Opel Astra 1.6 Plug-in Hybrid GS line – najvýkonnejšia verzia novej Astry
Tento test mal pre mňa tak trocha sentimentálnu príchuť a tešil som sa na neho okrem iného aj preto, lebo moje prvé auto bolo práve Opel Astra. Treba však povedať, že táto verzia je už niekde úplne inde. Jedná sa o najvýkonnejšiu Astru v ponuke, ktorá prešla elektrifikáciou a ponúka reálny 50 km dojazd na čisto elektrický pohon. Kedy je vhodné sa rozhodnúť pre hybridnú verziu?
Quo vadis Opel?
Každá automobilová značka má nejaké charakteristiky, kvôli ktorým je obľúbená a zákazníkmi vyhľadávaná. Pre Opel to väčšinou sú jednoduchosť, prehľadnosť a funkčnosť. Bol som zvedavý, či si aj po tom ako sa Opel stal súčasťou koncernu Stellantis, zachová tieto črty, keďže napríklad taký Peugeot je podľa mňa na opačnej strane tohto spektra a musím povedať, že ako zvonku tak aj zvnútra ostal Opel Oplom a to je dobre. Dokonca by som povedal, že táto fúzia mu prospela najmä čo sa týka jazdných vlastností, ale o tom neskôr.
Exteriér
Vonkajšiemu dizajnu dominujú ostré hrany a celkovo auto pôsobí hranatejšie. Predná maska pôsobí trochu retro a vidieť v nej odkaz na niektoré staršie modely. Nami testovaná verzia mala príplatkový GS balík, čo jej dodávalo agresívnejší look najmä vďaka čiernej streche, čiernym doplnkom a 18-palcovým kolesám a v kombinácii s bielou farbou to vyzeralo naozaj efektne. Celkový vonkajší dojem a spracovanie hodnotím veľmi pozitívne.
➡️NEPREHLIADNITE: Test Kia Sorento PHEV – robí mu zima problém?
Motor a jazda
Srdce auta tvoril benzínový štvorvalec s objemom 1,6 l ktorý je skombinovaný s elektromotorom a dokopy dávajú výkon 180 koní a max. krútiaci moment 360 Nm. Na papieri sú to veľmi slušné čísla a celkom ma zaujímalo, či to bude tak aj v skutočnosti, keďže treba mať na pamäti vyššiu hmotnosť vďaka batérii. Vyššiu hmotnoť síce bolo cítiť, ale napriek tomu auto jazdilo výborne. Z nuly na 100km/h to trvalo 7,6 s.
Čo by som vypichol je naozaj skvelý podvozok. V tomto smere mu určite prospela francúzsko-nemecká spolupráca, keďže je postavený na platforme EMP2 (podobne ako Peugeot 308 a DS4). Nami testovaná verzia mala základný stupeň LED svetiel, ale fungovali dobre. Za príplatok môžete mať aj LED Matrix svetlá, na ktoré som počul veľmi dobré ohlasy.
Interiér
Interiér sa niesol v podobnom duchu ako exteriér. Bol veľmi jednoduchý a strohý, pre niekoho možno až príliš, ale opäť som pri tom, že podľa mňa je presne taký, aký by som od Oplu očakával. Všetko bolo tam kde malo byť a pomerne rýchlo som si zvykol na ovládanie. Určite tomu dopomohli aj hardverové tlačidlá pod stredovým displejom, ktorým sa dali ovládať klimatizácia a základné funkcie infoteinmentu. Displej nebol síce nejak graficky vymakaný, ale fungoval rýchlo a spoľahlivo.
Celkové spracovanie opäť pôsobilo veľmi solídnym dojmom. Použité materiály boli kvalitné a nič nevŕzgalo. Bol som veľmi spokojný aj so sedadlami, boli pohodlné a mali športový nádych. Jediná vec, ktorá ma nie úplne nadchla bol priestor na zadných sedadlách. Síce som sa vopchal aj sám za seba (meriam 182cm), ale na nejakú dlhú cestu to veru nebolo. Kto si ale kupuje kompakt, asi s tým tak trochu aj ráta. Aj keď zažil som už aj priestrannejšie autá v tomto segmente. Kufor hybridnej verzie mal objem 352 l, čo je o 70 l menej ako pri štandardnej benzínovej verzii.
Hybrid
Hybridný pohon som ocenil najmä v meste, kam sa hodí podľa mňa asi najviac, ale toto auto môžete v pohode zobrať aj na cestu po diaľnici a nesklame vás, aj keď z nádrže vám bude ubúdať rýchlejšie. Na čisto elektrický pohon dokáže urobiť cca 50 km v závislosti najmä od počasia a štýlu jazdy. Priemerná spotreba počas celého testu sa ustálila na hodnote 5,8l /100km. Auto dobijete z 0 % na 100 % z domácej zásuvky za niečo viac ako 7 h, pri nabíjaní z wallboxu to zvládnete za necelé 4 h.
Opel Astra Plug-in Hybrid pracuje s akumulátorom s kapacitou 12,4 kWh. To znamená, že vás jedno nabitie výjde na presne 1 € (12,4 kWh * 0,08 €) ak predpokladáme, že nabíjate doma. Takže vaše denné dochádzanie do práce stojí iba 1 €, čo je menej ako lístok na autobus.
Záver
Celkový dojem z auta bol veľmi dobrý. Moje obavy, či Astra po prechode pod krídla Stellantisu nestratí svoj charakter sa ukázali ako neopodstatnené. Práve naopak. Táto fúzia jej ešte prospela. Zachovala si tradičnú nemeckú kvalitu spracovania, funkčnú jednoduchosť, ktoré boli doplnené o výborný podvozok.
Osobne by som radšej siahol po 1,2 l benzínovom trojvalci a to najmä kvôli obstarávacej cene. Základná cena nami testovanej verzie je 38 560 € a tento konkrétny kus mal cenovku Astronomických vyše 40 000 € a to by som si ešte vedel predstaviť doplnky ako napríklad IntelliLux LED Pixel svetlomety za 1 100 €. Za benzínovú 1,2 l vo výbave GS zaplatíte o 10 200 € menej.
To je ale len môj názor, možno niekomu inému vzhľadom na jeho potreby bude hybrid vyhovovať. Hybridnú verziu odporúčam hlavne ľuďom s možnosťou nabíjania doma v garáži alebo v práci. Výhodou elektrického pohonu je tichá prevádzka a dynamická jazda vďaka okamžite dostupnému krútiacemu momentu.
Technické údaje
Opel Astra 1.6 Plug-in Hybrid | Audi A3 40 TFSI e | Mercedes-Benz A250 e | |
Náhon/palivo | predný/ benzín+elektrika | predný/ benzín+elektrika | predný/ benzín+elektrika |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1598/4 | 1395/4 | 1332/4 |
Kombinovaný výkon motora (kW/k) | 133/180 | 150/204 | 160/218 |
Kombinovaný max. krútiaci moment (Nm) | 360 | 350 | 450 |
Prevodovka | Automatická 8-st. | Automatická 6-st. | Automatická 8-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 1,1/5,8 | 1,0/ | 1,1/ |
Elektrický dojazd (výrobca/test) | 66/50 | 67/50 | 78/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1678 | 1635 | 1620 |
Objem batožinového priestoru (L) | 352 | 280 | 310 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 225 | 227 | 225 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,6 | 7,6 | 7,4 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 34 490 / | 41 180/ | 46 440/ |