Pod kapotu faceliftovaného Mercedesu-Benz Triedy V sa dostal výkonný motor 300 d – zaujímavá možnosť, nemyslíte?
Po piatich rokoch Mercedes-Benz prichádza s modernizáciou Triedy V. Automobika opäť posúva hranice veľkopriestorových vozidiel na vyššiu úroveň. Nové „V-čko“ pôsobí hodnotným a podmanivým dojmom. Nezaostáva ani výbava, ktorá je porovnateľná s prakticky ktorýmkoľvek modelom prémiového nemeckého výrobcu. V roku 2018 dosiahla Trieda V predajný vrchol. Tešilo sa z neho 64 000 zákazníkov. Od začiatku výroby bolo predaných 209 000 kusov, čo ho radí ku špičke triedy.
Najkrajší „autobus“ na trhu
V segmente veľkopriestorových vozidiel majú vždy dizajnéri pred sebou náročnú výzvu. Nie je jednoduché navrhnúť dizajnovo atraktívny vzhľad pri zachovaní podstaty vozidla, ktorou je praktickosť. V prípade “V-čka”, dizajnéri zo Stuttgartu odviedli dokonalú robotu. Jeho vzhľad jasne zapadá do rodiny modelov Mercedesu. Vďaka prepracovaniu prednej časti pôsobí širším a dominantnejším dojmom. Odlíšiť ho bude možné aj pomocov atraktívnych výbavových línii AVANTGARDE a EXCLUSIVE.
S modernizáciou modelu prichádza aj vylepšená línia výbavy AMG Line – obsahuje novú diamantovú masku chladiča s pochrómovanými prvkami, ktoré autu dodávajú športový nádych. Nové sú aj farby karosérie, ktoré rozširujú spektrum obľúbených čierno-bielych odtieňov. Obvzlášť zaujímavo na aute pôsobí grafitová sivá či selenitová sivá. Štyri nové dizajnové vyhotovenia diskov z ľahkej zliatiny sa zároveň postarajú o výrazný a avantgardný vzhľad. Faceliftovaný model bude možné obuť až na 19-palcové kolesá, v ponuke budú aj 17 a 18-palcové varianty.
Prepracovaný interiér
Interiér pôsobí veľmi luxusným a elegantným dojmom. Jeho dizajn sa drží trendu čistých línii. V prípade Triedy V nie sme svedkami revolučného ovládacieho systému MBUX, no koncepcia palubovky nesie jasný podpis Mercedesu. Nové sú čalúnenia a výbava v koži Napa Tartufo. Spolu s kožou Lugano a kožou Napa, ktoré sa dodávajú v čiernej a hodvábnej béžovej farbe, ako aj čiernou látkou Santos, je teda k dispozícii šesť vyhotovení čalúnenia.
Mercedes tvrdí, že zadné luxusné sedadlá (dodávané na želanie) rozmaznávajú funkciou ležadla, masážou chrbta a klimatizovaním podobne ako v Triede S. Vďaka tomu sa z jazdy v novej Triede V, napríklad v rámci prepravy VIP hostí, po náročnom lete alebo obchodnom stretnutí stáva zážitok plný relaxu a pohody.
Nový motor 300 d
Modernizácia sa nevyhla ani motorom a prevodovke. Po novom bude možnosť voliť štvorvalcový agregát v dvoch výkonových stupňoch. Verzia V 250 d má 140 kw/190 koní a krútiaci moment 440 Nm. Špičkové hodnoty v segmente poskytuje verzia V 300 d s výkonom 176 kW/239 koní a krútiacim momentom 500 Nm. V prípade oboch verzii Mercedes udáva spotrebu 5, 9 – 6, 3 l/100 km. Všetky motorizácie sa za príplatok dodávajú so stálym pohonom všetkých kolies 4MATIC. V takom prípade sa udáva spotreba 6, 5 – 6 ,8 l/100 km. Pri akcelerácii dokáže V 300 d na krátky čas zvýšiť krútiaci moment o ďalších 30 Nm. Model V 300 d zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje 220 km/h.
S faceliftom prichádza aj nová automatická prevodovka 9G-TRONIC. Doterajších sedem stupňov prevodovky 7G-TRONIC tak ponovom nahradí deväť. Mercedes tvrdí, že sa tým zvýši efektívnosť a zníži spotreba. Výškou, ktorá nepresahuje hranicu dvoch metrov, tak Trieda V nestráca svoju praktickosť pri každodennom používaní. Do všetkých súčasných garáží, parkovacích domov, podzemných garáží a umývacích zariadení vojde tak bez problémov.
Ešte bezpečnejšia
Sériovo dodávaným asistentom pre jazdu pri bočnom vetre, ktorý pomáha udržať smer jazdy vozidla aj pri silných bočných nárazoch vetra, určila automobilka nové bezpečnostné štandardy v triede. ATTENTION ASSIST, ktorý bol dostupný aj v predchádzajúcom modely, po novom dopĺňa nový aktívny asistent brzdenia. Ten dokáže rozpoznať situáciu, v ktorej hrozí nebezpečenstvo zrážky s vozidlom idúcim pred ním a samočinne zastaví vozidlo. V mestskej premávke reaguje aktívny asistent brzdenia aj na stojace prekážky alebo chodcov. Vďaka tomu možno zabrániť nehodám alebo aspoň zmierniť ich závažnosť.
Nový je aj asistent Highbeam Assist Plus (diaľkové svetlá plus). Ten zabezpečuje rozsiahle osvetlenie vozovky bez oslepovania ostatných účastníkov premávky. Po priblížení k vozidlu idúcemu vpredu alebo v protismere sa diaľkové svetlá čiastočne vypnú, vďaka čomu sa v osvetlení vytvorí medzera v tvare písmena U. Ostatné časti vozovky sú aj naďalej osvetlené diaľkovým svetlom.
Modernizáciou prešli tiež obe voľnočasové verzie Triedy V, Marco Polo a Marco Polo HORIZON. Cena modelu pred faceliftom u slovenských dílerov značky štartovala na 35 988 €.
Zdroj: media.daimler.sk