Pininfarina Battista – počin dizajnérskej elity
Všetci poznáme nádherný dizajn áut ako Lamborghini Urus, Bugatti Chiron a Veyron. Takmer každý si ulietame na McLarene P1, Ferrari Sergio či Mercedes AMG Project One. Nikto z nás si nedovolí povedať na Pagani Zondu, že je škaredá. Sú to jednoducho legendy, ktorých dizajn prekročil svoju dobu. Teraz si predstavte srandu, kedy sa všetci dizajnoví géniovia zo spomínaných projektov spoja, aby vytvorilo jedno veldielo. Vytvoria model Pininfarina Battista!
Skúsenosti sú nadovšetko
90 rokov skúsenosti v oblasti dizajnu a inžinierstva vytvorili 1874 koňovú beštiu s krútiacim momentom 2300 Nm a pohonom všetkých štyroch kolies. Pozor! Battista nemá žiaden spaľovací motor, ale štyri elektromotory, na každé koleso jeden.
Extrémne zrýchlenie
Nedávno mi kamarát na káve vravel, že sa viezol v 400 koňovej Audi TTRS. Pri zrýchlení z 0 na 100 a následných plných brzdách na nulu cítil také preťaženie, že sa mu zahmlelo pred očami. Viem si predstaviť odpadávajúcich spolujazdcov pri zrýchlení Battistu z 0 na 100 pod 2 sekundy. Úprimne, ak by som sedel v aute čo dosiahne 300 km/h pod 12 sekúnd, rýchlejšie ako monopost F1, asi by som aj ja odpadol!
Pevný základ je dôležitý
Gro tejto mašiny tvorí karbónový monokok a batérie požičané od chorvátskej automobilky Rimac. Áno to je to auto, v ktorom sa Richard Hammond kotúľal dolu kopcom a nič sa mu nestalo, čo je dôvod použitia uhlíkových vlákien a nie iného materiálu. Táto nádhera bude dostupná v 3 verziách.
Tri Grácie
Grigio Luserna je saténovo šedej farby v kombinácii so saténovou modrou. Čierno–hnedý interiér vyjadruje eleganciu tejto silne dynamickej špecifikácie.
Blu Iconica Battista je model s viacvrstvovým modrým lakom (tento odtieň je tradičný pre firmu Pininfarina), ktorý odráža technologickú inováciu firmy.
Tretia špecifikácia sa volá Bianco Sestriere. Ako názov naznačuje lakovanie je biele a namiesto modrých detailov tu nájdeme červené, odkazujúce na dizajnovú stopu inžinierov v histórii Ferrari.
Interiér dýcha luxusom
Vo vnútri je všetko rozložené tak, aby mal šofér všetko na dosah a hlavne, aby bol 100% sústredený na jazdu, či už ide 30 km/h alebo 300 km/h. Battistu bude schopný šoférovať aj úplný začiatočník, no stále z neho pravý pretekár vyždíma maximum. Interiér vám dá pocítiť, že sedíte v super luxusnom športiaku, čoho dôkazom je aj podpis na stredovej konzole. Prevedenie detailov môže byť v brúsenom hliníku alebo aj v karbóne.
Odhalenie neprebehlo nikde inde, než na autosalóne v Ženeve. Talianska automobilka plánuje produkciu iba 150 kusov tohto diabla, pričom doposial nezverejnili cenu. Vieme len miesto výroby, tým je Taliansko. Produkcia začne v roku 2020, avšak objednávky príjmajú taliani už dnes. Dostane sa aspoň jeden kus do našej skromnej republiky? Odpoveď hladám ako vždy v komentároch.