Renault Espace F1 je späť!
Renault si svoje meno zatraktívňuje modelmi ako Clio RS alebo Megane RS. Toto tu ešte ale nebolo.
Dizajnér menom Marco Van Overbeeke vytvoril geniálny render, ktorému nechýbajú prvky z F1 – pretekárske slicky, aerodynamické prvky, polepy sponzorov či 4 škrupinové sedačky.
História
Ešte šialenejšie na celom projekte Espace F1 je to, že v roku 1995 bolo toto vozidlo skutočne postavené a funkčné! Prečo? Renault oslavoval desiate výročie práve tohto vozidla, ako aj desiate výročie svojho pôsobenia v F1.
Žiadne slicky, žiadne bujaré polepy. Mal však niečo, čo už v tomto storočí nenájdeme v žiadnom minivane. 3.5 litrový atmosferický desaťvalec z Formule 1 dosahoval limit otáčkomeru až pri 13 000 otáčkach za minútu. Dosahoval výkon 800 konských síl a 705 Nm, čo dokázalo tento 1300 kilový „rodinný minivan“ vystreliť z 0 na 100 za 2.8 sekundy a z 0 na 200 za 6 sekúnd! Toto sú astronomické čísla aj na rok 2018, nieto ešte na rok 1995. K tomu 6 stupňová sekvenčná prevodovka a zadný náhon.
Zúriaca V10-ka bola umiestnená medzi zadnými škrupinovými sedadlami. Skúste sa sťažovať na klimatizáciu!
Brzdné výkony boli rovnako ohromujúce ako tie zrýchľujúce. Tento minivan dokázal vďaka karbónovým brzdám vytvoriť preťaženie až 2G. Z rýchlosti 270 km/h na nulu to zvládol na rovných 600 metroch.
Či sa Renault tohto renderu chytí je otázne, ba až nepravdepodobné. Predstavte si to. Dá sa s minivanom spraviť ešte niečo viac, ako sa im to podarilo v roku 1995? Možno budeme prekvapení.
Zdroje : TopGear, Autocar