Mercedes-Maybach GLS 600 – Luxusný salón na kolesách!
Nejde o úplne novú vlajkovú loď značky, skôr len o nedávno predstavené SUV Mercedes-Benz GLS s ešte väčším luxusom. Luxusnejšie SUV od Mercedesu neexistuje!
Voliteľný dizajn
Už mohutná maska chladiča definuje jedinečnú dominanciu SUV-čka Mercedes-Maybach GLS. Chrómová maska je základnou vecou, ako si tento model s ničím iným nepomýliť. V základe je auto zabalené do jednofarebného laku. Za príplatok päťciferného čísla môže lak dominovať dvojfarebnou kombináciou. Na karosérií sa nachádza množstvo chrómových doplnkov, taktiež označenie loga Maybach na C-čkovom stĺpiku. Dizajn GLS je založený v štýle Maybach, tak ako aj Maybach S-class.
Ako vyzerá salónik zvnútra?
V štandardnej verzií je Maybach GLS 5-miestny. Za príplatok sa dá urobiť 4-miestny variant s ešte luxusnejším prostredím. Hovorím o First Class, v ktorom sú všetky 4 sedadlá plne elektricky nastaviteľné, vyhrievané, ventilované, ale aj s masážnou funkciou. V druhom rade sa nachádza mohutná priečka medzi sedadlami. Tá obsahuje vyklápacie stolíky a chladničku, kde môžete ponúkať šampanské. Samozrejmosťou sú aj poháre. K pohode na palube prispieva aj panoramatické posuvné a výklopné strešné okno.
Celokožený interiér, v ktorom bola použitá len tá najjemnejšia koža zaručuje, že plnohodnotné pohodlie je zabezpečené.
Viac technológie, viac prispôsobenia
V prednej časti ostáva automobil GLS-om. Množstvo farebných a materiálových kombinácií interiéru pridávajú na luxuse. Dvojica 12,3-palcových obrazoviek ostáva štandardom, no oproti klasickému GLS je zmenená grafika displejov. Systém MBUX je k dispozícií aj pasažierom na zadných sedadlách. Zahŕňa dvojicu 11,6-palcových obrazoviek. Každá obrazovka sa dá individuálne ovládať. Množstvo funkcií a nastavení sa ovláda z displeja zabudovaného medzi zadnými sedadlami.
Za príplatok sa dodávajú aj bluetooth slúchadlá Mercedes-Benz. V luxusnou aute nesmie chýbať ani prémiový audiosystém. V tomto prípade je použitý Burmester s 27 reproduktormi a 24 kanálmi zosilňovača s výkonom až 1590 W. Samozrejmosťou je taktiež zóna klimatizácie pre jednotlivých pasažierov na zadných sedadlách.
Ako je na tom v porovnaní s Cullinanom?
Pod kapotou tohto gigantu je 4-litrový motor V8, ktorý disponuje výkonom 410 kW / 558 koní a krútiacim momentom 730 Nm. Mild-hybridná technológia ponúka EQ Boost, ktorá dočasne zvýši výkon o 16 kW / 22 koní a 250 Nm krútiaceho momentu. Motor je spätý so systémom 4Matic prevodovkou 9G-tronic. Ak by sme ho chceli porovnať, tak jeho najväčší konkurent Rolls-Royce Cullinan má o necelé 3 litre väčší objem motora. Výkonovo však zaostáva o 9 koní kvôli dočasnému EQ Boostu. Hodnotou 2785 kg je GLS ťažší o necelých 200 kilogramov. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládnu obe autá tesne pod 5 sekúnd, čo je na tak ťažké autá úžasná hodnota. Podľa metodiky merania WLTP GLS pod 12 litrov/100km len veľmi ťažko dostanete.
Na bezpečnosti si dal záležať
Vidno, že je to aj Mercedes. Nehorázne množstvo asistenčných systémov prispieva k pohodliu celej posádky. Medzi najdôležitejšieho asistenta patrí systém Pre-Safe. Ide o systém, ktorý má za úlohu ochranu posádky. Snímače nárazu dokážu rozpoznať nepriaznivú situáciu a tak zmierniť dopady nehody na posádku či už len pritiahnutím pásov, alebo signalizáciou šoféra o nehode. Pre viac o asistenčných systémoch sa dozviete TU.
Toto musím vypichnúť
Hriech by bol nespomenúť masívny nástupný prah, ktorý je v zadnej časti rozšírený pre pohodlie nastupovania zadných pasažierov. Po potiahnutí kľučky na dverách sa do sekundy vysunie nástupná lišta, ktorá je aj osvetlená. Nosnosť udáva výrobca 200 kilogramov.
Zdroj: www.media.daimler.com