Mercedes-AMG A35 – Golf R má problém!
Trieda ostrých hot-hatchov má nového hráča, ktorý môže poriadne zamiešať karty. Nový Mercedes-AMG A35 4Matic je síce postavený na prednokolkovej platforme triedy A, avšak pri tomto modeli bol každý detail navrhnutý pre čo najlepší výkon a jazdné vlastnosti.
Karoséria, podvozok, motor, jazdné režimy a interiér ponúkajú športové jazdné vlastnosti bez toho aby uberali z každodennej využiteľnosti a komfortu.
Karoséria má oproti minulej generácií ostrejšie a hranatejšie tvary. Špecialitou sú zadné svetlá, podobné tým z modelu CLS a E. Pre zvýšenie torznej tuhosti bol pod motor umiestnený hliníkový plát a na podvozkovej časti dve diagonálne rozpery.
Pod kapotou nájdeme vylepšený benzínový dvojliter M260, ktorý bol používaný v triede A už v minulosti, tentokrát však dostal tuning od AMG. Väčšie twinscroll trubo, variabilné časovanie vačiek CAMTRONIC, spevnený blok motora sa spolu so sedemstupňovou automatickou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT starajú o rýchlu odozvu na plyn. V jazyku čísel – 225kW (306 koní) a 400Nm vôbec nie je málo!
V šprinte z 0 na 100 km/h je to veľmi tesný súboj oboch malých „hothatch-ov“, A35 AMG zvládne stovku za 4.7 sekundy a VW Golf R so 7 st. DSG automatom to zvláda za 4.6 sekundy.
Každého vodiča určite potešia pádla pod volantom na manuálne radenie, rovnako ako aj 5 jazdných režimov. Režim „Slippery“ je určený na jazdu po mokrom povrchu so stálym prísunom rovnakého točivého momentu. V režime „Comfort“ prevodovka drží motor v nižších otáčkach pre úsporu paliva, tlmiče a riadenie kladú dôraz na komfort. „Sport“ a „Sport+“ sú určené najmä na rýchlu jazdu a na okruhy. Režim „Individual“ je nastaviteľný podľa vašich požiadaviek.
V interiéri dominujú už známe škrupinové sedačky od firmy RECARO, ktoré sú dostupné buď so žltým alebo červeným prešívaním.
Palubná doska, ovládače a volant sú perfektne spracované. Bystrému oku neujde, že podobný koncept používajú aj ostatné AMG modely. Multimediálny systém COMAND bol nahradený systémom MBUX. Novinkou sú tiež dva displeje pod jedným sklom, ktoré nahradili analógové budíky a jeden displej.
Súčasťou multimediálneho systému MBUX je meracie zariadenie časov na okruhoch AMG TRACK PACE.
Svetová premiéra tohto modelu bude už 2.10.2018 v Paríži, na trh dorazí v januári 2019.
Zdroj: Daimler Press
1 Response
[…] V režime “Comfort” prevodovka drží motor v nižších otáčkach pre úsporu paliva, tlmiče a riadenie kladú dôraz na komfort. “Sport” a “Sport+” sú určené najmä na rýchlu jazdu a na okruhy. Režim “Individual” je nastaviteľný podľa vašich požiadaviek. To hlavné sa však skrýva pod kapotou. Benzínový 2-litrový 4-valec dostal väčšie twinscroll turbo, variabilné časovanie vačiek CAMTRONIC a spevnený blok motora. V jazyku čísel 306 koní a 400 Nm stačí, aby bolo nové AMG A35 konkurencie schopné. Viac informácií AMG A35 sa dočítate TU. […]