911-ka v SUV karosérii? Model tretej generácie Cayennu sa už kompletne vyrába v Bratislave.
TEST: Porsche Cayenne Turbo
Verziu Turbo poháňa stuttgartský Porsche 4.0-V8 Biturbo motor s výkonom 404 kW (550 koní) a 770 Nm. Na 100 km/h zrýchli za 4.1 s (3.9 s Chrono-Paket) a maximálka dosahuje 286 km/h. Kombinovaná spotreba je udávaná výrobcom 11.9 litra.
Ako prvé SUV dostal nový Cayenne Turbo adaptívny zadný spoiler, ktorý vychádza v 5 rôznych polohách v závislosti od jazdnej situácie. Zadný spoiler zvyšuje prítlak a skracuje brzdiacu dráhu vo vyšších rýchlostiach.
Z 250 km/h rýchlosti zabrzdíš o 2 metre skôr ako bez aktívneho spoilera
Nový Cayenne prináša novinku natáčania zadnej nápravy. Počas pomalej jazdy sa zadné kolesá vytáčajú v opačnom smere a tak sa výrazne skracuje polomer otáčania a tak zlepšuje parkovanie. Pri vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá vytáčajú v tom istom smere čo virtuálne predlžuje rázvor náprav a tak zvyšuje stabilitu vozidla pri prejazde zákrutou.
Po stránke dizajnu sa Turbo rozlišuje opticky masívnejším predným nárazníkom s dvojdielnymi LED-kami
Nové je aj 4D-Chassis Control – elektronický systém nastavenia podvozku, ktorý centrálne vyhodnocuje jazdnú situáciu v troch dimenziách. A to náklon pri akcelerácii a brzdení, klopenie a naklánanie karosérie v zákrute a stáčavý pohyb pri zatočení volantu. Následne vypočíta optimálne nastavenie a synchronizuje všetky systémy podvozku.
Taktiež nové je aj adaptívne vzduchové pruženie s 3-komorovou technológiou, ktoré ešte zvyšuje rozsah tuhého nastavenia podvozku a komfortu na úrovni luxusnej limuzíny.
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), elektronický stabilizátor, rýchlo zaregistruje bočný náklon pri prejazde zákrutou a v momente hozredukuje. Taktiež zlepšuje prejazd vlnitým povrchom. Všetko vďaka elektromechanickým stabilizátorom, ktoré pracujú rýchlejšie ako hydraulický systém.
Príplatkové Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Koncept rozdielneho obutia pneumatík na prednej 285/40 a zadnej 315/35 náprave zlepšuje prenos síl v pozdĺžnom aj priečnom smere.
Okrem otáčkomeru je tachometer digitálny. Full-HD 12 palcový dotykový displej je taktiež prevzatý z novej Panamery.
Stredná konzola je takisto v sklenenej optike prevažne s dotykovými tlačidlami tak ako to už poznáme v novej Panamere. Ovládanie smeru výduchov je našťastie klasické narozdiel od Panamery, v ktorej sa to nastavuje pomocou hlavného dotykového displeju.
Burmester 3D High-End Surround Sound-System s výkonom 1.455 Wattov je vybavený 21 reproduktormi vrátane aktívneho subwoofera. Nielen skvele hrajú ale aj opticky skrášlujú interiér.
Intuitívny Porsche InnoDrive zbiera dáta nielen zo senzorov a kamier, ale navyše aj dáta z navigačného systému 3 km dopredu, pomocou ktorých sa dokáže vopred pripraviť na optimálnu jazdu. Dokonca vie využiť aj funkciu plachtenia. Asistent do kolóny funguje do 60 km/h, ktorý vykonáva aj jemné zásahy do riadenia aby vozidlo ostalo v jazdnom pruhu.
Cenovka nového Turba začína od 138.850 Eur.