Porsche 911 Turbo S – vrcholový športovec
Poslednú generáciu Porsche 911 (992) poznáme už asi všetci. Uplynul rok od jej vzniku a automobilka Porsche oficiálne prichádza s novou výkonnejšou, širšou a aerodynamickejšou verziou Turbo S Coupé a Cabriolet. Predstavenia sa ujal bývalý jazdec F1 Mark Webber, ktorý je zároveň aj ambasádorom značky Porsche.
Srdce umiestnené pod kapotou Turbo S pochádza zo základu 911 Carrera. Prešlo si však mnohými zmenami od nového prepracovaného systému chladenia, až po systém prepĺňania. Vozidlo dostalo dvojicu väčších turbodúchadiel VTG (variabilná geometria turba) s elektrickou reguláciou lopatiek a piezoelektrické vstrekovače, ktoré výrazne zlepšili vlastnosti vozidla z hľadiska krútiaceho momentu, emisií a otáčok.
Nová generácia podvozku PASM (Porsche Active Suspension Management) bola znížená o 10 mm a preto je ešte viac športovejšia. Poskytuje výrazne lepšiu jazdnú dynamiku a stabilitu vozidla a vozovke.
Výkonnejší ako predtým
Nový motor 911 Turbo S s objemom 3,8 litra dodáva výkon 478 KW (650 koní) a maximálny krútiaci moment 800 Nm. V porovnaní s predchádzajúcim modelom je to o 51 kW (70 koní) a 50 Nm viac. Vďaka vylepšenému pohonu všetkých kolies PTM (Porsche Traction Management) môže 8-stupňová PDK prevodovka prenášať vyšší krútiaci moment až 500 Nm na prednú nápravu.
Zrýchliť z 0 – 100 km/h dokáže za 2,7 sekundy čo je v porovnaní s predchodcom o 0,2 sekundy rýchlejšie. Teraz príde ešte zaujímavejšie číslo, keď Turbo S zrýchľuje z 0 – 200 km/h za 8,9 sekundy (o jednu sekundu rýchlejšie, ako jeho predchodca). Maximálna rýchlosť 330km/h ostala nezmenená.
Myslím, že pri takomto aute sa spotreba nerieši, ale pre zaujímavosť ju spomeniem. Verzia Turbo S Coupé 11,1 l/100 km a Turbo S Cabriolet 11,3 l/100 km.
Neodolateľný pohľad
Hoci sa na prvý pohľad zdá, že nový model je v prednej časti podobný tomu predchádzajúcemu, pri dôkladnom prezretí predsa len zbadáte rozdiely. Porsche 911 Turbo S je charakteristické svojim vzhľadom, takzvaný Turbo look. Karoséria nabrala na objeme o 45 mm vpredu a 20 mm vzadu. Zmenou si prešiel predný nárazník v ktorom boli rozšírené prieduchy vzduchu. O svietivosť sa postarajú LED svetlomety s Matrix technológiou.
Nové pneumatiky dvoch veľkostí, upravená šírka rázvoru kolies a aktívna aerodynamika prispeli k jeho športovému duchu. Na prednej širšej náprave o 42 mm sú umiestnené 20-palcové kolesá s rozmermi 255/35. Zadnej náprave taktiež pribudlo 10 mm a na nej sú umiestnené 21-palcové kolesá s rozmermi 315/30.
Nepochybne najvýraznejším prvkom v zadnej časti je nové prítlačné krídlo. Celkový vzhľad dotvára difúzor v ktorom sú usadené nové koncovky výfuku a po okrajoch väčšie nasávacie otvory. Automobilka Porsche uvádza, že nová 911 Turbo S produkuje o 15 % viac prítlaku, ako jej predchodca.
Interiér je vybavený vysoko kvalitnými materiálmi. Vďaka športovým, špeciálne prešívaným sedadlám vzdáva nové Turbo S poctu prvému modelu 911 Turbo (typ 930). Novinka na palube disponuje s ďalšími prvkami, ako napríklad: GT športový volant, balík Sport Chrono s novo integrovanou aplikáciou Porsche Track Precision a systém BOSE Surround Sound.
Porsche 911 Turbo S Coupé bude v Nemecku k dispozícii od 216 396 € a Porsche 911 Turbo S Cabriolet od 229 962 €. Samozrejme cena stúpa v závislosti od požiadaviek zákazníka za príplatkovú výbavu.
Zdroj: www.newsroom.porsche.com