Nový koncept Mercedes-AMG PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeed je úplne otvorené, dvojmiestne vysokovýkonné vozidlo bez strechy a čelného skla pripomínajúce pretekárske vozidlá. Štúdia vozidla poskytuje výhľad na prvý model z limitovaného radu Mythos od značky Mercedes‑Benz. Svetová premiéra štúdie Concept Mercedes-AMG PureSpeed sa pritom konala v exkluzívnom prostredí Veľkej ceny Formuly 1 v Monaku. Malá séria, limitovaná na 250 exemplárov, bude k dispozícii len pre najvernejších nadšencov a zberateľov vozidiel Mercedes-Benz.
Systém HALO namiesto stĺpika A
Systém HALO nahrádza obvyklý stĺpik A na vozidle. Tento prvok je priamo odvodený z kráľovskej triedy motoristického športu a od roku 2018 je súčasťou každého vozidla Formuly 1. Chráni hlavu vodiča pri nehodách. Jeho názov v preklade znamená svätožiara. Tento bezpečnostný systém v štúdii Concept Mercedes‑AMG PureSpeed pozostáva, rovnako ako pri vozidlách Formuly 1, z oblúka, ktorý je spojený s karosériou vozidla. Aerodynamicky optimalizovaný konštrukčný diel slúži na ochranu cestujúcich, rovnako ako v kráľovskej triede motoristického športu. K nemu sa pridávajú dve aerodynamicky optimalizované prilby, ktoré boli špeciálne navrhnuté a vyrobené pre štúdiu Concept Mercedes-AMG PureSpeed.
Zorné pole ako vo Formule 1 sa tak pre dve osoby stane skutočnosťou. Od vonkajšieho prostredia vás neoddeľuje strecha, čelné sklo a ani bočné sklá. Interiér so svojou koncepciou farieb a prvkov výbavy, ako aj s individuálnymi hodinkami, ktoré navrhla spoločnosť IWC Schaffhausen, na prístrojovej doske dodáva vozidlu ďalšie atraktívne prvky.
➡️ NEPREHLIADNITE: Mercedes-AMG GT 43 kupé so štvorvalcom?
Dizajn inšpirovaný hypervozidlom Mercedes-AMG ONE
Štúdia Concept Mercedes‑AMG PureSpeed je vysokovýkonné vozidlo s nízkou siluetou. Veľa charakteristických dizajnových prvkov je inšpirovaných hypervozidlom Mercedes‑AMG ONE. Dizajn kolies dotvára obloženie z uhlíkových vlákien na prednej a zadnej náprave. Zadné obloženia sú kompletne uzavreté, čo prispieva k zlepšeniu aerodynamiky. Predné sú otvorené s cieľom optimalizovať prúdenie vzduchu v prednej časti vozidla, ako aj chladenie bŕzd a prítlak.
Pre športové vozidlo je typická dlhá kapota motora a výrazne smerom nadol pretiahnutá predná časť so žraločím nosom (Sharknose). Dizajn prednej časti sa podobá vozidlu Mercedes‑AMG ONE vďaka otvoru na prívod vzduchu so zvýraznenou šírkou a nápisu AMG, ako aj tmavo pochrómovanej hviezde. Súčasťou je aj aerodynamicky optimalizovaná kapota motora s prídavným otvorom na odvod vzduchu. Malé, transparentné deflektory v prednej časti a na stranách vedú obtekajúci vzduch ponad kokpit.
Pocta legendárnym modelom Mercedes
Aj mnoho iných ďalších prvkov dizajnu je poctou motoristickému športu. Dve opory za sedadlami pripomínajú legendárne pretekárske vozidlá, ako je napríklad 300 SLR. S týmto vozidlom vyhrali v roku 1955 Stirling Moss a Denis Jenkinson preteky Mille Miglia v Taliansku – a to s rekordnou priemernou rýchlosťou neuveriteľných 157 km/h na verejných cestných komunikáciách.
Výrazný lak s farebnými prechodmi od červenej Le Mans po grafitovú sivú s čiernym vzorom AMG odkazuje na v tom čase nemenej prekvapujúce farebné stvárnenie víťazného vozidla Mercedes pri slávnych sicílskych automobilových pretekoch Targa Florio spred 100 rokov. Pretekárske vozidlo bolo nalakované načerveno – farba, ktorá v tom čase bola obvykle vyhradená pre talianske vozidlá. Nemecké pretekárske vozidlá boli na druhej strane tradične nalakované nabielo.
Červené farebné stvárnenie malo zabrániť prípadnému obmedzovaniu nemeckého vozidla zo strany skalných vlasteneckých talianskych prívržencov motoristického športu. Úspech sa dostavil: v čase 6:32:37,4 hodín a absolvovanej vzdialenosti 432 kilometrov napokon prichádza do cieľa na prvom mieste víťazné dvojlitrové pretekárske vozidlo Mercedes so štartovacím číslom 10 pilotované Christianom Wernerom. Štartovacie číslo 10 sa nachádza na predných blatníkoch štúdie Concept Mercedes-AMG PureSpeed a odkazuje na víťazstvo spred 100 rokov.
Zdroj: Mercedes Media