Mercedes-AMG GLA 45 S – crossover so stádom koní
Tesne pred ženevským autosalónom automobilky ukazujú svetu svoje nové počiny. Mercedes-Benz sa pýši najostrejšou verziou doslova najmenšieho SUV modelu.
Ostrý vzhľad
Od verzie GLA 35 AMG sa dizajnovo odlišuje len exteriérovými detailami. Prepracovaný predný nárazník obopína mriežku chladiča so zvislými lamelami, ktoré naznačujú miesto v divízií AMG. Otvory v prednej časti sú zväčšené pre lepšie prúdenie vzduchu. Vysoko výkonné predné LED svetlá sú dodávané v štandarde. Samozrejmosťou sú rozšírené oblúky blatníkov. Základ tvoria 19-palcové disky kolies, verzia S je obutá do 20-palcových diskov kolies. Na želanie sú k dispozícií až 21-palcové kolesá. V zadnej časti dominuje štvorica okrúhlych výfukov, ktoré sú osadené do difúzora.
Interiér so športovým duchom
Prepracovaný a v dnešnej dobe známy interiér prebratý z najmenšieho modelu A. Sedadlá sú výbornými spoločníkmi pri rýchlej jazde, pretože majú mohutné bočné vedenie. Čalúnenie kombinuje čiernu umelú kožu ARTICO a mikrovlákna DINAMICA s dvojitým švom v červenej farbe. Volant z Nappa kože so žltým švom je úžasný na dotyk. Všetky modely obsahujú stredovú konzolu oblečenú do klavírového laku. Interiéru dodávajú doplnky v žltej farbe veľmi jedinečnú atmosféru, ale aj jedinečnosť. Žltá farba je typická pre najostrejšiu verziu s označením S.
Splašené stádo koní
Udivuje ma, že automobilky sa snažia z čo najmenšieho objemu vyprodukovať monštruózny výkon. V tomto prípade z benzínového 2-litrového 4-valca Mercedes-Benz vyprodukoval výkon 285 kW / 387 koní, vo verzií S až 310 kW / 421 koní. Crossover zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy, silnejšia verzia S o desatinu rýchlejšie. Maximálna rýchlosť je na úrovni 250 km/h, zatiaľ čo S-kový model dokáže uháňať až 270 km/h. Maximálny krútiaci moment 480 Nm, respektíve 500 Nm je k dispozícií v oblasti 5000 ot/min. Kombinovaná spotreba 9,2 l / 100 km podľa metodiky NEDC je veľmi otázna, no silno pochybuje, že sa vôbec dostane pod 10 l / 100 km.
Ako ho dostať na limit?
Samotným základom je pohon a prevodovka. AMG Performance 4MATIC+ je pohon všetkých kolies, ktorý ponúka rozloženie sily na zadnú nápravu pomocou AMG TORQUE CONTROL. To znamená že sila sa prerozdeľuje medzi zadnými kolesami tak, aby dosiahli čo najlepšiu trakciu. Prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G prispieva k dynamike vozidla. Rýchlosť radenia je nastavená na tej najvyššej úrovni tak, aby vodič mal čo najväčší športový zážitok.
Adaptívny tlmiaci systém AMG RIDE CONTROL umožňuje vodičovi vybrať si jeden z troch režimov nastavenia tuhosti tlmičov. Spektrum siaha od jemných plávajúcich pocitov až po tvrdú športovú jazdu. Štandardný brzdový systém používa 4-piestové strmene a kotúče s rozmermi 350 mm vpredu a 330 mm vzadu. Voliteľný balík AMG DYNAMIC PLUS disponuje najlepšími brzdami, aké len môžu byť použité na tento model. Reč je o 6-piestových strmeňoch a kotúčoch s rozmermi 360 mm vpredu, ktoré sú zabalené do červenej farby s logom AMG.
Zdroj: www.media.daimler.com