Nové BMW radu 3 (G20)
Dnes 2. októbra predstavilo BMW novú generáciu bestselleru radu 3, ktorý je na trhu už vyše 40 rokov. Bavorčania opäť posunuli dizajn a technológie na vyšší level.
Dizajn
Nové BMW radu 3 sa svojím vzhľadom približuje k radu 5. Narástlo o 8 cm do dĺžky a rázvor kolies sa zväčšil o 2 cm. Sklenená strecha ma väčší výrez o 10 cm.
Technológie
Do 60 km/h je možné jazdiť autonómne a taktiež nové BMW radu 3 dostane parkovací asistent, pomocou ktorého zaparkuješ cez kľúč, ako pri BMW radu 7. Ovládanie pomocou hlasu a gestami je vylepšené a svoje BMW môžte osloviť „Hej BMW“. Novinkou je aj tzv. Digital Key, pomocou ktorého svojím smartfónom odomykáš, zamykáš a štartuješ svoje nové BMW radu 3.
Okrem FULL LED svetlometov a zadných LED svetiel budú na výber aj adaptívne LED-ky s funkciou Laserlight pre diaľkove svetlomety s dosahom 530 metrov. Hhmlovky sú takisto v LED prevedení.
Interiér
Počet tlačidiel sa redukoval a BMW ponúka nový ovládací a infotaiment systém známy z BMW radu 5. Za príplatok je možné objednať virtual kokpit (rozhranie ako pri BMW X5 a BMW 8) alebo nová generácia Head up displeju s projekčnou plochou väčšou až o 70 % . Interiér prešiel zmenami v akustike a nové BMW radu 3 je tichšie: A-stĺpiky sú odhlučnené a čelné a bočné okná dostanú protihlukové sklá. Indukčné nabíjanie smartfónu je v rámci príplatkovej výbavy.
Športová jazda
Tuhosť karosérie sa zvýšila až o 50 % oproti predošlej generácii. Okrem toho sa podarilo znížiť ťažisko o 1 cm a rozloženie váhy je optimálnych 50:50. Vďaka vyššiemu podielu hliníka je nové BMW radu 3 ľahšie o 55 kg. Celkovo váži 1,4 tony. Predná a zadná náprava je prevzatá z BMW radu 5. Za príplatok si môžeš objednať elektronický M-športový diferenciál zadnej nápravy. Ručnú brzdovú páku nahradilo tlačidlo.
Motorizácie
Na začiatok budú dostupné nasledovné motorizácie.
Diesel
318d – 4-valec 110 kW (150 koní) a 320 Nm
320d – 4-valec 140 kW (190 koní) a 400Nm
330d – 6-valec 195 kW (265 koní) a 580 Nm
*Podľa auto-motor-sport taktiež bude na výber 340d M-Performance s výkonom 320 koní/680 Nm a pohonom xDrive. Špekuluje sa aj o 3 valcovej motorizácii s obsahom 1,5l, to avšak zatiaľ nie je potvrdené.
Benzín
Všetky benzínové motorizácie sú vybavené Otto-Partikel-filtrom.
320i – 4-valec 135 kW (184 koní) a 300 Nm
330i – 4-valec s 190 kW (258 koní) a 400 Nm
M340i – 6-valec s 275 kW (374 koní) xDrive a 500 Nm
Hybrid
Plugin Hybrid sa plánuje až na budúci rok.
Uvedenie na trh nového BMW radu 3 je naplánované na 9. marec 2019.
Zdroj: BMW Press, auto-motor-sport.de
3 komentáre
[…] Exteriér disponuje ostrejšími hranami, skvelou aerodynamikou a najmä extravagantným vzhľadom. Tento model si určite nik nepomýli s jeho nemeckými konkurentmi. Predná maska je vycibrená a má niečo, čo väčšina áut v dnešnej dobe už nemá – funkčné mriežky. Pokiaľ Vás tento článok zaujal a chceli by ste vedieť viac o novom BMW radu 3 (G20), dočítate sa o ňom TU. […]
[…] Nové BMW radu 3 dostane okrem benzínových a dieslových motorov aj hybridnú variantu. Tá bude podobne, ako v predošlej generácií poháňaná benzínovým 4-valcom a vysokonapäťovou batériou (systém BMW eDrive Technology). […]
[…] Spomedzi cenovo dostupneších v užšej nominácií chýbajú Dacia Duster, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe či Seat Tarraco. V najlepšej sedmičke chýba aj nové BMW radu 3. […]