Mercedes-Benz GLA 35 AMG – Najmenší SUV Mercedes vstupuje do divízie AMG
Najmenšie automobily značky zo Stuttgartu dostali prívlastok písmeno A. Segment SUV modelov poznáme pod označením GL. Ako spojiť kompaktné vozidlo s plejádou SUV modelov? Tak ako to robí Mercedes. Najmenší, použiteľný na rôznorodé cesty a hlavne s veľkou porciou výkonu. To je Mercedes-Benz GLA 35 AMG.
Masívnejšie proporcie
Niet pochýb o tom, že väčšina nových modelov z rovnakého segmentu rastie. Nie je tomu inak ani v prípade novinky od Mercedesu. GLA-čko narástlo do šírky aj výšky. Na prekvapenie je kratšie než predchodca. Nehovorím o nejakých zásadných zmenách proporcií, ktoré sa zmenili v pár milimetroch. Zovňajšok dopĺňa špecifické chrómové obloženie chladiča uložené medzi dvojicou špičkových LED svetiel. V zadnej časti evokuje dvojica okrúhlych koncoviek výfukov a odtrhová hrana AMG na strešnom spojleri. Balík AMG Night ponúka väčšie množstvo individualizácie vzhľadu a hlavne zatmavené doplnky karosérie.
Dobre známy interiér
Mercedes robí to, čo mu ide. Tomuto interiéru v segmente niet konkurencie. Dôkazom toho je aj dvojica displejov infotainmentu MBUX, ktoré zachovávajú štýl vlajkovej lode s označením „S“. Digitálny panel dostal novú grafiku zobrazenia, ktorú používajú všetky modely portfólia AMG. Ten disponuje množstvom športových údajov ako napríklad Warm-up, Set-up, G-Force a údaje o motore. Nesmiem vynechať volant, ktorý svojim úžasným tvarom a spracovaním doslova láka dotyky. V interiéri nechýba ani množstvo hliníkových doplnkov či označení „AMG“.
306-koňová strojovňa
Momentálne najsilnejším variantom najmenšieho SUV značky je preplňovaný dvojliter technológiou twin-scroll s výkonom 225 kW / 306 konských síl a rovných 400 Nm krútiaceho momentu. Motor poznáme z viacerých menších modelov značky Mercedes-Benz. Z 0 na 100 km/h vystrelí za 5,1 sekundy a zastaví sa až na hodnote 250 km/h, čo je o 0,1 sekundy rýchlejšie než jeho starší brat GLB. S pohonom 4MATIC je spojený prevodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT 8G s dvomi spojkami. Osem stupňov je zvolených tak, aby vodič zažil spontánne zrýchlenie s rýchlym preradením. Zmenila sa tuhosť karosérie použitím výstuh v prednej časti a taktiež aj priskrutkovanou hliníkovou doskou pod motorom. Ak to má ťah pri zrýchlení, musí to poriadne brzdiť. Vpredu sú použité 4-piestové strmene a 350-milimetrové kotúče, no v zadnej časti len 1-piestové strmene a 330-milimetrové kotúče.
Čo sú jeho silné stránky?
Pohon AMG Performance 4MATIC je veľmi variabilný. Primárne prenáša krútiaci moment na cestu len cez prednú nápravu, no pri preklze dokáže prenášať krútiaci moment v pomere 50:50. Podvozok AMG disponuje adaptívnym tlmením AMG RIDE CONTROL s trojicou odlišných tuhostí. Výfuková sústava v závislosti od zvoleného jazdného režimu dokáže zvýšiť alebo znížiť úroveň hluku. Na starosti to má výfuková klapka.
Text: Filip Beňadik
Zdroj: www.media.daimler.sk