Nové Audi RS3 prichádza s driftovacím režimom [novinka]
Výborná správa z Ingolstadtu, RS3 si ponecháva legendárny 5-valec pod kapotou a z 0 na 100 km/h vyšprintuje len za 3,8 sekundy. Okrem toho nová RS3-ka dostala Torque splitter s driftovacím režimom a maximálnu rýchlosť dosahuje až 290 km/h.
Motor roka 9 krát po sebe
2,5 litrový benzínový päťvalec získal mnoho ocenení a prináša ešte vyšší výkon. S balíkom RS Dynamic s keramickými brzdami dosiahnete maximálnu rýchlosť dokonca až 290 km/h, čo je vo svojej triede výnimočné. Rozhodujúci podiel na tom má maximálny krútiaci moment zvýšený na 500 Nm, ktorý je k dispozícii v širokom pásme otáčok od 2.250 do 5.600 za minútu. To je o 20 Nm viac oproti predchodcovi. Vďaka tomu Audi RS 3 ešte rýchlejšie zrýchľuje z nízkych otáčok. Aj maximálny výkon 294 kW (400 k) motor dosahuje skôr ako pri predchádzajúcej generácii – pri 5.600 otáčkach za minútu a udržiava ho až do 7.000 otáčok za minútu. Krútiaci moment päťvalca prenáša 7-stupňová dvojspojková prevodovka – s krátkymi časmi radenia a športovým odstupňovaním prevodových stupňov. Po prvý raz má výfuková sústava úplne variabilné ovládanie klapiek, ktoré umožňuje aj medzipolohy a tým moduluje zvuk motora v ešte širšom rozsahu.
RS Torque Splitter = zábava na zákrutách je zaručená
Systém Torque Splitter pri športovej jazde rozdeľuje krútiaci moment na zaťažené vonkajšie zadné koleso v zákrute, čím výrazne redukuje tendenciu k nedotáčavosti. Čerešničkou na torte je špeciálny režim stvorený na driftovanie tzv. RS Torque Rear, ktorý pomocou softvéru upraví nastavenie torque splitteru tak, aby ste si mohli maximálne užiť poriadne šmyky.
Zaujímavým režimom je aj tzv. RS Performance Mode, vytvorený špeciálne pre jazdu po pretekovom okruhu. Využíva špecifické vyladenie motora a prevodovky a je presne prispôsobený pneumatikám semi-slick značky Pirelli P Zero „Trofeo R“. , ktoré sa dajú po prvý raz objednať priamo z výroby.
Športový podvozok RS a väčší odklon kolies
Nové tlmiče, vyvinuté špeciálne pre RS3, reagujú ešte rýchlejšie a efektívnejšie na jednotlivé jazdné situácie. Za príplatok si zákazníci môžu objednať aj športový podvozok RS plus s adaptívnymi tlmičmi pruženia. Presnejšiu reakciu na riadenie a zvýšené bočné vodiace sily zabezpečuje zväčšený odklon kolies, čo znamená, že kolesá sú viac naklonené k povrchu cesty. Oproti Audi A3 má nové Audi RS 3 takmer o jeden stupeň väčší negatívny odklon kolies na prednej náprave a na zadnej náprave takmer pol stupňa. Vinuté pružiny a tlmiče pruženia majú tvrdšie vyladenie, svetlá výška je o 10 milimetrov menšia oproti S3 a o 25 milimetrov menšia oproti A3.
➡️NEPREHLIADNITE: Otestovali sme novú Audi S3❗️
Šesťpiestová brzdová sústava s oceľovými a keramickými kotúčmi
Sériový výkon päťvalca krotia novo vyvinuté kotúčové brzdy so šesťpiestovými brzdičmi a oceľovými kotúčmi. Na želanie Audi montuje brzdovú sústavu s keramickými kotúčmi na prednej náprave so špeciálne prispôsobenou charakteristikou posilňovača bŕzd. Vysoko výkonná brzdová sústava má o 10 kg menšiu hmotnosť ako brzdová sústava s oceľovými kotúčmi, jej ventilované kotúče majú rozmer 375 x 36 mm vpredu a 310 x 22 mm vzadu. Prvky na vedenie vzduchu skracujú čas ochladenia bŕzd o 20 percent.
Ešte športovejší exteriér
Prednú časť vozidla charakterizujú široké nárazníky RS s veľkými bočnými otvormi na vstup vzduchu a nová maska chladiča Singleframe s markantnou mriežkou. Rozchod predných kolies je oproti predchodcovi rozšírený o 33 milimetrov. Sportback má aj rozchod zadných kolies zväčšený o 10 milimetrov. Zadnú časť vozidla ši môžete všimnúť nový špecifický zadný nárazník RS s integrovaným difúzorom a výfuková sústava RS s dvoma veľkými oválnymi koncovkami.
Značka na 12. hodine
Interiér zdobia športové predné sedadlá RS s kontrastnými stehmi antracitovej farby a vylisovanými logami RS na operadlách. Sériovo má Audi RS3 trojramenný športový multifunkčný volant RS so splošteným vencom v spodnej časti. Na volante sú pádla na radenie z kvalitného zinkového odliatku a nie z plastu ako napr. v Golf R. Kto si vyberie komplet Design package, dostane volant, ktorý má okrem loga RS aj značku na 12. hodine pre rýchlejšiu informáciu o polohe volantu pri dynamickej jazde. Na volante nájdete tlačidlo RS Mode, ktorým sa dajú prepínať tri režimy Audi drive select: RS Performance, RS Individual alebo naposledy zvolený režim.
Audi virtual cockpit v novom dizajne „RS Runway“ zobrazuje otáčky motora v podobe pristávacej dráhy lietadla. Po prvý raz je pre Audi RS3 k dispozícii aj head-up displej, ktorý okrem indikátora optimálneho preradenia premieta relevantné informácie na predné okno v bezprostrednom zornom poli vodiča.
Začiatok predaja a cena
Audi RS3 Sportback a RS3 Limuzína sa budú dať objednávať v Európe od polovice augusta 2021. Na trh budú uvedené na jeseň. Základná cena Audi RS3 Sportback je 60.000 eur, RS3 Limuzína má základnú cenu 62.000 eur.
Zdroj: Audi Media