Mercedes-Benz VISION EQXX prešiel na jedno nabitie viac než 1000 km!
Mercedes-Benz VISION EQXX bol vyvinutý v extrémne krátkom čase, a to iba 18 mesiacov. V tomto čase sa stretli najlepší odborníci z oddelenia výskumu a vývoja tímov Formuly 1 a Formuly E, v ktorej má automobilka veľmi silné zastúpenie a početné triumfy. Títo odborníci teda zakomponovali rozsiahle poznatky a inovácie z elektrickej oblasti tohto motoršportu do najefektívnejšieho cestného vozidla aké sme mali možnosť kedy spoznať.
➡️ NEPREHLIADNITE: Porovnali sme 3 Mercedesy triedy S❗️
Bravúrny výsledok
Technológiami vybavené vozidlo VISION EQXX od značky Mercedes-Benz preukázalo svoj vynikajúci dojazd a efektívnosť na európskych cestách. Počas jazdy na svojej prvej dlhej trase zo Sindelfingenu cez švajčiarske Alpy a severné Taliansko do Cassis na Azúrovom pobreží prešlo toto vozidlo viac ako 1 000 kilometrov v reálnej každodennej premávke – na jedno nabitie akumulátora. VISION EQXX začalo svoju jazdu v chladnom a daždivom počasí, cestovalo bežnými rýchlosťami a na nemeckých diaľniciach dočasne jazdilo aj rýchlosťou do 140 km/h. Stav nabitia akumulátora po príchode do cieľa predstavoval približne 15 percent, zostávajúci dojazd bol teda približne 140 kilometrov. Priemerná spotreba prekonala všetky naše očakávania a dosahovala rekordnú hodnotu len 8,7 kWh na 100 kilometrov.
„Dokázali sme to! Bez akýchkoľvek ťažkostí sme prešli viac ako 1 000 kilometrov na jedno nabitie akumulátora so spotrebou len 8,7 kWh/100 km v reálnych dopravných situáciách. VISION EQXX je najefektívnejšie vozidlo značky Mercedes-Benz, aké bolo kedy vyrobené. Technologický program tohto vozidla je míľnikom vo vývoji elektrických vozidiel. Podporuje naše strategické ambície dosiahnuť vedúce postavenie v elektrifikácii,“ uviedol Ola Källenius, predseda predstavenstva Mercedes-Benz Group AG.
Solárna strecha je veľkým prínosom
Bohaté energetické občerstvenie získalo vozidlo VISION EQXX v čase obeda v Pádskej nížine neďaleko Milána – nie z nabíjacieho stojana, ale cez pevne zabudovanú solárnu strechu. Spolu 117 solárnych článkov napája 12‑voltový akumulátor, ktorý elektrickým prúdom napája vedľajšie spotrebiče ako navigačný systém. Nárast hodnoty je merateľný. Vysokovoltový akumulátor sa primerane odbremeňuje, čo je možné odčítať na displeji palubného počítača. Solárny systém na zvýšenie výkonnosti celkovo zvyšuje dojazd o viac ako dve percentá – a to pri trase dlhej viac ako 1 000 kilometrov predstavuje nárast dojazdu o dobrých 25 kilometrov.
Väčšinu hmotnostnej efektívnosti zabezpečujú čisto elektrický podvozok s ľahkým pomocným rámom pochádzajúcim z F1, hliníkové brzdové kotúče a trakčný akumulátor. Novovyvinutý akumulátor elektrickej energie vo vozidle VISION EQXX má pri kapacite 100 kWh takmer rovnakú energetickú kapacitu ako akumulátor v EQS, ktorý v celosvetovom porovnaní elektrických vozidiel, ktoré sú v predaji, dosahuje najlepšie hodnoty. Má však o 50 percent menší objem a o 30 percent nižšiu hmotnosť. Výsledok? Porovnateľne ľahký kompaktný akumulátor s rozmermi len 200 x 126 x 11 cm a s hmotnosťou 495 kilogramov sa zmestí do vozidla nižšej strednej triedy. Elektrický pohon bol vyvinutý v spolupráci s odborníkmi z tímu Mercedes-AMG Petronas F1.
Pre viac info o modeli VISION EQXX sa dočítate TU.
Zdroj: mercedes-media.com