Nový Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE
Nový Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE predstavuje skutočnú prevratnú zmenu v 55-ročnej histórii AMG. Vďaka know-how z Formuly 1 prináša najmodernejšie technológie z motoristického športu na cesty. Hviezda Mercedes na kapote motora je na sériovom modeli Mercedes-AMG prvýkrát nahradená okrúhlou plaketou s čiernym erbom AMG.
Najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvorvalcový motor na svete
Dvojstupňový elektromotor umiestnený na zadnej náprave podporuje 2,0-litrový turbomotor s výkonom 350 kW (476 k) a 545 Nm. Je to najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvorvalcový motor na svete. Nárast hnacej sily aj nárast krútiaceho momentu prebiehajú veľmi spontánne a bez oneskorenia: podobne ako vo Formule 1 platí, že elektrická podpora turbodúchadla eliminuje oneskorenie reakcie turbodúchadla spaľovacieho motora a elektrický pohon už pri rozjazde stojaceho vozidla vyvíja veľkú silu.
Elektromotor
Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s dvojstupňovou prevodovkou s elektronickým radením a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu. Čisto na elektriku prejdete maximálne 13 kilometrov. Výsledkom je kombinovaný systémový výkon na úrovni 500 kW (680 k) a kombinovaný maximálny systémový krútiaci moment 1 020 Nm.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Mercedes-Benz S580 e – luxusná limuzína za vyše 170 000 € s 510 koňmi a 100 km elektrickým dojazdom
Z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy
Zrýchľovanie končí až pri elektronicky obmedzenej hodnote rýchlosti 280 km/h (pre kombi 270 km/h, v oboch prípadoch s voliteľným vodičským balíkom AMG). Pri prenose hnacej sily na cestu sa v modeli C 63 prvýkrát používa plno variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+; vrátane šmykového modusu pre ešte väčšie potešenie z jazdy. K tomu treba prirátať sériovo dodávané aktívne riadenie zadnej nápravy, ktoré je ďalším unikátom v tomto segmente. Prenos sily zabezpečuje prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission, viacspojková prevodovka), v ktorej je menič krútiaceho momentu nahradený mokrou rozjazdovou spojkou. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti hmoty optimalizuje odozvu na pokyny akceleračným pedálom, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia.
Riadenie zadnej nápravy kombinuje agilitu so stabilitou
Sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy pracuje s uhlom natočenia kolies maximálne 2,5 stupňa. Do tohto stupňa sa zadné kolesá pri rýchlostiach do 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. Pritom dochádza k virtuálnemu skráteniu rázvoru, čo vedie k výrazne agilnejšiemu zatáčaniu, k zníženiu sily potrebnej na riadenie, ako aj k lepšej manévrovateľnosti. Pri rýchlostiach nad 100 km/h (variabilne podľa nastavenia DYNAMIKY AMG) sa zadné kolesá naproti tomu natáčajú paralelne s prednými kolesami – maximálne do 0,7 stupňa. Toto virtuálne predĺženie rázvoru má pozitívny účinok na jazdnú stabilitu, vedie k rýchlejšiemu nárastu bočnej sily pri zmenách smeru jazdy, a tým aj k priamejšej reakcii vozidla na príkazy riadenia.
AMG zvuk?
Vývojári AMG využívajú vonkajšie reproduktory aj na dosiahnutie pokročilejšieho zvukového zážitku. Snímač tlaku vo výfukovej sústave zachytáva skutočný zvuk spaľovacieho motora a dodatočne ho obohacuje, aby sa potom prostredníctvom systému zábavnej techniky šíril do interiéru.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC – prvý elektrický model v luxusnej triede
Prehľad údajov
Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE [hodnoty v zátvorkách: kombi] | |
Systémový výkon | 500 kW (680 k) |
Systémový krútiaci moment [2] | 1 020 Nm |
Spaľovací motor | 2-litrový R4 s elektricky podporovaným preplňovaním turbodúchadlom |
Zdvihový objem | 1 991 cm3 |
Max. výkon spaľovacieho motora | 350 kW (476 k) pri 6 725 ot/min |
Max. krútiaci moment spaľovacieho motora | 545 Nm pri 5 250 – 5 500 ot/min |
Maximálny výkon elektromotora | 150 kW (204 k) |
Max. krútiaci moment elektromotora | 320 Nm |
Pohon | Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plnovariabilným rozdeľovaním momentu a šmykovým modusom |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G |
Kombinovaná vážená spotreba paliva [1] | 6,9 l/100 km |
Kombinované vážené emisie CO2 [1] | 156 g/km |
Kombinovaná vážená spotreba elektriny [1] | 11,7 kWh/100 km |
Kapacita energie | 6,1 kWh |
Elektrický dojazd[1] | 13 km |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 3,4 s [3,4 s] |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h, voliteľne 280 km/h [250 km/h, voliteľne 270 km/h] |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | 2 111 kg (2 145 kg) |
Zdroj: tlačová správa