Prvá jazda s vynovenou Triedou E
Trieda E je napredávanejším modelom značky s viac ako 14 miliónmi predaných kusov. S príchodom jej výrazného faceliftu sme sa ju vybrali otestovať na najkrajšie cesty západného Slovenska. Aké zaujímavé novinky a technológie prináša nový facelift?
Nový dizajn
Spredu si môžte všimnúť prepracovanú prednú masku spolu s novými Multibeam LED svetlometmi a zozadu nové podlhovasté zadné svetlá. V interiéri máte na výber z nových farebných kombinácii a updatom prešiel MBUX systém, ktorý možno ovládať hlasom či gestami. V sérii dostanete dva 10,25 palcové displeje, 12,3 palcový displej je už za príplatok. V interiéri dominuje nová generácia volantu, na ktorom sa funkcie ovládajú jemným dotykom. Ovládanie bolo intuitívne a rýchlo som si zvykol.
Vylepšené asistenčné systémy
Na základe zdieľaných informácii z Live Traffic vás Mercedes pred možnou zápchou alebo haváriou upozorní vopred, aby ste mali čas na spomalenie. V prípade aktivovaného adaptívneho tempomatu sa automaticky začne znižovať rýchlosť.
Asistent mŕtveho uhla je v strehu aj keď máte už vypnutý motor a chystáte sa vystúpiť. V prípade prichádzajúceho vozidla alebo cyklistu vás upozorní vizuálne prostredníctvom ambientného osvetlenia.
Modernizované motory
Počas jazdnej prezentácie sme si vyskúšali viacero nových motorizácii. Zmeny sa nesú v duchu elektrifikácie. Nové dieslové a benzínové štvorvalce majú integrovaný štartovací generátor (ISG) druhej generácie, ktorý generuje dodatočných 15 kW a 200 Nm.
Príjemne ma prekvapil výkon a ťah benzínového 4-valca v kombinácii s elektromotorom vo verzii E 300 e sedan plug-in hybrid. 4-valec produkuje 155 kW (211 koní) a 350 Nm. K tomu pripočítame ešte elektromotor s výkonom 90 kW (122 koní) a 440 Nm. S dodatočným výkonom bolo E-čko na danú veľkosť vozidla dynamické a páči sa mi ako motory navzájom spolupracovali. To znamená, že v nízkych otáčkach ste okamžite cítili záťah od elektromotoru a vo vyšších otáčkach pracoval už benzínový motor na plné obrátky. Okrem toho môžte jazdiť do práce na čisto elektrický pohon, totiž e-dojazd podľa WLTP dosahuje 50 km. Jedinou nevýhodou je zmenšený úložný priestor v batožinovom priestore kvôli hybridnej technológii.
Bezpečnosť pasažierov v Triede E je na prvom mieste
O bezpečnosť sa stará tzv. Pre Safe systém, ktorý v sebe obsahuje niekoľko asistentov. K tým najzaujímavejším patrí zvuková ochrana sluchu, ktorá pri náraze aktivuje zvuk, ktorý údajne zneje ako šumiace rádio a tým dokáže ochrániť váš sluch.
Facelift celej palety Triedy E
Okrem bežnej verzie Triedy E prešli modernizáciou aj deriváty ako Coupé alebo All-Terrain. All-Terrain sa po novom viac podobá na svojich SUV bratov a to vďaka špecifickej prednej maske. Predná časť Coupé je taktiež vynovená. Čo sa týka zadnej časti, tá sa u derivátov zmenila len minimálne.
Super trasa
Ak máte chuť si spraviť výlet a popritom si zajazdiť na kľukatých cestičkách, tak vyskúšajte túto trasu. Bratislava – Pezinská baba (preteky do vrchu) – Buková (fotogenický kameňolom) – Brezová pod Bradlom (Mohyla Štefánika) – Košariská/Parkovisko Dlhý vŕšok (cesta a okolo pekné lúky) potom opäť naspäť na Brezovú – Myjava (reštaurácia/hotel Štefánik) – Kunovská priehrada/Senica (chill pri vode) – Šranecké piesky (Vojenský areál s pieskom a krásnym prostredím).
Čerešnička na torte
Príjemným spestrením počas jazdnej prezentácie bol práve Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC. 4-valcový motor patrí k jedným z najvýkonnejších a jeho výkon dosahuje 306 koní. GLA sa správalo v zákrutách neutrálne a z 0 na 100 km/h zrýchľovalo za 5,1 sekundy.