MG3 Hybrid – podpásovka pre konkurenciu
Segment B je sám o sebe nesmierne obľúbený, veď predsa drvivá väčšina automobiliek má vo svojom portfóliu vozidlo tohto segmentu. Etalónom triedy je bezpochyby Škoda Fabia, Volkswagen Polo či Hyundai i20. Ako sú však na tom full-hybridy v danej triede? Široký výber sa zásadne zúžil, v ponuke nájdeme menšiu Toyotu Yaris, Renault Clio resp. bratský Mitsubishi Colt alebo Hondu Jazz. Posledným adeptom je MG3 Hybrid, ktorý má výrazne navrch.
Exteriér
Zovňajšok najmenšieho zástupcu značky MG kombinuje extravagantné črty spolu s uhladeným dizajnom. Prednú časť zdobí tvarom rozmanitá predná maska, ktorej sekundujú LED predné svetlomety typické pre najvyššiu výbavu Exclusive, ktorú sme overili v redakčnom teste. Stretávacie svetlomety majú dostatočne široký lúč a pekne osvetľujú krajnicu. Automatické diaľkové svetlomety pracujú príkladne a svojim dosvitom sa radia k priemeru segmentu.
Z bočného profilu a v zadnej časti je dizajn uhladený. Zliatinové 16-palcové disky kolies s dvojfarebným lakovaním spolu s príplatkovým trojvrstvovým lakom Diamond Red završujú celkový dojem z vozidla. Základná výbava Essential je posadená na 15-palcových oceľových diskoch, vyššie výbavy Emotion a Exclusive majú spomínané 16-tky.
Interiér
Interiér MG3 sa koncepciou podobá na elektrickú MG4 a MG5. To znamená minimalizmus spojený s digitalizáciou. Priamo pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel, ktorý je pekne čitateľný, no konfigurovateľný len minimálne. Na druhú stranu displej infotainmentu je oproti MG4 výrazne rýchlejší. Reaguje dostatočne rýchlo a počas testu som nezaznamenal, že by vôbec sekol. Zároveň jeho menu je veľmi jednoduché a ľahko sa v ňom orientu. Apple Carplay je možné spárovať len prostredníctvom kábla.
Okrem predvolieb pod displejom automobilka MG eliminovala hardvérové tlačidlá. Dokonca aj panel klimatizácie je vstavaný do infotainmentu. Rozhodne, čo nie je zvykom v danom segmente je 360-stupňová kamera s 3D zobrazením. Aj napriek nižšej kvalite kamier je parkovanie a orientácia v užšom priestore výrazne jednoduchšia.
Čalúnenie sedadiel v kombinácii látky a syntetickej kože je príjemné, mäkké a na mestskú premávku až ideálne. Na dlhších trasách som pociťoval mierny diskomfort, no na mestskú prevádzku sú adekvátne. Interiér je spracovaný na výbornú. Aj keď ide len o tvrdé plasty (s výnimkou koženky pred spolujazdcom) ich dielenské spracovanie kvitujem. Takéto spracovanie tvrdých plastov žiaľ nevedia ani niektoré prémiové automobilky, za čo patrí MG palec hore.
Zázračný pohon
Najsilnejšou stránkou MG3 je práve pohon. Ten sa skladá z 1.5-litrového benzínového štvorvalca o výkone 75 kW (100 koní) a elektromotora s výkonom 100 kW (136 koní). Elektrická energia sa zbiera do 1,83 kWh batérie, ktorá je mimochodom väčšia od Clia o 0,6 kWh, čo zabezpečuje väčšiu efektivitu na elektrický pohon, kedy bez problémov prejde 3 kilometre na čisto elektrický pohon. Avšak čo je prekvapivé, je kombinovaný výkon. Spomínaná Toyota Yaris v najvýkonnejšej hybridnej verzii dosahuje kombinovaný výkon 130 koní, Honda Jazz 122 koní a Renault Clio 145 koní. Nuž, a potom je tu MG3 Hybrid, ktorý produkuje 143 kW (195 k).
Všetci adepti zároveň ponúkajú odlišne typy prevodoviek. Toyota a Honda jednoduchú CVT prevodovku, Renault špecifickú multimódovú prevodovku a MG “len“ 3-stupňovú automatickú prevodovku.
Samotné fungovanie hybridu je podobné, ako v prípade Hondy Jazz. Elektromotor primárne roztáča hnaciu nápravu a spaľovací motor slúži ako centrála na výrobu elektrickej energie a s kolesami sa spája len pri väčšej záťaži. Pri rýchlostiach okolo 90 km/h sa k hnacej náprave pripája aj spaľovací motor a využíva 3 stupne automatickej prevodovke, ktoré sú ekvivalentom 4,5 a 6 prevodového stupňa pri konvenčných prevodovkách. Výsledkom je úctyhodný výkon takmer 200 konských síl, ktoré razantne rozhýbu 1,3-tonovú karosériu.
V mestskej premávke je ideálny výkon 100 kW elektromotora s takmer okamžitou reakciou na plynový pedál. Akonáhle na plynový pedál tlačíte, do úlohy sa zapojí aj spaľovací motor a doslova pocítite výrazný výkonový boost s chuťou akcelerovať vpred.
➡️ NEPREHLIADNITE: Video – Mercedes G63 AMG za 255-tisíc eur!
Jazda
Naladenie podvozka je príjemné. Zvláda filtrovať naše rozbité cesty bez zbytočných rázov do karosérie. Dokonca na diaľnici a pri vyšších rýchlostiach je cítiť, ako tlmiče dýchajú a plynulo absorbujú nerovnosti. Svojim charakterom mi pripomína naladenie Fabie, čo vôbec nie je zlé, keďže podvozok Fabie radíme k tým najvšestrannejším v segmente. Áno, Clio svojou tuhosťou karosérie si výrazne lepšie počne na okresných cestách, no z hľadiska komfortu a všestrannosti je podvozok MG3 veľmi dobre odladený.
Pohonné ústrojenstvo je veľmi dobrým spoločníkom nie len do mesta, ale aj na okresné cesty. Hybrid funguje presvedčivo a hlavne lineárne. Keďže sa vždy rozbiehate na elektrickú energiu, aj keď spaľovací motor býva vždy zapnutý pre ohrev kabíny, nástup výkonu býva ako pri elektromobiloch veľmi plynulý. Taktiež striedanie spaľovacieho motora a elektrického režimu si pocitovo ani nevšimnete. Všimnete si to len v prípade hlučnosti, kedy sa spaľovací motor správa, ako keby mal CVT prevodovku.
Spotreba
Počas celého testu sa vonkajšie teploty držali okolo bodu mrazu. Pri súčte krátkych mestských trás sme dosiahli spotrebu 7,5 litra. Vysvetlím. Pri krátkych trasách sa motor nezvláda ohriať na dostatočnú teplotu, aby zvládal vykurovať interiér, preto bol naštartovaný počas celej trasy. Okresné cesty taktiež v krátkych intervaloch atakovali hranicu 5,5 l / 100 km. Vyslovene až po cca 15 km trasy sa motor vypol a tak systém vedel využiť svoj potenciál efektivity. Následne spotreby výrazne klesli. V meste 3,9 litra, na okreskách 4,7 litra a na diaľnici 6,5-7 litrov.
Výbava a ceny
Základná výbava Essential začína na 18 890 eur a ponúka Apple Carplay, alarm, automatickú klimatizáciu a mnoho iného. Od 19 990 eur začína výbava Emotion, s ktorou dostanete zadný stierač, elektrické spätné zrkadlá, zliatové disky, zadné výduchy klimatizácie či štartovacie tlačidlo. Nuž, a potom je tu nami testovaná výbava Exclusive za 20 930 eur, ktorá ponúka množstvo asistenčných systémov, polokožený interiér, bezkľúčové odomykanie, vyhrievané sedadlá i volant, zatmavené zadné sklá či 360-stupňovú kameru.
Záver
MG3 Hybrid je v dobrom slova zmysle svojský. Ponúka bezkonkurenčný výkon v triede, prémiovú výbavu, nízke prevádzkové náklady no hlavne najlepší pomer ceny, výkonu a výbavy v porovnaní s hybridmi v segmente B. Za mňa výborná voľba.
Technické údaje a konkurencia
MG3 Hybrid | Renault Clio E-tech | Toyota Yaris Hybrid | |
Motor/palivo | 1.5 / benzín | 1.6 SCe / benzín | 1.5 / benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 490 / 4 | 1598 / 4 | 1 490 / 3 |
Systémový výkon motora (kW/k) | 143 / 195 | 105 / 143 | 96 / 130 |
Veľkosť batérie (kWh) | 1,83 | 1,2 | výrobca neuvádza |
Prevodovka | Automatická 3-stupňová | Multimódová | Bezstupňová automatická e-CVT |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 4,4 / 5,5 | 4,3 / 5,5 | 4,3 / 5,0 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 308 | 1 313 | 1 225 |
Objem batožinového priestoru (L) | 293 | 299 | 286 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 170 | 180 | 175 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8 | 9,3 | 9,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu od(€) | 18 890 / 20 930 |
22 500
|
23 890 |
Foto: Ivan Rovňák