Limuzína luxusnej triedy S sa už svojej aktualizácie dočkala, teraz prišli na rad verzie Coupé a kabriolet. Nadčasový elegantný dizajn sa navonok či v interiéri nijak dramaticky nezmenil. Čo je dobré, meniť netreba. Zmeny sa najviac dotkli práve použitých technológií – oba modely tak dostalinajnovšie a najvyspelejšie technológie od Mercedesu.
Nové Coupé a Cabriolet triedy S
Navonok pôsobí auto dynamcikejšie, než predtým. Vďačí tomu objemným nasávacím otvorom vpredu, chrómovanými doplnkami, upravenými bočnými okrajmi či dvoma dvojitými pochrómovanými koncovkami výfukov so vzhľadom verzie V12.
AMG verzie pôsobia ešte dynamickejšie použitím nových predných a zadných nárazníkov. Predný obsahuje masívne nasávacie otvory či známu3D prednú masku.
Výnimočnosťou sú zadné svetlá s technológiou OLED, ktoré sú dodávané už v štandarde. V každom svetle je 33 individuálne ovládateľných OLED plôch, ktoré vytvárajú jedinečný dizajn cez deň i v noci. Okrem toho, pri odomknutí či zamknutí vozidla vás pozdraví naprogramovaná animácia.
Tu to však nekončí – výnimočná technológia poskytuje možnosť rôznychintenzít brzdových svetiel a smeroviek v závislosti od jazdných podmienok či vonkajšieho jasu (deň/noc).
Komfort a luxus interiéru sú vyzdvihnuté troma novými obloženiami a poťahmi sedadiel a interiéru – designo Exclusive nappa koža AMG Line Plus porcelain/tizian red, designo Exclusive nappa koža porcelain/tizian red a designo Exclusive nappa koža AMG Line Plus Bengal red/black.
Interiéru aj naďalej dominujú dva obrovské 12.3 palcové displeje s vysokým rozlíšením a kvalitou zobrazovania. Oba displeje sú po novom ukryté pod jednoliatou vrstvou skla, takže ich nič opticky nepredeľuje a pôsobia ako jedna veľká obrazovka.
Informácie na oboch obrazovkách je možné ovládať pomocou dotykových funkcií na volante a po novom, z volantu je možné ovládať aj adaptívny tempomat DISTRONIC. Infotainment systém môžete ovládať aj pomocou známeho dotykového ovládača na stredovej konzole či dokoncazadávaním hlasových príkazov. Hlasom je možné ovládať nastavenia vozidla, klimatizáciu, vyhrievanie/ventiláciu sedadiel, masážnu funkciu sedadiel, náladové osvetlenie, vôňu interiéru, ionizáciu vzduchu či head-up displej.
Najnovšia verzia COMAND Online ponúka podrobné 3D mapy s realistickým 3D zobrazením budov a 3D rotáciou mapy. Dodatkovo zobrazuje informácie o premávke, počasí, čerpacích staniciach vrátane cien pohonných hmôt či voľné parkovacie miesta.
Služba asistenta na telefóne ponúka klientom Mercedes me možnosť rezervácie stolu v reštaurácii, získavanie tipov na turistické trasy, informácie o kultúrnych či športových podujatiach s priamym posielaním navigačných informácií do vozidla.
Príplatková funkcia ENERGIZING prepája viacero komfortných systémov aby poskytli maximálny zážitok z každého zo šiestich voliteľných programov: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort, Training. Naraz spolupracuje klimatizácia, vôňa interiéru, vyhrievanie/chladenie sedadiel, masážna funckia, osvetlenie interiéru a hudba aby vytvorili čo najlepšiu možnú atmosféru vo vozidle. Každý jeden program trvá 10 minút a má dokonca aj prednastavených 5 piesní, ktoré počas programu hrajú.
Samozrejmosťou je aj konektivita smartfónov. V ponuke sú obe Apple CarPlay či Android Auto, bezdrôtové nabíjanie a vďaka NFC čipu môžete mať zo smartfónu digitálny kľúč od vozidla.
Vylepšení sa dočkali aj asistenčné systémy. Posúvajú auto o level vyššie a zase o niečo bližšie k autonómnej jazde. Napríklad adaptívny tempomat DISTRONIC či asistent riadenia volantu udržujú bezpečnú vzdialenosť a točenie volantom a navyše spolupracujú s navigáciou, takže dochádza kautomatickému pribrzďovaniu do zákrut či ku kruhovému objazdu.
Magic Body Control zavesenie vozidla predstavené už pred tromi rokmi ponúkalo možnosť automatického nakláňania vozidla v zákrutách až o 2,65 stupňa, čím sa zvyšoval komfort pre cestujúcich. Najnovšie, funkcia ROAD SURFACE SCAN sníma vozovku pred automobilom pomocou priestorovej kamery a posúva redukciu nechceného nakláňania v zákrutách na ďalšiu úroveň.
Upravené sú tiež V8 motory, ktoré sú oproti predchádzajúcej generácii až o 8% šetrenejšie a ponúkajú výkon 345 kW so zrýchlením za 4,6 sekundy. Okrem nich je k dispozícii (iba pre Coupé) ‚slabší‘ motor V6 s výkonom 270 kW alebo motory AMG: AMG S 63 4MATIC+ ktorý ponúka výkon 450 kW so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3.5 sekundy alebo AMG S 65 V12 s výkonom463 kW a zrýchlením 4,1 sekundy.
Vlajková trieda Mercedes-Benz sa týmto dočkala kompletnej aktualizácie a opäť môže udávať smer, ktorým sa bude uberať tento segment.
By Dávid Žuffa
Zdroj: Daimler