Mercedes-Benz GLC Coupé – nespočet funkcií
Mercedes-Benz nám v utorok ukázal nový vzhľad už dobre známeho modelu GLC Coupé, ktoré pre mnohých predstavuje športovejšiu verziu modelu GLC SUV. Automobilka poukazuje na hodnoty ako sú elegancia, dynamika a offroadové dobrodružstvo, ktoré sú badateľné už pri prvom pohľade. Na novom Mercedese GLC Coupé je toho však zaujímavého oveľa viac, napríklad natáčanie zadnej nápravy alebo zlepšená hodnota odporu vzduchu. No a tiež samozrejme možnosti hybridného pohonu.
Mohutnejší zovňajšok
Exteriér ostáva viac-menej bez viditeľnejších zásahov a GLC Coupé si zachová samozrejme jeho športovo-elegantnú siluetu, ktorú všetci tak dobre poznáme. K sériovej výbave patrí exteriér AVATGARDE s 18-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin a tiež chrómové prvky. Hybridné modely vyjdú priamo z továrne na rozdielne širokých pneumatikách na zadnej a prednej náprave. Vzadu a aj vpredu si môžeme všimnúť ostré svetlomety, ktoré zdôrazňujú šírku auta. Vpredu priam dominuje veľmi zaujímavo spracovaná maska chladiča. Modely opatrené AMG výbavou ponúkajú z optického hľadiska veľa športových detailov. Mercedes GLC Coupé bude vo výbave AMG obutý v 19- alebo 20-palcových diskoch a zvoliť si môžete tiež Night-Paket.
Oproti jeho predchodcovi sa nové GLC Coupé trochu zväčšilo. Konkrétne narástlo na dĺžku 31 mm (4 763 mm) a do výšky 5 mm. Čo však poteší každého, kto so sebou musí brať vždy viac vecí je, že objem kufra sa pri modeloch so spaľovacím motorom zväčšil o 45 litrov na 545 l (maximum 1 490 l – o 90 l viac ako u predchodcu) a pri Plug-in hybridoch o je objem 390 l (maximum 1 335 l).
Vzduchom kĺza ľahšie
Nový Mercedes GLC Coupé si polepšil aj v hodnotách odporu vzduchu, ktoré klesli na hodnotu 0,27 cw, pre porovnanie, jeho predchodca sa pohyboval na úrovni 0,30 cw. Výrobca sa na tento ukazovateľ patrične zameral, keďže na tieto hodnoty hľadí momentálne čoraz viac a viac zákazníkov, ktorí zvažujú kúpu elektrického alebo hybridného automobilu. Výskumy sa vykonávali pri množstvách digitálnych simuláciách prúdenia vzduchu. Aby sa predchádzalo akýmkoľvek nežiadúcim alebo silnejším zvukom spôsobených jazdou a prerážaním vzduchu, je nové GLC Coupé vybavené aj akustickou fóliou v čelnom skle. Ešte vyššiu úroveň „odhlučovacieho“ luxusu však predstavujú voliteľné zvuk-zadržiavajúce a teplo-udržiavajúce predné okná. No a ako doplnkovú výbavu si pre svoj Mercedes môžete vybrať aj panoramatickú strechu, ktorá oproti svojmu predchodcovi ponúka o 6 cm dlhšiu plochu.
Zdravšie vnútro
Interiér nového Mercedesu GLC Coupé sa po zmenách z minulého roku už viac nelíši od toho, ktorý môžeme vidieť napríklad vo vlajkovej lodi tohto nemeckého giganta, ale tiež napríklad aj v modeli Mercedes-Benz C. Lapače pohľadov predstavujú 2 LCD-displeje, ktoré vodiča informujú o kvantách údajov. Stredová konzola, s rozlíšením 11,9 palca, je tradične natočená jemne k vodičovi. Vo vnútri však ani zďaleka neabsentuje nedostatok kvalitných materiálov a luxusného vzhľadu, aký sa na Mercedes patrí.
Čo však určite dokáže ohúriť je zaujímavá funkcia ENERGIZING. Túto funkciu viete aktivovať jednoducho pomocou tlačidla alebo hlasového príkazu. Funkcia ENERGIZING dokáže ovplyvniť atmosféru v aute a pri únave vás povzbudiť alebo napríklad pri vysokej hladine stresu upokojiť. ENERGIZING COACH dokáže na základe dát, napríklad z vašich prepojených Smartwatch vie nastaviť Fitness alebo Wellness program. V tomto prípade sa algoritmus zapne a pracuje so získanými dátami automaticky. Zdraviu-prospešná môže byť aj funkcia AIR-BALANCE, ktorá dokáže pri zistenej nadmernej hladiny častíc prachu, alebo iných škodlivých látok, tieto látky odfiltrovať.
4-valce s elektrikou
Do modelov GLC Coupé sa vkladali elektrifikované 4-valce. Mild-hybridné agregáty dostali aj štart-generátor (ISG) druhej generácie a 48-voltovú elektrickú sieť. Štart-generátor podporuje spaľovací motor hlavne pri nižších otáčkach a doplňovaný je turbodúchadlom. Systém so 48 V sieťou umožňuje využívať aj iné hybridné funkcie, ako napríklad „plachtenie“ s vypnutým motorom, „Boost“ alebo tiež rekuperáciu.
GLC 200 4MATIC | GLC 300 4MATIC | GLC 220 d 4MATIC | GLC 300 d 4MATIC | |
Objem motora (cm3) | 1.999 | 1.999 | 1.993 | 1.993 |
Výkon kW/k | 150/204 | 190/258 | 145/197 | 198/269 |
Dodatočný výkon – Boost (kW/k) | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 320 | 400 | 440 | 550 |
Dodatočný krút. moment – Boost (kW/k) | 200 | 200 | 200 | 200 |
Kombinovaná spotreba WLTP (l/100km) | 8,0-7,1 | 8,2-7,3 | 5,8-5,1 | 6,1-5,5 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 7,9 | 6,3 | 8,1 | 6,4 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 227 | 246 | 225 | 249 |
➡️NEPREHLIADNITE: DLHODOBÝ TEST: Volkswagen Tiguan R – rodinný sleeper dokáže ísť bokom
Ďalšie 3 varianty motoru sú plug-in-hybridy. Vylepšený hybridný program tu ponúka veľmi zaujímavú funkciu, pri ktorej na základe zvolenej trasy dokáže predpovedať optimálne využívanie elektrického alebo spaľovacieho motora na najlogickejších častiach trasy. Takto bude napríklad v meste využívaný skôr elektrický pohon.
GLC 300 e 4MATIC | GLC 400 e 4MATIC | GLC 300 de 4MATIC | |
Objem motora (cm3) | 1,999 | 1,999 | 1,993 |
Výkon (kW/k) | 150/204 | 185/252 | 145/197 |
Krútiaci moment (Nm) | 320 | 400 | 440 |
Výkon e-motora (kW) | 100 | 100 | 100 |
Krútiaci moment e-motora (Nm) | 440 | 440 | 440 |
Kapacita batérie (kWh) | 31,2 | 31,2 | 31,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 220 | 239 | 219 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 6,7 | 5,6 | 6,4 |
Kombinovaná spotreba WLTP (l/100km) | 0,5-0,6 | 0,5-0,6 | 0,4-0,5 |
Elektrický dojazd (km) | 119-131 | 119-131 | 113-130 |
Počas čisto elektrickej jazdy sa môžete dostať na maximálnu rýchlosť 140 km/h. Pri brzdení však Mercedes GLC Coupé používa špeciálny systém, ktorý dokáže sám určovať, či je vhodné použiť hydraulické brzdy alebo rekuperáciu. Pomocou rekuperácie dokáže totižto vyvinúť najvyšší možný výkon až 100 kW.
Agilný, šikovný a bezpečný
Váš nový Mercedes môže byť tak ako agilný tak aj športový. Hybridné modely sú dodávané so sériovým vzduchovým odpružením s funkciou regulácie výšky. Všetky ostatné modely sú vo variante so športovým podvozkom. Na želanie si však do GLC Coupé môžete vybrať aj Technik-Paket. Tento variant je vybavený vzduchovým podvozkom AIRMATIC a aktívnym natáčaním zadnej nápravy až do úrovne 4,5 stupňa. Do rýchlosti 60 km/h sa zadná náprava natáča v opačnom smere ako tá predná a pri rýchlosti prevyšujúcej 60 km/h sa natáča do toho istého smeru. Táto funkcia dokázala zmenšiť polomer otáčania až o 90 cm na úroveň 10,9 metra. Okrem iného umožní aj rýchlejšie a agilnejšie zmeny jazdného pruhu alebo rôzne, aj bezpečnostné, manévre.
Nové GLC Coupé je vybavené sériovými LED High Performance svetlometmi, no v rámci špeciálnej výbavy vám môže byť dodané vo variante DIGITAL LIGHT, ktorá používa Matrix svetelné diódy (LED). Tie umožňujú dynamické delenie žiarenia. Na želenie môžete dostať dokonca aj funkciu projekcie, ktorá dokáže upozorniť na splývajúceho chodca alebo premietať líniu jazdy či symboly a animácie.
Ako môžeme vidieť, Mercedes-Benz je značka, ktorá naozaj vie zaujať. Nie len pekným výzorom, kvalitnými materiálmi a luxusnými doplnkami. Aj pri GLC Coupé sa totižto inžinieri svetovej špičky vyhrali a ponúkli nám množstvo funkcií, ktoré dokážu zlepšiť každodenné používanie. Na vylepšené GLC-čko sa môžeme tešiť už v júli tohto roka, kedy sa na trh dostanú prvé kusy.
Zdroj: Group Media Mercedes-Benz