Nové Audi R8 Coupé V10 GT RWD – najpuristickejšia a limitovaná R8-čka so zadným náhonom
Dvanásť rokov po premiére prvého Audi R8 GT uvádza Audi Sport GmbH na trh druhé vydanie tohto exkluzívneho superšportového vozidla: nové Audi R8 Coupé V10 GT RWD. Výkon 5,2-litrového motora V10 sa zvýšil na 456 kW (620 k), čím je najsilnejším agregátom v histórii značky pre pohon zadných kolies. Nové Audi R8 Coupé V10 GT RWD je celosvetovo obmedzené na 333 kusov.
620 koní + pohon zadných kolies = zábava je zaručená
Pár faktov na začiatok: 620 koní, 10 valcov, 5,2 litra zdvihového objemu a 565 Nm, ktorý je dostupný od 6 400 do 7 000 ot./min (maximálne otáčky motora sú 8 700 ot./min.). Audi R8 Coupé V10 GT RWD akceleruje z pokoja na rýchlosť 100 km/h za iba 3,4 sekundy už a po 10,1 sekundy dosiahne rýchlosť 200 km/h. Maximálna rýchlosť vozidla je 320 km/h.
Nová rýchlejšia prevodovka
Ďalší rozdiel predstavuje nová 7-stupňová dvojspojková prevodovka s ešte väčšmi skrátenými časmi preraďovania. Kvôli odlišnému prevodovému pomeru a z toho prameniacej vyššej úrovne otáčok nová prevodovka umožňuje ešte pôsobivejšie zrýchlenie na všetkých stupňoch. Vizuálnu lahôdku motora V10 predstavuje nasávacie potrubie lakované lesklou čiernou farbou.
Nový drift režim „Torque rear“
Nový jazdný režim Torque Rear umožňuje vodičom zvoliť si vlastnú úroveň podpory ESC, ktorá dovoľuje kontrolovaný pretáčavý šmyk. Preklz je na zadnej náprave riadený systémom kontroly trakcie (ASR), ktorá je súčasťou ESC. V ASR je dostupných až sedem kriviek charakteristík, ktoré poskytujú rozličné stupne podpory. Pri tom stupeň 1 povoľuje najmenšie prešmykovanie kolies a stupeň 7 naopak najväčšie. Požadovanú úroveň krútiaceho momentu vzadu je možné nastaviť pomocou ovládača na volante. Podľa nastaveného stupňa riadiaca jednotka motora pri zohľadnení informácií senzorov otáčok kolies, uhla natočenia volantu, polohy pedála akcelerátora a zaradeného prevodového stupňa reguluje krútiaci moment na zadných poháňaných kolesách.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Audi RS3 [2022] – zelené peklo
Menej je viac
Oproti modelu R8 Coupé V10 performance RWD sa rozličnými konštrukčnými opatreniami podarilo znížiť hmotnosť vozidla o cca 20 kilogramov na 1570 kilogramov (suchá hmotnosť bez vodiča). K úspore hmotnosti významne prispievajú 20-palcové kované disky kolies s 10-lúčovým dizajnom, na ktoré výrobca na želanie montuje vysoko výkonné pneumatiky Michelin Sport Cup 2, vhodné na jazdu po pretekovom okruhu. K ďalšej úspore hmotnosti prispeli sériové brzdy s keramickými kotúčmi, vystuženými uhlíkovými vláknami.
Priplatkový ešte športovejší podvozok s individuálnym nastavením
K tomu pristupujú škrupinové športové sedadlá a podvozok Sport performance so stabilizátorom vyrobeným z karbónu. Spolu s prípojnými tyčami z na červeno eloxovaného (poskytuje ochranu pred koróziou) hliníka zabezpečuje ešte lepšie jazdné vlastnosti a dynamiku v zákrutách a súčasne prispieva k zníženiu hmotnosti. Na želanie Audi montuje ešte športovejšie vyladený podvozok, ktorý umožňuje individuálne nastavovanie svetlej výšky vozidla, ako aj tvrdosti tlmičov v ťahu a tlaku. Zákazníci v takomto prípade dostanú pri dodaní ich R8 GT návod na nastavovanie aj s potrebným špeciálnym náradím.
Exkluzívny výzor a doplnky
Na odlíšenie od svojich príbuzných dostal zvláštny model Audi R8 V10 GT RWD exkluzívne doplnky na karosériu. Prvým rozpoznávacím znakom je čierny nápis „R8 GT“ na zadnej časti. Aj všetky ďalšie emblémy sú čierne. S aerodynamickou súpravou (Carbon Aerokit) vo vysoko lesklom čiernom vyhotovení má vozidlo lepšiu stabilitu na ceste a dosahuje vyššie rýchlosti v zákrutách. Carbon Aerokit sa skladá z predného splittera, bočných lamiel predného nárazníka, obkladov prahov karosérie, usmerňovacích prvkov na bokoch zadného nárazníka, zadného difúzora a zadného prítlačného krídla zaveseného zospodu na zvislých podperách. Takýto spôsob upevnenia zabezpečuje optimálne obtekanie zadného krídla zo spodnej časti a tým zlepšuje jeho aerodynamickú účinnosť.
Dostupné exteriérové farby
Celkom v štýle svojho predchodcu má nové Audi R8 GT matný odtieň laku karosérie Suzuka Grey. Alternatívne je na výber červený lak Tango Red Metallic a sivý Daytona Grey Metallic.
Interiér v kombinácii čiernej a červenej farbe
V interiéri spoločnosť Audi Sport GmbH vzdáva hold prvému R8 GT z roku 2010. Interiér je vytvorený v kombinácii farieb čiernej a červenej. To zahŕňa aj červené bezpečnostné pásy – ktoré boli pred dvanástimi rokmi dostupné výlučne v R8 GT. Rohožky na podlahe a škrupinové športové sedadlá R8 majú čierno-červené vyhotovenie. V strede pod voliacou pákou prevodovky zákazník nájde štítok s poradovým číslom svojho i R8 GT v karbónovej vložke.
Cena
Nové Audi R8 Coupé V10 GT RWD sa bude predávať od roku 2023. Jeho cena v Nemecku (s DPH 19 %) sa začína od 225 000 eur.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Audi S8 – vrchol pohodlia a luxusu so skrytým rýdzo športovým charakterom
Zdroj: Audi Press