Nové 7-miestne elektrické SUV ES8 z Číny bude stáť o polovicu menej ako Tesla Model X. Ešte nedávno sme písali o čínskej automobilke NIO, ktorá pokorila časový rekord na severnej slučke, tiež so svojím elektrickým hyperšportom EP9 a teraz prichádza ďalší nový model ES8.
NIO ES8
ES8 príde na trh v prvom polroku 2018 a cena základného modelu začína od 58.000 eur (Model X od 92.000 eur). Ak sa rozhodneš pre ES8 so systémom vymeniteľnej batérie tak zaplatíš 44.000 eur a mesačne si povinný-á platiť leasing na batériu 165 eur.
Za dizajnom ES8 stojí šéf dizajnu američan Kris Tomasson, spolu s ďalšími 130 zamestnancami sídlia v Mníchove. Kris Tomasson bol predtým zodpovedný za dizajn karosérie i-modelov pre BMW. Softvér pochádza zo Silicon Valley a výroba je outsorcovaná v Číne výrobcom JAC.
Pred tým ako sa prvé kusy odošlú zákazníkom, ES8 musí zvladnúť 3.000.000 km záťažový test.
Veľkým highlightom sú vymeniteľné batérie takže o dojazd sa nemusíme obávať. Tzv. „Battery Swap“ – výmena batérie zaberie 3 minúty. Stavba týchto nabíjacích boxov je už naplánovaná. Od 2020 sa vystavá až 1.100 nabíjacích boxov.
Navyše bude cez celú Čínu rozmiestnených 1.200 dodávok tzv. Power mobiles, ktoré dokážu v priebehu 10 minút navýšiť dojazd o 100 km.
Poháňaná je predná aj zadná náprava, každá jedným elektromotorom.Vzduchové pruženie pochádza z firmy Continental. Brzdový systémdodáva Brembo a Bosch.
Systémový výkon je 480 kW (635 koní) a 840 Nm. Z 0 na 100 km/h vyšprintuje za 4.4 s a maximálna rýchlosť dosahuje 180 km/h. Na krátky čas je možné aktivovať Boost funkciu a ísť 200 km/h.
Dojazd podľa aktuálneho predpisu NEDC je 355 km.
Čo sa týka autonómnej jazdy, ES8 vie samostatne zmeniť pruh, úplne zabrzdiť a tiež ovláda Stop and Go.
Model ES8 presahuje päťhviezdičkovú bezpečnosť. Hliníková karoséria a podvozok dosahujú nadpriemernú torznú tuhosť 44 140 Nm. ES8 používa hliníkovú zliatinu, ktorá sa využíva v leteckom priemysle.
Kúpiť sa bude dať výlučne cez NIO aplikáciu. Po zaplatení zálohy automaticky vzniká právo na testovaciu jazdu. Takisto NIO vybuduje showroomy.
NIO zakladateľ a intenetový miliardár William Li má dôvod na úsmev. Ani nie za 4 roky dokázal pripraviť vozidlo do sériového stavu vrátane celého digitálneho ekosystému.
By podlahar