Málokto by povedal, že Bentley Continental GT je na trhu už od roku 2003. Postupne prechádzal malými dizajnovými úpravami a jeho vzhľad sa evolučne vyvíjal. Teraz však prišla zmena, ktorá je o niečo výraznejšia a nové Continental GT pôsobí elegantne a ľahko.
Nové Bentley Continental GT
Karoséria je mixom ocele, hliníka a kompozitných materiálov, vďaka čomu mohli dizajnéri vytvoriť dlhé, nízke a uhladené auto s výbornými jazdnými vlastnosťami. Celá karoséria sa oproti predchádzajúcemu modelu zaoblila a výraznou zmenou prešla zadná časť vozidla vrátane zadných svetiel, ktoré sú výrazne užšie a elegantnejšie.
Vďaka novému podvozku či elektronike sa pod prednou kapotou nesie 6,0 litrový W12 motor s výkonom 460 kW (626 koní), ktorý auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximálnu rýchlosť dosahuje 333 km/h. O plynulú jazdu a preraďovanie sa stará dvojspojková 8-stupňová automatická prevodovka. Aj napriek vysokému výkonu je motor veľmi efektívny. Má zabudované oba typy vstrekovania (priame aj nepriame), medzi ktorými môže plynulo prepínať v závislosti od toho, ktorý typ je v danej situácii výhodnejší. Týmto spôsobom sa podarilo dosiahnuťnajlepšie hodnoty emisií vo svojej triede a predĺžiť dojazd na jedno natankovanie.
Sila motora je rozmiestnená medzi všetky štyri kolesá, avšak Active All-Wheel Driving prenáša za normálnych okolností väčšiu časť výkonu na zadnú nápravu. Pri najmenšom názanku prekĺznutia kolies sa rozloženie výkonu upraví tak, ako si to akutálne podmienky vyžadujú. Tým je zabezpečná bezpečná jazda za akýchkoľvek podmienok.
Technológie v novom Bentley Continental GT sa taktiež dostali na novú úroveň. Po novom, interiéru dominujú dva displeje. Klasické analógové budíky boli nahradené LCD displejom a na prístrojovej doske je umiestnená 12,3″ dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením. Práve táto ponúka zaujímavú príplatkovú variantu, tzv. Bentley Rotating Display. Prirodzene, obrazovka zobrazuje množstvo informácií, ktoré šofér môže v danej chvíli potrebovať – či sa jedná o navigáciu, rádio alebo nastavenie vozidla.
Pokiaľ si však chcete užiť jazdu a nebyť neustále rušený množstvom informácií prichádzajúcich z prístrojovej dosky, máte možnosť displej preklopiť. Kryt tak splynie s obložením prístrojovej dosky a vás nič neruší. Vhodné to môže byť tiež počas jazdy v noci či jednoducho pri jazdách, kedy vás nezaujíma kam idete, ale podstatné je, že idete. Ostatné potrebné informácie sa vám zobrazia na digitálnych budíkoch, ktoré si môžete prispôsobiť na množstvo spôsobov, či na head-up displeji.
V ponuke nájdete tiež množstvo asistenčných systémov (asi všetky), ktoré nemôžu rozhodne chýbať. Od udržiavania jazdného pruhu cez asistenta sledovania mŕtveho bodu, asistent monitorovania okolia vozidla, asisitent nočného videnia či LED matrix svetlá.
Komfort je pri značkách ako Bentley na prvom mieste. O pohodlnú jazdu sa starajú rôzne stabilizátory, ktoré nereagujú len na aktuálne správanie vozidla, ale tiež čítajú vozovku pred vami a pripravujú tak napríklad auto do zákrut. Ak patríte medzi audiofilov, určite sa potešíte – v ponuke je totiž audiosústava Bang&Olufsen s výkonom 1 500 W so 16 reprákmi. Ak je aj toto málo, Naim for Bentley ponúka sústavu s výkonom 2 200 W a 18 reprákmi.
Sedadlá ponúkajú až 20 smerov, v ktorých si môžete upraviť svoj posed a sú zabalené do ručne strihanej a zošívanej prvotriednej kože. Nechýba ani ventilácia sedadiel či masážna funkcia.
Každé jedno Bentley Continental GT je vyrábané ručne, čiže miera personalizácie je prakticky neobmedzená. Je teda veľmi nepravdepodobné, že natrafíte na taký Continental GT, ako je ten váš.
Ak sa však chete uistiť, že vaše Bentley je skutočne výnimočné, máte na výber The Mulliner Driving Specification, ktorá pridáva športové a luxusné prvky do vášho vozidla. Medzi tieto patria 22″ kolesá alebo šperkami zdobené vrchnáky olejovej či palivovej nádrže. Vnútri sú to rôzne exkluzívne obklady, športové pedály či iné doplnky, ktoré vytvoria skutočne jedinečné Bentley Continental GT.
By Dávid Žuffa
Zdroj: Bentley, Autocar