Prvá verzia Mercedesu-Benz GLE v podaní AMG
Keď sa na to pozrieme z celkového pohľadu, na našich cestách dnes už nie je problém zahliadnuť niektorý z prémiových modelov značky Mercedes-Benz. Trojcípej hviezde sa na našom trhu darí, čo dokazujú aj predajné čísla. Po predstavení novej generácie Mercedesu-Benz GLE bolo len otázkou času, kedy príde divízia AMG s výkonnou variantou prémiového SUV. Dočkali sme sa a sme svedkami prvého počinu inžinierov z Affalterbachu.
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ je teda prvou „AMG-čkovou“ alternatívou v jeho novej generácii. V budúcnosti sa môžme iste tešiť na ešte pozoruhodnejšie parametre, no ani v tomto prípade nehovoríme o sklamaní. Srdcom GLE 53 je elektrifikovaný motor s objemom 3,0 litra s dvojitým preplňovaním pomocou turbodúchadla a prídavného elektrického kompresora. Radový šesťvalec má k dispozícii výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 520 Nm. Pri prudkej akcelerácii dokáže funkcia EQ Boost krátkodobo poskytnúť ďalších 16 kW a 250 Nm. Elektrifikácia motoru má podľa slov divízie AMG za úlohu zvyšovať výkon a dynamiku jazdy, no zároveň znížiť dopad na životné prostredie. Elektrický kompresor ihneď vytvorí vysoký plniaci tlak a motor tak poskytuje lepšiu dynamiku bez takzvanej turbodiery. Konečným výsledkom je čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy.
Nabitý technológiami
K športovej jazde navádzajú aj rýchle reakcie 9-stupňovej automatickej prevodovky AMG SPEEDSHIFT TCT s funkciou tzv. medziplynu. Ruka v ruke s prevodovkou ide aj bezchybný pohon všetkých štyroch kolies AMG Performance 4MATIC+ používaný výhradne v modeloch AMG. Systém preferuje zadnú nápravu, čo „GLE-čku“ vdychuje úplne iný rozmer. Nakoľko sa jedná o kategóriu SUV, inžinieri museli kvôli vyššej stavbe bojovať s náklonmi karosérie. Vyriešili to podvozkom AMG ACTIVE RIDE CONTROL, ktorého senzory vyhodnocujú situáciu 1 000-krát za sekundu. Tým zamedzili nie len náklony karosérie, ale aj zlepšili správanie riadenia. Vďaka vzduchovému odpruženiu podvozku si GLE 53 drží štandardnú svetlú výšku bez ohľadu zaťaženia a prispieva aj k vysokému komfortu. Budúci majiteľ bude mať okrem iného na výber zo siedmich jazdných režimov a tým pádom si môže auto plne prispôsobiť svojim potrebám.
Dizajnová klasika
Dizajnom novinka bezpochyby zapadá do rodiny AMG. Výrazná predná maska chladiča, všade prítomné logá AMG, mohutné 20 až 22-palcové kolesá a podobne. Pri pohľade na auto ťažko hľadáte niečo, čo by vám prekážalo. O športovosti GLE nemôže byť pochýb a dizajnéri sa to snažili zvýrazniť napríklad dvojitými koncovkami výfuku, zväčšenými otvormi na prívod vzduchu či zadným difúzorom. V interiéri dominuje čierna koža v kombinácii s agresívnym červeným prešívaním.
MBUX v podaní AMG
Systém MBUX nie je novinkou, no Mercedes ho neustále vylepšuje. Pre modely AMG vytvoril akúsi špeciálnu verziu, ktorá je zameraná na výkon a dynamiku. Okrem jeho štandardných funkcií ho dovybavili o AMG TRACK PACE. Toto rozhranie umožňuje podrobne analyzovať viac než 80 špecifických údajov o vozidle. Sú nimi napríklad časy na uzavretých okruhoch, hodnoty zrýchlenia a spomalenia či rôzne odporúčania v čom zlepšiť jazdu práve na okruhu.
Zdroj: media.daimler.sk