Peugeot 2008 GT 1.2 Puretech – decentná zmena
Na redakčný test sa ku nám dostal opäť další Peugeot. Plug-in hybridnú 308-ičku SW vystriedal Peugeot 2008 omladený faceliftom, ktorý priniesol jemnú zmenu vzhľadu zvonku, ale aj zvnútra. Podstatné však je, že všetky pozitívne vlastnosti zostali zachované a facelift ich dotiahol (takmer) k dokonalosti.
Dizajn
Naše poznatky z predošlých testov a aj z aktuálneho testu 2008-ičky potvrdzujú, že francúzske autá sa uberajú zaujímavým a dizajnovo príťažlivým smerom. Tento fakt potvrdzuje aj testovaný Peugeot 2008 v prevedení GT odetý do bieleho laku v kombinácii s kontrastnými čiernymi doplnkami.
Oproti predchodcovi dostal omladený Peugeot 2008 úplne nové LED svetlomety, ktorých grafika sa rozrástla z jedného až na tri samostatné segmenty denného svietenia, ktoré tvoria jeden z hlavných elementov predného nárazníku, ktorý okrem iného dostal v rámci masky chladiča segmenty lakované vo farbe karosérie. 2008-ička tak pôsobí sofistikovaným a vyspelým dojmom. Samozrejmosťou je aj použitie nového loga značky a označenia modelu na prednej kapote.
Bočná línia je osviežená o nové, futuristicky pôsobiace disky kolies pripomínajúce tie z modelu 408. Mne osobne sa k proporciám Peugeotu 2008 hodia, aj keď môžu na niektorých pôsobiť extravagantnejším dojmom. Zadná časť sa taktiež dočkala drobnejších zmien, ktoré so sebou priniesli odlišnú grafiku koncových LED svetlometov a pozmenený font nápisu Peugeot.
Pohon
Pod prednou kapotou nájdeme starý známy a osvedčený 1.2 litrový benzínový trojvalec s maximálnym výkonom 130 konských síl a 230 Nm krútiaceho momentu, ktorý bezchybne spolupracuje s dobre doladenou 8-stupňovou automatickou prevodovkou posielajúcou výkon výhradne na predné kolesá. Táto motorizácia zvládne zrýchlenie z pokoja na 100 km/h v priebehu 9,4 sekundy a dosiahne rýchlosť 203 km/h.
Spotreba
Možno si poviete. Malý motor veľké auto, to musí mať vysokú spotrebu. Opak je pravdou. Podľa výrobcu by mal Peugeot 2008 spotrebovať na 100 kilometrov 6,1 litra benzínu. Nám sa počas testovacieho týždňa podarilo dostať na kombinovanú spotrebu 6,5 litra na 100 kilometrov pri bežnej, nie vyslovene ekologickej jazde. Ak sa však rozhodnete jazdiť maximálne na spotrebu, dokážete sa bez problému dostať ľahko pod 6 litrov. Namerané hodnoty sú teda na mestské SUV s hmotnosťou 1395 kilogramov vcelku obstojné a na jednu 44 litrovú nádrž bez problému prejdete 700 kilometrov.
Jazda
Peugeot 2008 zostal po stránke jazdných vlastností verný svojmu predchodcovi. Podvozok je vyladený doslova na ,,zlatý stred” takže nie je prehnane tuhý, ale ani vyslovene mäkký. V preklade to znamená, že na našich cestách bez zaváhania odfiltruje všetky nerovnosti, ktoré sa dostanú pod kolesá a pri svižnejších prejazdoch zákrut nedovolí výraznejšie náklony karosérie.
Podvozok si teda svoju robotu plní ukážkovo, za čo z istej časti vďačí aj (menším) 17-palcovým diskom kolies. Osobne sa mi páči aj odstupňovanie a naladenie prevodovky, ktorá za žiadnych okolností nepôsobí chaoticky.
Interiér
Kabína 2008-ičky sa dočkala len veľmi minimálnych zmien, čo však hodnotím pozitívne, keďže už predchodca prišiel s nadčasovým dizajnom, na ktorom dlho nebude treba meniť nič. Aby som bol konkrétny, tak zmenou prešiel dizajn naozaj výborných sedadiel čalúnených kombináciou kože a alcantary, zmenil sa taktiež dizajn voliču automatickej prevodovky, ktorý pôsobí viac minimalisticky a vynovený je taktiež systém infotainmentu a grafika digitálneho prístrojového panelu.
Perforovaný kožený multifunkčný volant nesie samozrejme nové logo, no čakal som vo facelifte minimálne zmenu ovládania tempomatu, ktoré sa stále nachádza pod volantom a je takpovediac trochu odruky. Inak nemám interiéru 2008-ičky naozaj čo vytknúť.
Záver
Peugeot 2008 je pre tých zákazníkov, ktorý hľadajú mierne výstrednejší a zaujímavejší dizajn ako ponúka konkurencia, chcú čo najväčšiu kvalitu spracovania za prijateľnú cenu a taktiež hľadajú komfort, priestrannosť a nízke prevádzkové náklady.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid
Technické údaje a konkurencia
Peugeot 2008 GT 1.2 Puretech | Mitsubishi ASX | ||
Motor/palivo | 1.2 Puretech / benzín | 1.33 Tce / benzín | |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1199 / 3 | 1332 / 4 | |
Systémový výkon (kW/k) | 96 / 130 | 116 / 158 | |
Max. krútiaci moment (Nm) | 230 | 270 | |
Prevodovka | Automatická 8-st. | Automatická 7-st. | |
Spotreba výrobca (WLTP) | 6,1 / 6,5 | 5,8 / 5,9 | |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1395 | 1373 | |
Objem batožinového priestoru (L) | 434 | 422 | |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 203 | 204 | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,4 | 8,5 | |
Cena verzie od (€) | 27 490 / 31 890 | 24 900 / 28 200 |