Nové Porsche Cayenne: viac luxusu a vyšší výkon
Porsche komplexnými zmenami v hnacom ústrojenstve, podvozku, dizajne a výbave od základov prepracovalo tretiu generáciu modelu Porsche Cayenne. To viedlo nielen k zvýšeniu jeho výkonu na ceste a v teréne, ale aj k pridanému luxusu každodenného komfortu.
- komplexné vylepšenie
- Porsche Driver Experience: nový koncept ovládania a digitálny kokpit
- výrazný vonkajší dizajn s radikálnymi zmenami
- inovatívne svetlomety HD Matrix LED Headlights
- optimalizovaný podvozok s novým 2-ventilovým zavesením
- vyšší výkon vo všetkých variantoch motora
Porsche svoje úspešné luxusné SUV riadne prepracovalo. Nový model Cayenne prichádza s vysoko digitalizovaným konceptom displeja a ovládania, novou technológiou podvozku a inovatívnymi high-tech funkciami. „Ide o jedno z najrozsiahlejších vylepšení v histórii Porsche,“ hovorí Michael Schätzle, viceprezident produktového radu Cayenne.
Svetlomety HD Matrix LED Headlights s vysokým rozlíšením poskytujú osvetlenie vozovky prispôsobené každej jazdnej situácii, systém kvality vzduchu filtruje znečistený vzduch v interiéri a po prvýkrát majú pasažieri v modeli Cayenne vpredu svoj vlastný displej ponúkajúci informácie a zábavu – napr. na streamovanie videí počas jazdy. Cayenne svojím modernizovaným dizajnom a výkonnejším radom motorov potvrdzuje, že je najšportovejším autom vo svojom segmente.
Digitalizácia a zameranie na vodiča: Porsche Driver Experience
Porsche do nového modelu Cayenne integrovalo úplne prepracovanú koncepciu displeja a ovládania. Porsche Driver Experience, po prvýkrát predstavené v modeli Porsche Taycan, sa zameriava na os vodiča a optimalizuje riadenie. Funkcie, ktoré vodič často používa, sú umiestnené priamo na volante alebo bezprostredne vedľa neho. Napríklad páka umiestnená vľavo za volantom má teraz ďalšie funkcie ovládania asistenčných systémov vodiča.
Voliaca páka automatickej prevodovky sa v novom Cayenne nachádza na palubnej doske. Na stredovej konzole tak vzniká priestor pre odkladanie a pre veľký ovládač klimatizácie v elegantnom dizajne čierneho panelu. Veľké, ľahko dostupné ovládacie prvky v kombinácii s mechanickými spínačmi klimatizácie a dotykovým ovládačom hlasitosti zaisťujú optimálnu funkčnosť a kultivovaný vzhľad.
Prepracovaný kokpit Cayenne po prvýkrát obsahuje plne digitálny 12,6-palcový prístrojový panel s tzv. zakriveným a voľne stojacim dizajnom a variabilnými možnosťami zobrazenia. Voliteľne je k dispozícii optimalizovaný head-up displej. Štandardný 12,3-palcový centrálny riadiaci displej Porsche Communication Management (PCM) je harmonicky integrovaný do novej palubnej dosky a poskytuje prístup ku všetkým relevantným funkciám vozidla. Optimalizáciu konektivity v novom Cayenne zabezpečujú pôvodné aplikácie ako Spotify® a Apple Music®.
Po prvýkrát má aj spolujazdec sediaci vpredu k dispozícii 10,9-palcový displej. Ten obohacuje jeho zážitok z jazdy zobrazovaním údajov o výkone a poskytuje mu samostatný prístup k ovládacím prvkom informačno–zábavného systému a – v závislosti od trhu – aj možnosť streamovania video obsahu na ceste. Špeciálna fólia zabezpečuje, aby vodič tento displej nevidel.
Prepracovaný dizajn, inovatívna technológia osvetlenia
Nový model Cayenne má obzvlášť výrazný vzhľad. Nová predná časť v kombinácii s výraznejšie klenutými blatníkmi, nová kapota a technicky príťažlivé svetlomety zvýrazňujú šírku vozidla. Dizajn zadnej časti nového Cayenne charakterizujú trojrozmerne navrhnuté zadné svetlá, jednoduché plochy pod nimi a nový zadný nárazník s integrovaným držiakom ŠPZ.
Individuálnu a dynamickú konfiguráciu nového modelu Cayenne umožňujú paleta farieb rozšírená o tri nové odtiene, ľahké športové balíky, ktoré pri modeli Cayenne Coupé ušetria až 33 kilogramov a nový rozsiahly rad 20, 21 a 22-palcových kolies.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Audi RS e-tron GT – keď slovo teleport naberie reálne kontúry
Svetlomety Matrix LED Headlights sú pri novom Cayenne štandardom. Novou voliteľnou funkciou sú svetlomety HD Matrix LED Headlights. Vďaka dvom modulom s vysokým rozlíšením s viac než 32.000 pixelmi na svetlomet ich inovatívna technológia sleduje ostatných používateľov a blokuje diaľkové osvetlenie s pixelovou presnosťou tak, aby ich neoslňovalo. Jas modulov je možné regulovať viac než tisícimi krokmi, v závislosti od jazdnej situácie. Prispôsobené svetelné režimy zvyšujú bezpečnosť a komfort v rôznych jazdných situáciách.
Porsche v novom modeli Cayenne zaviedlo aj systém kvality ovzdušia. Vozidlo štandardne využíva prediktívne navigačné údaje na detekciu blížiacich sa vjazdov do tunela a automaticky aktivuje recirkuláciu vzduchu. Voliteľne senzor zisťuje úroveň jemných prachových častíc vo vzduchu a v prípade potreby ich nechá niekoľkokrát prejsť cez jemný prachový filter. Okrem toho veľa baktérií a škodlivín zo vzduchu odstraňuje ionizátor, čo je výhodné najmä pre alergikov.
Zákazníci majú tiež možnosť využiť komplexný rad nových a optimalizovaných asistenčných systémov. Medzi ne patrí aktívny obmedzovač rýchlosti a asistent pri zmene smeru, zatáčaní a vylepšený Porsche InnoDrive, ktorý je súčasťou adaptívneho tempomatu. To znamená, že nový Cayenne ešte lepšie pomáha vodičovi v nebezpečných situáciách, ako aj v dopravných zápchach na diaľniciach a hlavných cestách.
Zvýšený rozsah medzi jazdným komfortom a výkonom
Porsche teraz v modeli Cayenne ponúka továrenské vybavenie s odpružením s oceľovými pružinami vrátane Porsche Active Suspension Management (PASM). Nové tlmiče s 2-ventilovou technológiou, a tým oddelené stupne odskoku a kompresie umožňujú optimalizovaný výkon vo všetkých jazdných situáciách. Výrazne sa zlepšil najmä komfort pri nízkych rýchlostiach, ovládateľnosť pri dynamickom prejazde zákrutami a podpora nakláňania.
Zážitok z jazdy môže byť dodatočne vylepšený novým adaptívnym vzduchovým odpružením s 2-komorovou, 2-ventilovou technológiou. Tá vďaka mäkkému odpruženiu, stabilizácii vozidla a zjednodušeniu ovládateľnosti na ceste aj v teréne zlepšuje zážitok z jazdy – v porovnaní so štandardným odpružením predchádzajúceho modelu. Adaptívne vzduchové odpruženie zároveň zlepšuje presnosť jazdy a výkon a znižuje pohyby karosérie v dynamických jazdných situáciách. Odpruženie tiež ponúka ešte ostrejšie odlíšenie medzi jazdnými režimami Normal, Sport a Sport Plus.
Hybridný model s vyšším výkonom a elektrickým dojazdom až 90 kilometrov
V Európe sa nový model Cayenne predstavuje s tromi rôznymi verziami motora. Predchádzajúci motor V6 nahrádza v Cayenne S vylepšený štvorlitrový motor V8 biturbo vyvinutý spoločnosťou Porsche. S maximálnym výkonom 349 kW (474 PS) a krútiacim momentom 600 Nm – čo je o 25 kW (34 PS) a 50 Nm viac ako pri jeho predchodcovi – SUV aj SUV Coupé zrýchlia na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 273 km/h. Cayenne vstupuje do sveta s optimalizovaným trojlitrovým turbomotorom V6. Generuje 260 kW (353 PS) a 500 Nm, čo je o 10 kW (13 PS) a 50 Nm viac, ako predtým.
Šesťvalcový motor tvorí základ aj pohonného ústrojenstva modelu Cayenne E-Hybrid. V kombinácii s novým elektromotorom, ktorý bol vylepšený o 30 kW na 130 kW (176 PS), sa kombinovaný výkon zvýši na 346 kW (470 PS). S vybavením vysokonapäťovou batériou s kapacitou zvýšenou zo 17,9 kWh na 25,9 kWh, v závislosti od úrovne výbavy, je teraz možný čisto elektrický dojazd podľa WLTP až 90 kilometrov. Nová 11 kW-ová palubná nabíjačka teraz skracuje dobu nabíjania pri vhodnom zdroji energie na menej ako dve a pol hodiny, a to aj napriek zvýšenej kapacite batérie. Efektivitu vozidla počas jazdy zvyšujú optimalizované e-hybridné jazdné režimy.
Mimo krajín EÚ je model Turbo GT navrhnutý pre maximálny výkon na ceste stále top modelom v rade Cayenne na väčšine trhov Porsche. Je k dispozícii výhradne ako kupé a využíva všetky optimalizácie a inovácie modelového radu. Okrem toho sa výkon štvorlitrového motora V8 biturbo Turbo GT zvýšil o 14 kW (19 PS) na 485 kW (659 PS). Model Cayenne Turbo GT zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 305 km/h.
K dispozícii s rozšírenou štandardnou výbavou
Štandardná výbava modelu Cayenne bola výrazne rozšírená o svetlomety Matrix LED Headlights, Porsche Active Suspension Management, 20-palcové kolesá, predný a zadný parkovací asistent vrátane cúvacej kamery a priehradku na smartfón s indukčným nabíjaním až do 15 wattov.
Porsche ponúka nový Cayenne za ceny od 92.796 € (kupé od 97.264 €) vrátane DPH a výbavy špecifickej pre danú krajinu. Cena za Cayenne E-Hybrid začína od sumy 107.712 € (kupé od 110.998 €) a Cayenne S od 112.168 € (kupé od 117.949 €). Nové modely je možné objednať už teraz, s dodávkami v Európe od júla 2023.
Zdroj: Porsche Slovensko