá výška 291 mm s hĺbkou brodenia až do 900 mm. Cenovka štartuje tesne pod hranicou 40 000 eur, v prípade kratšej verzie 90 a pre verziu 110 takmer 47 500 eur bez DPH.
Zdroj: www.media.landrover.com