Mercedes predstavil nový elektrický model EQE SUV
EQE SUV je všestranný variant odvodený od sedanu EQE a je k dispozícii so zásadnými inováciami EQS. EQE SUV patrí k najpriestrannejším zástupcom svojej triedy. Je pritom kompaktnejšie ako EQE sedan a rázvor je o 9 centimetrov kratší. Proporcie EQE SUV kombinujú funkčnosť a estetiku so športovým charakterom SUV.
Dojazd až 590 kilometrov
Modulárna koncepcia pohonu umožňuje pri EQE SUV veľké spektrum maximálnych celkových hnacích výkonov od 215 do 300 kW. V závislosti od výbavy a konfigurácie vozidla dosahujú európske vozidlá dojazdy až 590 kilometrov podľa WLTP.
Ak chce vodič rekuperovať, nemusí použiť brzdový pedál – k dispozícii je aj jazdenie s použitím jedného pedála. EQE SUV vďaka asistentovi ECO samočinne spomalí až do úplného zastavenia aj pred rozpoznanými vozidlami, napríklad pred svetelnou križovatkou.
Mercedes-Benz pre svoje vysokonapäťové akumulátory vystavuje certifikát akumulátora, ktorým dáva zákazníkovi prísľub výkonu: na dobu prevádzky v trvaní 10 rokov alebo do jazdného výkonu 250 000 kilometrov pri určenej zostávajúcej kapacite.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST: Mercedes-Benz S580 e – luxusná limuzína za vyše 170 000 € s 510 koňmi a 100 km elektrickým dojazdom
Hyperobrazovka MBUX na želanie
Zaujímavým prvkom v interiéri je hyperobrazovka MBUX (na želanie). Tri displeje hyperobrazovky MBUX sa plynulo spájajú do seba, čím vzniká pás obrazovky so šírkou viac ako 141 centimetrov. Spolujazdec má v EQE SUV na želanie k dispozícii displej s technikou OLED s uhlopriečkou 12,3 palca a s vlastným používateľským rozhraním.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC [2022] – prvý elektrický model v luxusnej triede
Obratnosť a agilnosť
Podvozok novej EQE SUV zahŕňa nápravu so štyrmi ramenami vpredu a nápravu s priestorovým zavesením kolies vzadu. Vďaka porovnateľne krátkemu rázvoru s dĺžkou 3 030 milimetrov a príslušnému nastaveniu podvozka pôsobí mimoriadne agilne a obratne už v základnom nastavení.
Ako súčasť mimoriadnej výbavy je k dispozícii vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Na dosiahnutie ešte lepšej svetlej výšky možno zvýšiť výšku vozidla až o 30 milimetrov. Zákazníci si na želanie môžu vybrať riadenie zadnej nápravy s maximálnym uhlom natočenia kolies 10 stupňov.
Najväčšia prípustná hmotnosť prívesu pre modely s náhonom na všetky kolesá dosahuje až 1 800 kilogramov. S náhonom na zadné kolesá môže EQE SUV ťahať náklad do 750 kilogramov.
Tepelné čerpadlo ako súčasť sériovej výbavy
EQE SUV je vybavené prepracovanou tepelnou architektúrou so sériovým tepelným čerpadlom. Systém tak pracuje veľmi efektívne: odpadové teplo z elektrického pohonu (invertor a elektromotor) a vysokovoltového akumulátora sa môže využiť na vyhrievanie interiéru. Výrazne sa tak znižuje potreba elektrickej energie akumulátora na kúrenie a zvyšuje sa dojazd.
Technické údaje EQE SUV
EQE 350+ SUV | EQE 350 4MATIC SUV | EQE 500 4MATIC SUV | ||
Náhon | na zadné kolesá | na všetky kolesá | na všetky kolesá | |
Motor | Typ | Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) | Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) | Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) |
Výkon | kW | 215 | 215 | 300 |
Krútiaci moment | Nm | 565 | 765 | 858 |
Systémové napätie | Volty | 400 | 400 | 400 |
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie) | kW | 11/22 (USA: 9,6) | 11/22 (USA: 9,6) | 11/22 (USA: 9,6) |
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom | kW | 170 | 170 | 170 |
Nabíjanie jednosmerným prúdom: max. dojazd po 15 minút (WLTP) | km | 220 | 220 | 220 |
Vozidlo | ||||
Dĺžka/šírka/výška | mm | 4 863/1 940/1 686 | 4 863/1 940/1 686 | 4 863/1 940/1 686 |
Rázvor | mm | 3 030 | ||
Priemer otáčania (bez riadenia zadnej nápravy/s riadením zadnej nápravy 10°) | m | 12,3/10,5 | 12,3/10,5 | 12,3/10,5 |
Objem batožinového priestoru VDA | L | 520/580 – 1 675 | 520/580 – 1 675 | 520/580 – 1 675 |
Prípustná hmotnosť prívesu | kg | 750 | 1 800 | 1 800 |
Spotreba a dojazd | ||||
Spotreba elektriny (WLTP) | kWh/100 km | 21,8 – 17,7 | 22,5 – 18,5 | 22,7 – 19,0 |
Emisie CO₂ (WLTP) | g/km | 0 | 0 | 0 |
Dojazd (WLTP) | km | 480 – 590 | 459 – 558 | 460 – 547 |
Zdroj: Daimler Press