Mercedes-Maybach triedy S – nová definícia luxusu
Maybach robí z modelov Mercedes-Benz vrchol ponuky a luxusu. Avšak keď si zobral do parády samotnú vlajkovú loď, vyšiel z toho azda najluxusnejší Mercedes všetkých čias. Dokonca ani mastodont Mercedes-Maybach GLS, ktorý je kráľom SUV modelov, nebude mať šancu na exkluzivitu Mercedes-Maybach triedy S.
Dvojfarebné lakovanie doplnené o chróm
K exkluzívnemu vzhľadu exteriéru prispieva voliteľné dvojfarebné lakovanie karosérie s deliacim pruhom. Toto lakovanie sa nanáša na karosériu ručne podľa najvyšších kritérií kvality a kompletný proces lakovania môže trvať až 1 týždeň. Výrazným doplnkom je pochrómovaná predná maska chladiča s vertikálnymi lamelami, ktorá dáva najavo rešpekt luxusnej limuzíny. Oproti klasickej triede S sú všetky čierne exteriérové prvky zabalené do lesklého chrómu.
Toto definuje Maybach!
Novinka je predovšetkým vhodná na prevádzku so šoférom, keďže najviac zmien sa udialo v druhom rade sedadiel. Oproti predĺženej verzií triedy S má Maybach dlhší rázvor náprav o ďalších 18 cm, z čoho profitujú pasažieri na zadných sedadlách. Riaditeľské sedadlá dostali masážnu funkciu aj v oblasti lýtok a taktiež vyhrievanie v oblasti šije a ramien. Na želanie je trieda S vybavená elektronicky poháňanými dverami vzadu, ktoré uľahčujú a zjednodušujú otváranie a zatváranie dverí. Dokonca zadné dvere je možné elektronicky otvárať a zatvárať aj z miesta vodiča.
Do zadného radu pribudli aj podávače bezpečnostného pásu integrované do nastaviteľného operadla. Do prvej triedy pribudlo aj premiérové adaptívne osvetlenie interiéru. Okrem jasu možno nastaviť aj veľkosť a polohu svetelného bodu. Zároveň je k dispozícií veľký rozsah nastavenia medzi pracovným svetlom a uvoľňujúcim salónovým svetlom. Keď už sme pri tom svetle, tak náladové osvetlenie disponuje až 253 svetelnými diódami, ktorých úlohou je navodiť príjemnú atmosféru a zlepšiť bezpečnosť jazdy. Pokiaľ k nejakej kolízií dôjde, 18 airbagov urobí všetko preto, aby následky boli minimálne.
Ticho
Ďalšou špeciálnou funkciou je aktívna kompenzácia jazdného zvuku. Systém podobne ako slúchadlá s potláčaním vonkajšieho zvuku zmierňuje neželané nízkofrekvenčné zvuky pomocou zvukových vĺn s opačnou fázou. Zabezpečuje to špičková audiosústava Burmester so štvorrozmerným priestorovým zvukom a výsledkom je úplné ticho. Všetko sa to udeje len za 3 milisekundy tak, aby to ľudské ucho nedokázalo zaznamenať.
Plavná jazda
Prvotriedny vzduchový podvozok Airmatic s E-aktívnym ovládaním pohybu karosérie tvoria dokonalý pár. Podvozok dokáže regulovať tlmenie pre každé koleso zvlášť a s funkciou skenovania povrchu vozovky a systémom regulácie náklonu v zákrutách prináša výnimočný komfort jazdy. Pokiaľ siahnete po riadení zadnej nápravy, ktoré umožňuje natáčanie zadných kolies v rozsahu 10 stupňov, skrátite polomer otáčania až o 2 metre.
Od polovice roku 2021 pribudne do ponuky nový systém Drive pilot, s ktorým dokáže trieda S plne automatizovane jazdiť.
Zdroj: www.media.daimler.com