Porovnanie výkonnostne podobných Audi Q8 60 TFSI e a SQ8
Benzínový osemvalec v SQ8 a hybridný šesťvalec v Q8 60 TFSI e majú takmer rovnakú cenu a ich výkon je tiež porovnateľný takže práve preto sme sa ich rozhodli porovnať. Ktorý variant je pre vás najvhodnejší a prečo?
Technické parametre
Na prvý pohľad vidieť, že kvôli batérii má hybridný variant vyššiu hmotnosť o 170 kg, ktorú však ako šofér nepocítite. Okrem vyššej hmotnosti má hybridný variant ešte jednu menšiu nevýhodu a tou je menší batožinový priestor o 100 litrov, kvôli umiestneniu batérie v kufri. Veľkou výhodou hybridu je nízka spotreba udávaná výrobcom 2,8 litra na 100 km/h. To je však trochu zavádzujúca hodnota, keďže veľmi záleží od podmienok. Ak idete ráno s nabitou batériou do práce celý čas na elektrine tak máte nulovú spotrebu, ale keď batéria nie je nabitá tak jazdíte cez 10 litrov ako klasický nový benzínový šesťvalec v SUV.
Audi SQ8 | Audi Q8 60 TFSI e | ||
Motor/palivo | 4.0 V8 / benzín | 3.0 V6 / benzín | |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 3 996 / 8 | 2 995 / 6 | |
Výkon motora (kW/k) | 373 / 507 | 340 / 462 | |
Max. krútiaci moment (Nm) | 770 | 700 | |
Prevodovka | 8-st. aut. | 8-st. aut. | |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 12,5 / 13,6 | 2.8 / 8 | |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2 345 | 2 515 | |
Objem batožinového priestoru (L) | 605 | 505 | |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 | 240 | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 4,1 | 5,4 | |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 101 910 / 132 382 | 99 010 / 121 298 |
Pocit z jazdy
Q8 60 TFSI e je bezpochybne veľmi rýchla a elektrický pohon sa so spaľovacím motorom výborne dopĺňajú. Avšak dravosť osemvalca sa dá len ťažko nahradiť. Osemvalec má výkon takmer v celom spektre otáčok a nemusíte ho vytáčať po obmedzovač, aby ste poriadne zrýchlili. Jeho zvukový prejav je jedinečný a ocenia ho športovo zameraní vodiči. Prevodovka v SQ8 krásne kope a neviete sa dočkať kedy preradíte ďalší prevodový stupeň. V Q8 60 TFSI e vás síce zatlačí do sedačiek, ale ten ťah je skôr lineárny a preradenie pocítite len minimálne.
Ak máte radi tichú jazdu tak práve s hybridom môžete po meste jazdiť celý čas bez naštartovania spaľovacieho motora. Stačí ho doma alebo v práci nabiť a jazdíte bez emisii. Je to pre tých ľudí, ktorí chcú mať jednoducho na výber a dlhodobe to poteší aj peňaženku. Ďalším rozdielom je, že hybridný variant nemá možnosť natáčania zadnej nápravy (priestor zaberá batéria), čím sa znižuje obratnosť a manévrovateľnosť veľkého SUV. V SQ8 ho máte dokonca už v sériovej výbave bez príplatku.
Finančný benefit pri prihlasovaní a poistení?
Za SQ8 zaplatíte poplatok za prihlásenie vo výške 3 900 eur. V prípade hybridnej verzie sa zníži poplatok o polovicu na 1 950 eur. Ak by sa jednalo o e-tron s čisto elektrickým pohonom poplatok by bol vo výške len 33 eur.
Ďalšou výhodou hybridnej Q8 je 50 % zníženie sadzby dane z motorových vozidiel, ktorú odvádzajú firmy ak vozidlá využívajú na podnikanie.
Štátna dotácia pre hybridné vozidlá bola naposledy 5 000 eur, avšak cenový limit je do 50 000 eur s DPH, do ktorého Audi Q8 60 TFSI e ani náhodou nespadá. Tretie kolo dotácií na nákup elektromobilov/hybridov v roku 2022 zatiaľ nie je stanovené a je dosť možné, že sa bude konať až najskôr v roku 2023.
Pri výpočte ceny PZP sa udáva okrem iného aj zdvihový objem motora, čo pri hybridných vozidlách je spravidla menší ako pri čisto benzínových, nakoľko výkon kompenzujú batériami. Vďaka tomu môže mať hybrid o trochu lacnejšie PZP v porovnaní s bežnými vozidlami s čisto spaľovacím motorom.
Môj favorit
Pre mňa je najvýhodnejšia SQ8 a to kvôli tomu, že som športovo zameraný vodič. Osemvalec je fenomenálny a cenovo sa pohybuje na tej istej úrovni. Viem si ale dobre predstaviť, že niekto si radšej vychutnáva úplne tichú elektrickú jazdu po meste bez emisii a v podstate za zlomkové náklady v porovnaní s SQ8. V prípade aktuálne zvyšujúcich sa cien paliva môže mať hybrid v dohľadnej budúcnosti väčší zmysel.
➡️ NEPREHLIADNITE: TEST Audi SQ8 TFSI – športovec s osemvalcovým soundtrackom
Foto: Samuel Zaťko
1 Response
[…] ➡️ NEPREHLIADNITE: Porovnanie výkonnostne podobných Audi Q8 60 TFSI e a SQ8 […]