McLaren Speedtail
Prvé Hyper-GT značky McLaren inšpirované slávnym modelom F1.
.
Pár čísel na začiatok:
- 1050 konských síl
- Akcelerácia z 0-300 km/h zaberie len 12.8 sekundy
- Maximálna rýchlosť 403 km/h
- V režime Velocity zníži auto svoju svetlú výšku o 3.5 centimetra
- Celkovo bude vyrobených 106 exemplárov. Každý s cenovkou začínajúcou na hodnote 1.75 mil. £ bez dane
Dizajn
Pri dizajnovaní exteriéru bol kladený obrovský dôraz na aerodynamickú účinosť. Tento fakt potvrdzujú predné karbónové kryty kolies, ktoré redukujú turbulencie vznikajúce v okolí kolies a zabezpečujú tak plynulejšie obtekanie auta vzduchom. Ich zaujímavosťou je, že sú pevne uchytené takže sa neotáčajú spolu s kolesom. Ďalšiemu zlepšeniu aerodynamiky pomohlo nahradenie konvenčných spätných zrkadiel kamerami.
Speedtail je v porovnaní s modelom P1 dlhší až o 0.5 metra. Celková dĺžka dosahuje 5137 milimetrov. Pre porovnanie Rolls Royce Phantom ôsmej generácie má dĺžku 5762 milimetrov. Pri pohľade zvrchu je vidieť podobnosť s tvarom slzy. McLaren teda hľadal inšpiráciu aj v prírode pretože slza je ,,najrýchlejším tvarom prírody”.
Pohon
Speedtail bude poháňaný hybridnou zostavou kombinujúcou benzínový motor a elektromotor. Kombinovaný výkon bude na úrovni 1050 konských síl. Toto sú nateraz všetky známe informácie týkajúce sa pohonu.
Dynamika
Vďaka suchej váhe 1430 kilogramov je McLaren schopný akcelerovať z pokoja na 300 km/h za 12.8 sekundy. P-jednotka dokázala túto úlohu splniť za 16.5 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje 403 km/h. FunFact: pre dosiahnutie maximálnej rýchlosti bol vyvinutý špeciálny režim Velocity, ktorý optimalizuje fungovanie hybridného systému, upraví uhol zadných aktívnych klapiek, zníži svetlú výšku o 3.5 centimetru (v tomto prípade sa nachádza najvyšší bod auta len 1.12 m od povrchu cesty) a kamery nahradzujúce spätné zrkadlá sa zasunú, aby zbytočne nezvyšovali aerodynamický odpor.
.
Interiér
Najväčším prekvapením je interiér. Jedno alebo dve sedadlá by ste vňom hľadali márne, pretože McLaren sa rozhodol dopriať zážitok z jazdy rovno trom pasažierom. Určite sa pýtate ako sú rozmiestnené sedadlá. Odpoveď je jednoduchá. Všetky tri sedadlá sú uložené vedľa seba s vodičom uprostred. Sedadlá spolujazdcov sú integrované do karbónového monokoku. Pred vodičom sa nachádzajú obrazovky a dotykové displeje s vysokým rozlíšením, ktoré nahradili takmer všetky klasické tlačidlá. Tlačidlá na otvorenie okien a dverí, štart motoru a zapnutie režimu Velocity sa nachádzajú nad hlavou vodiča a ich časti sú vyrobené z hliníku, ktorý bol ručne vybrúsený a vyleštený.
Zaujímavosti
- Zákazník dostane ku každému autu exkluzívnu batožinu, ktorej farby budú zhodné so špecifikáciou auta.
- Klapky umiestnené v zadnej časti sú hydraulicky ovládané a sú vyrobené z flexibilných uhlíkových vlákien, takže pre zachovanie hladkého dizajnu nebolo potrebné robiť zbytočný predel na karosérií, ktorý by len vytváral turbulencie a zhoršoval tak aerodynamiku. Tieto klapky taktiež slúžia ako aerodynamická brzda.
- Sedadlo vodiča je inšpirované tým z modelu F1.
- Zadný nápis Speedtail je vyrobený z 18- karátového bieleho zlata.
Prvé vyrobené kusy budú dodané začiatkom roku 2020.
Zdroj: media.mclarenautomotive.com