S novou devätstojedenástkou prichádza aj špeciálny režim na mokro. Viete v čom je výnimočný?
Ôsma generácia modelu Porsche 911 je nie len silnejšia ako jej predchodca, ale je aj pohodlnejšia a bezpečnejšia. Vďaka režimu Porsche Wet Mode auto ponúka ešte lepšiu ovládateľnosť na mokrých cestách.
Inovatívny asistenčný systém zahŕňa funkciu na detekciu mokrej vozovky, a tak zvolí vhodné nastavenie vozidla na zvýšenie stability práve na mokrom povrchu.“Wet Mode bol vyvinutý tak, aby vodičovi poskytoval stálu podporu na mokrej vozovke. Neobmedzuje maximálny výkon motora ani maximálnu rýchlosť a nemal by sa preto používať ako „poistka“ pre príliš rýchlu jazdu na mokre. Namiesto toho by sa mal vnímať ako asistenčný systém v pravom slova zmysle“ upozorňuje August Achleitner, dlhoročný vedúci modelovej série. Tento systém je zatiaľ výhradou modelu 911.
Ako funguje Wet mode?
Systém dokáže automaticky rozpoznať mokrú cestu, a tak upozorniť vodiča na nebezpečenstvo aquaplaningu. Dokáže to za pomoci snímačov, ktoré sú umiestnené v podbehoch predných kolies. Tým sa zásadne odlišuje od dažďových snímačov v čelnom skle, ktoré reagujú len na kvapky vody dopadajúce na sklo nezávisle od podmienok jazdy. Snímače vďaka ktorým Wet mode funguje, tak dokážu rozpoznať mokrú vozovku nezávisle od toho, či práve prší alebo nie. Ak systém rozpozná mokrú vozovku, reakcie Porsche Stability Management (PSM) a Porsche Traction Management (PTM) sa prispôsobujú podmienkam. Oba systémy zasahujú rýchlejšie a citlivejšie ako predtým. Pri zistení mokrého povrchu sa na displeji zobrazí upozornenie. Auto tým informuje vodiča o prítomnosti mokrej vozovky a odporúča, aby vodič manuálne zvolil jazdný režim Wet mode. Tento režim môže byť aktivovaný v novom tlačidle nad stredovou konzolou, alebo ovládačom jazdných režimov na volante, ktorý je súčasťou voliteľného balíka Sport Chrono.
Nie len na mokro
Ak je režim aktivovaný, PSM, PTM, adaptívne aerodynamické prvky, voliteľný systém Porsche Torque Vectoring (PTV) Plus a charakteristika motora sú prispôsobené tak, aby zaručili maximálnu stabilitu pri jazde. Pri rýchlosti od 90 km/h sa aktívny zadný spojler vysunie do polohy Performace, klapky pre prívod chladiaceho vzduchu sa otvoria, spomalia sa reakcie na plyn a funkciu PSM Off alebo jazdný režim Sport už nie je možné aktivovať. Nárast krútiaceho momentu je plynulejší, čomu sa automaticky prispôsobuje aj charakteristika radenia novej osemstupňovej prevodovky PDK. Model 911 Carrera 4S s pohonom všetkých kolies posiela na prednú nápravu viac výkonu ako v normálnom režime, aby sa posilnil stabilizačný efekt. Nastavenie „devätstojedenástky“ pre jazdu na mokre završuje nižšia miera zlúčiteľnosti elektronicky riadených zadných diferenciálov. Režim Wet mode môže majiteľ novej 911 tiež využiť na snehu, či iných povrchoch s obmedzenou priľnavosťou.
Rýchlejšie ako kedykoľvek predtým
Už v poradí ôsma generácia nového modelu 911 bola predstavená v Los Angeles koncom novembra 2018. Preplňovaný šesťvalcový motor 911 Carrera S a 911 Carrera 4S teraz disponuje výkonom 331 kW (450 koní). To predstavuje nárast o 22 kW (30 koní) v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Obidva modely 911 pokorili štvorsekundovú hranicu zrýchlenia z 0 na 100 km/h – verzia s pohonom zadných kolies potrebuje 3,7 sekundy a 911 Carrera 4S s pohonom všetkých kolies len 3,6 sekundy. Vďaka tomu sú obe verzie o 0,4 sekundy rýchlejšie ako predchádzajúci model.
V nemeckých showroom-och začina Porsche 911 Carrera S od 120 125 eur a 911 Carrera 4S od 127 979 eur. Varianty s otvorenou strechou sú k dispozícii od 134 405 eur respektíve 142 259 eur. Uvedené ceny zahŕňajú DPH a špecifickú výbavu. Wet mode je súčasťou štandardnej vybavy vo všetkých vezriách.
Zdroj: newsroom.porsche.com