Porsche Macan GTS – Štvrtý člen rodiny Macan
Po minuloročnej modernizácií sa aktuálne predáva trojica modelov Macan. Tým mám na mysli klasický Macan, Macan S a momentálne najsilnejší Macan Turbo. Keďže ostala veľká medzera medzi poslednou dvojicou modelov, na rad prišiel modernizovaný Macan GTS.
Dizajnovo najkrajší Macan
Macan GTS dizajnom zdôrazňuje svoj výnimočný športový stav. Štandardný balík Sport Design s novým predným, zadným a bočným lemovaním dodáva vozidlu agresívnejší vzhľad. Celá predná časť je výrazne obohatená o čierne doplnky, ktoré sú charakteristické pre všetky modely GTS. Za príplatok v balíku Dynamic Light System Plus dostanete stmavené predné, Full LED svetlomety a zadné 3D svetlomety, ktoré sú prepojené horizontálnym svetelným podpisom. Čierna farba zvýrazňuje aj zadný difúzor a výfuky. Už v štandarde jazdí GTS na 20-palcových čiernych diskoch RS Spyder Design. Pokiaľ je zákazník náročnejší, dá sa priplatiť za 21-palcové disky kolies.
Obohatený interiér o množstvo farieb
Nesmie chýbať koža, Alcantara, brúsený hliník, ale aj farebné prešívanie v závislosti od balíka. Porsche ponúka pre model GTS až 16 farených prevedení, v ktorých je štvorica druhov materiálov. Veľký dôraz však patrí na dvojicu interiérových packetov. Reč je o balíku Crayton a Carmine Red. Oba sú v koženej kombinácií s Alcantarou. Crayton sa vyznačuje centrálnym otáčkomerom v bielej farbe, bezpečnostné pásy, prešívanie sedadiel a palubnej dosky taktiež v bielom prevedení. Carmine Red ide v štýle červenej farby, preto všetky spomenuté komponenty v bielej farbe nahradila červená. V základe Macan GTS disponuje elektrickými sedadlami s 8 smermi nastavenia. Za príplatok sa viete dostať cez 14-smerovo nastaviteľné sedadlá až po 18-smerové.
Šesť valcov sa nahradiť nedá
Presne tak! Štvorvalec pod kapotou nečakajte. V tomto prípade hovoríme o 2,9-litrovom benzínovom šesťvalci, ktorý dostal o 20 koní a 20 Nm krútiaceho momentu viac než predchodca. Disponuje výkonom 280 kW / 380 konských síl a 520 Nm. Usporiadanie turbodúchadiel umožňuje rýchlu odozvu na plynový pedál. Pohon všetkých štyroch kolies a sedemstupňová automatická prevodovka PDK nesmú chýbať.
S voliteľným balíkom Sport Chrono dokáže Macan GTS zrýchliť na 100 km/h za 4,7 sekundy, čo je o 2 desatiny sekundy rýchlejšie ako bez balíka. Najvyššiu rýchlosť dosiahne 261 km/h. Zaujímavosťou je spotreba, ktorá pri takom výkone dosiahla hodnotu 9,6 l / 100 km (podľa NEDC.1). WLTP tvrdí, že Macan GTS sa len tak tak dostane pod 12 litrov.
Čo by som vypichol?
No v prvom rade podvozok. Ten bol znížený o 15 milimetrov kvôli väčšej dynamike. Voliteľné adaptívne vzduchové pruženie dokáže spustiť podvozok ešte o ďalších 10 milimetrov. O brzdný účinok takmer 2-tonového kolosu sa za príplatok môžu starať keramické brzdy. V základe sú to vpredu 360 mm kotúče, vzadu 330 mm kotúče. Cenovka začína v Nemecku na 77 880 eurách.
Zdroj:www.newsroom.porsche.com