Nové Audi RS7 je výkonnejšie, štýlovejšie a múdrejšie!
A je to tu! Modelový rad A7 je s príchodom brutálnej RS7 kompletný. Audi konečne predstavilo novú generáciu našlapanej verzie RS. Zmenilo sa okrem dizajnu niečo voči predchodcovi? Pribudli nové technológie?
Markantné zmeny exteriéru
Nová RS7 je oproti základnej A7-ičke o 40 mm širšia a položená o 20 mm nižšie. K nárastu šírky prispieva predná maska, nad ktorou pribudol vertikálny výduch, tak ako napr. na Audi A1. Krivky modelu RS7 sú charakteristické elegantnou agresivitou, pričom si Audi stále zachováva športového ducha.
Pravý zvuk V8-ičky aj v dobe downsizingu
Z profilu potešia pohľad okoloidúcich 21-palcové hliníkové disky dodávané už ako štandard do modelu RS. Bočné vedenie línií si zachováva eleganciu, no stále pridáva autu dynamický look. Všetká paráda je zakončená v zadnej časti, ktorú uvidíte v premávke asi najviac. Najvýraznejším prvkom sú spojené Full LED svetlá s charakteristickými dynamickými smerovkami. Pod nimi sa nachádzajú dve, skutočne masívne koncovky výfuku.
Technológiami nabitý agregát
Pod kapotou modelu RS7 dýcha nefalšovaný motor V8 TFSI s objemom 4 litre. Tento benzínový agregát vyprodukuje 441 kW výkonu (600 konských síl), oproti predchodcovi je to nárast o 40 koní voči základnej verzii RS7. Krútiaci moment je o rovných 100 Nm vyšší ako v predošlej verzii, dosahuje hodnotu 800 Nm.
Audi RS7 disponuje Mild Hybrid systémom, ktorý dokáže spaľovaciemu motoru dodať okamžitý výkon 12 kW z 48 Voltovej siete. Agregát nového „rsa“ sa dokáže po odpojení druhého, tretieho , piateho a ôsmeho valca správať ako 4-valec a tým ušetriť niečo cez 0,8 litra paliva na 100 km.
Prevodovka, Quattro a clever Differential
4,0-litrový benzínový motor je spárovaný s 8-stupňovou Tiptronic prevodovkou. K skvelej dvoj-spojkovej prevodovke dostala RS7, ako už býva zvykom, perfektný pohon všetkých kolies Quattro. Ten rozkladá výkon v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy a vďaka medzinápravovému diferenciálu dokáže poslať až 70 % výkonu len na prednú nápravu, alebo 80 % len na zadok.
Inteligentný diferenciál na osi uloženia kolies dokáže v zákrutách pribrzdiť koleso, tak aby predišiel prešmyku danej pneumatiky a štandardne vie distribuovať výkon na individuálne kolesá podľa toho, na akom povrchu sa nachádzajú.
Interiér vo vysokej kvalite
Posed vodiča môže byť v dvoch variantoch, a to v Nappa alebo vo Valcora koži so vzorom včelieho plástu, ktoré sú vďaka perforácií po prvý raz ventilované a nie iba vyhrievané. Takéto monštrum treba aj za niečo chytiť, presne na to tu je perfektne tvarovaný, kožený, perforovaný volant so skosenou spodnicou. Infotainment RS verzie bol samozrejme doplnený o dva individuálne módy (RS1 a RS2), ktoré sú plne nastaviteľné vodiča. Dokážete si v nich upraviť odozvu na plyn, správanie prevodovky, znížiť podvozok či dokonca v RS2 vypnúť systém ESC.
Audi RS7 bolo vždy perfektným, super-výkonným liftbackom so skvelým vzhľadom. My dúfame že si takúto povesť zachová a naberie ešte viac na popularite.
Zdroj: media.audi.com