Nový Mercedes-AMG S 63 E Performance – najvýkonnejšia trieda S všetkých čias
Hnacie ústrojenstvo Mercedes-AMG S 63 E Performance je zamerané na najvyšší výkon vo svojej triede. 590 kW (802 k) a 1 430 Nm stanovuje nový benchmark vo svojom segmente. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a na želanie maximálna rýchlosť 290 km/h zvýrazňujú dynamické jazdné vlastnosti najvýkonnejšej triedy S všetkých čias.
Exteriér
Trieda S sedan má po prvýkrát obloženie chladiča špecifické pre AMG s vertikálnymi lamelami a veľkou trojcípou hviezdou. Namiesto pôvodnej hviezdy Mercedes na kapote má teraz erb AMG v striebornej chrómovej/v čiernej farbe. Pre pohľad spredu je okrem toho charakteristický aj spojler predného nárazníka s dizajnom krídla prúdového lietadla, s veľkými bočnými otvormi na prívod vzduchu a funkčnými prieduchmi. Pri pohľade zboku upútajú disky AMG s veľkosťou až do 21 palcov a bočné obloženia prahov špecifické pre AMG. V zadnej časti vozidla sa nachádzajú charakteristické dizajnové prvky modelov s označením 63, ako drážkované zdvojené koncovky výfuku s lichobežníkovým tvarom alebo široký difúzor.
Interiér
Ušľachtilý dojem zvýrazňujú sedadlá so špeciálnou grafikou AMG a osobitým vzhľadom stehov. Exkluzívne farby a rôzne čalúnenia v koži napa s vyrazeným erbom AMG na predných opierkach hlavy zdôrazňujú športovú a luxusnú stránku modelu Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE. Okrem toho treba spomenúť aj ozdobné prvky špecifické pre AMG a volant AMG Performance s tlačidlami AMG na volante.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Mercedes-Benz S580 e – luxusná limuzína za vyše 170 000 € s 510 koňmi a 100 km elektrickým dojazdom
Hybridný pohon
Elektromotor s výkonom 140 kW (190 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s elektricky radenou dvojstupňovou prevodovkou a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu (Electric Drive Unit, EDU). Elektromotor poháňa priamo na zadnú nápravu, čím je možné zvýšenie výkonu pri rozjazde, zrýchľovaní alebo predchádzaní.
Pri preklzávaní kolies zadnej nápravy sa hnacia sila spaľovacieho motora a elektromotora môže podľa potreby prenášať aj na predné kolesá. To je možné vďaka plnovariabilnému náhonu na všetky kolesá, ktorý je cez kardanový hriadeľ mechanicky spojený s hnacími hriadeľmi predných kolies. Takto je možné aj jazdenie čisto na elektrický pohon s náhonom všetkých kolies.
Dojazd elektromotora a nabíjanie
Vysokovýkonný akumulátor v modeli Mercedes-AMG S 63 E Performance má kapacitu 13,1 kWh a pre elektromotor dodáva 70 kW trvalého mechanického výkonu a 140 kW špičkového mechanického výkonu (počas 10 sekúnd). Na externé nabíjanie slúži nainštalovaná palubná nabíjačka s výkonom 3,7 kW. Akumulátor je navrhnutý na rýchly výdaj a ukladanie výkonu, nie na maximálny dojazd. Na čisto elektrický pohon prejdete 33 kilometrov.
4,0-litrový motor AMG V8 biturbo
V8 dosahuje dosahuje výkon 450 kW (612 k) a 900 Nm. Automatická prevodovka má nižšiu hmotnosť, ponúka funkciu medziplynu a vylepšená je aj odozva akceleračného pedálu. Adekvátne k extrémnym hodnotám výkonu a k súvisiacim športovým vlastnostiam sa sériovo používa vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu. Brzdové kotúče na prednej náprave majú rozmery 400 x 38 mm, na zadnej náprave 380 x 32 mm. Na želanie sa dodáva keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC [2022] – prvý elektrický model v luxusnej triede
Elektromotor dokáže regulovať trakciu kolesa namiesto systému ESP
Ďalšie výhody prináša hybridný pohon pri regulácii dynamiky jazdy. Hneď ako niektoré koleso začne signalizovať nadmerné preklzávanie, namiesto zásahu motora prostredníctvom systému ESP® dokáže trakciu regulovať aj elektromotor. V takom prípade inteligentné riadenie zníži hnací moment elektromotora, ktorý sa cez zverný diferenciál zadnej nápravy prenáša na koleso. Výsledok: systém ESP® nemusí zasahovať, prípadne sa škrtenie spaľovacieho motora uskutoční neskôr. Výhoda: spaľovací motor možno vďaka tomu prevádzkovať s vyšším krútiacim momentom. To následne prispieva k zvýšeniu agilnosti.
Technické údaje Mercedes-AMG S 63 E Performance
Cenu výrobca v tlačovej správe nezverejnil.
Hybridný systém | P3: spaľovací motor vpredu, elektromotor na zadnej náprave |
Systémový výkon | 590/802 kW/k |
Systémový krútiaci moment | 1 430 Nm |
Kapacita energie | 13,1 kWh |
Elektrický dojazd | 33 km |
Počet/usporiadanie valcov | 8/V |
Zdvihový objem | 3 982 cm3 |
Menovitý výkon | 450/612 kW/k |
pri otáčkach | 5 500 – 6 500 ot./min |
Menovitý krútiaci moment | 900 Nm |
Elektromotor | Synchrónny motor s permanentnými magnetmi |
Menovitý výkon | 140/190 kW/k |
Menovitý krútiaci moment | 320 Nm |
Náhon | Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (automatická prevodovka s mokrou viackotúčovou rozjazdovou spojkou) |
Rázvor | 3 216 mm |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | 1 671/ 1 642 mm |
Dĺžka/šírka/výška | 5 336/ 1 921/ 1 515 mm |
Priemer otáčania | 12,3 m |
Objem batožinového priestoru | 305 l |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | 2 595 kg |
Prípustné zaťaženie | 550 kg |
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva | 76/12 l |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 3,3 s |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h (elektronicky obmedzená; 290 km/h s voliteľnou možnosťou zvýšenia Vmax) |
Vážená, kombinovaná spotreba paliva [1] | 4,4 l/100 km |
Vážené, kombinované emisie CO2 [1] | 100 g/km |
Vážená, kombinovaná spotreba elektriny [1] | 21,4 |
Zdroj: tlačová správa Daimler