Porsche Taycan – v elektrike je sila
Úplne nový model z dielne Porsche prichádza vo veľkom štýle. Nejde o klasický model so spaľovacím motorom. Ide o prvé čisto elektrické športové sériové auto na svete.
Porsche výrazne omladilo dizajn. Predný nárazník obsahuje na oboch stranách vzduchové výduchy pred prednými kolesami, ktoré zlepšujú aerodynamiku a znižujú turbulencie pri vyšších rýchlostiach. Nad zadným nárazníkom je adaptívne krídlo, ktoré sa automaticky vysúva do troch stupňov v závislosti od rýchlosti. Štýlu sa musí držať aj Porsche, preto sú zadné svetla navzájom spojené. Samozrejmosťou je špičková technológia LED Matrix, ukrytá v predných svetlách.
Najväčším prekvapením je hnacie ústrojenstvo. Porsche dostalo dvojicu elektromotorov spojené s 2-stupňovou prevodovkou, ktoré výkonovo závisia od verzie. Taycan Turbo disponuje výkonom 500 kW/680 koní. Najsilnejšia verzia Turbo S dosahuje výkon až 560 kW/ 761 koní, čo je totožný výkon ako má Tesla model S P100D. Krútiaci moment sa dostal až do astronomických hodnôt a to 1050 Nm, čo je viac ako niektoré superšporty.
Taycan Turbo S zrýchli z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 2,8 sekundy a to len s funkciami Overboost a Launch Control. Tesla to zvládne o 2 desatiny rýchlejšie. Slabšia verzia Turbo šprintuje za 3,2 sekundy. Obe verzie majú maximálnu rýchlosť obmedzenú na 260 km/h a kapacitu batérie 93,4 kWh, čo je o necelých 7 kWh menšia batéria ako tá od Tesly.
Automobilka sľubuje dojazd 412 / 450 kilometrov a spotreba by nemala prekročiť hladinu 27 kWh/100km, ktorá je meraná podľa nového systému WLTP. Tesla sa pýši hodnotou spotreby rovných 23 kWh/100km.
Akumulátor podporuje ultra rýchle nabíjanie až 270 kW, čo zaručuje nabitie z 5 % na 80 % za neuveriteľných 22 minút. Na rozdiel od všetkých elektrických aut, Taycan vymenil 400 V sieť za 800 V.
Veľmi príjemnou zmenou sa stala palubovka. Tá bola obohatená až o štvoricu displejov. Až 16,8″ zahnutý displej sa nachádza priamo pred vodičom. Stredom palubovky sa rozprestiera 10,9″ displej infotainmentu. Hneď pod ním sa nachádza 8,4″ displej ktorý slúži ako panel klimatizácie.
Vyvrcholením je štvrtý displej 10,9″, ktorý sa nachádza priamo pred spolujazdcom. Bude obsahovať informácie rovnaké ako hlavný displej infotainmentu. Posledný piaty displej sa nachádza v druhom rade sedadiel, slúži pre zadných pasažierov a ich pohodlie.
Niet pochýb o tom, že Taycan je nabúchaný novými technológiami. Jedným z nich je aj systém rekuperácie, ktorý disponuje výkonom 265 kW. To znamená, že väčšina brzdných účinkov bude bez použitia hydraulických bŕzd. Ďalšou novinkou je systém ovládania hlasu, ktorý je podobný ako od konkurencie z Mercedesu.
Vzduchový podvozok s adaptívnymi tlmičmi a systémom PDCC Sport, ktorý monitoruje dianie okolo vozidla, urobia z tohto auta nie len športové, ale aj veľmi komfortné vozidlo. O lepší prejazd zákrutami a lepšiu manévrovateľnosť v meste sa stará natáčacia zadná náprava. Odpor vzduchu vďaka úžasnej aerodynamike dosahuje hodnotu len 0,22, čo je rekordná hodnota.
Pod prednou kapotou sa nachádza batožinový priestor, ktorý slúži len na malé drobnosti. Preto má len 81 litrov. Zadný batožinový priestor dosahuje 366 litrov, čo je veľmi pekná hodnota na auto vysoké ani nie 1,4 metra. Cenovka základného modelu Turbo neklesne pod 150-tisíc €.
Zdroj: www.porsche.com