Rodinnejšia verzia modelu BMW M8? Je ňou BMW M8 Gran Coupé
Priamy konkurent Mercedesu Benz-AMG GT 63 S? Áno! Je ním tretí karosársky variant dielne z Mníchova pod názvom BMW M8 Gran Coupé. Oficiálne môžte model vidieť už budúci mesiac na autosalóne v Los Angeles.
Nemecký dizajn sa nezaprie
BMW nadstavuje v dizajne latku veľmi vysoko. Ukazuje, že elegancia sa dá skryť aj v športovom aute. Verzia Competition je obohatená čiernymi doplnkami, ktoré z auta robia ešte väčšiu beštiu, akou je. Mohutnú prednú masku dopĺňajú veľké otvory na prívod vzduchu, ktoré dopomáhajú aerodynamike a taktiež chladia brzdy. V zadnej časti nesmie chýbať difúzor so štvoricou výfukov.
Majestátna strojovňa!
Ani M8 Gran Coupé neobišla rovnaká technika ako u súrodencov. Hovoríme o dobre známom 4,4-litrovom benzínovom motore V8 M TwinPower Turbo, ktorý dopuje dvojica turbodúchadiel. Jeho výkon je 441 kW (600 koní) a 750 Nm krútiaceho momentu. Verzia Competition dostane o 25 konských síl viac, no krútiaci moment ostane identický. Zrýchlenie z 0-100 km/h má navrch verzia Competition, ktorá to zvládne len za 3,2 sekundy, čo je o 0,1 sekundy menej ako u klasickej M8 Gran Coupé. Výkon prechádza na cestu cez 8-stupňový automat M Steptronic, ktorý je samozrejme spojený s pohonom M xDrive. Obmedzená maximálna rýchlosť je 250 km/h, po odblokovaní elektroniky nie je problém pokoriť hranicu 300 km/h.
Ak by sme chceli BMW porovnať s najvýkonnejším Mercedesom Benz-AMG GT 63 S, tak výkonovo ostáva silnejší Mercedes, a to o 14 konských síl. Zrýchlenie obe autá zvládnu za 3,2 sekundy. Benzínu viacej „spapá“ Mercedes, a to kombinovane 11,3 litra. BMW dokáže ušetriť viac než pol litra, no pod hranicu 10 litrov sa nedostane.
Drift? Prečo nie!
Techniku robí BMW veľmi variabilnú, tak ako aj u M5. Výber pohonu musí stačiť každému, a to konkrétne 4WD-klasická štvorkolka, 4WD Sport a 2WD, čo je čisto zadokolka respektíve driftovacie monštrum.
Interiér si zachováva luxus
Čo dodať. Prémiovosť sa nezaprie. Kožené čalúnenie prekypuje krásou. Priamo pred vodičom sa nachádza digitálny panel, hneď nad ním je schovaný veľký a prehľadný Head-up display, ktorý sa premieta priamo na sklo. Dobre známy infotainment ostáva zachovaný. Športový M volant dopĺňajú dve tlačidlá M1 a M2, čo sú individuálne prispôsobiteľné režimy vodiča. Volič automatickej prevodovky dostal nový vzhľad s červeno-modrým prešívaním.
Zaslúži si titul – rodinné?
Určite áno! O rodinnosti tohto auta niet pochýb. Oproti verzií M8 dostal model Gran Coupé ďalší pár dverí. Na dĺžku narástol o úctyhodných 200 mm, čo pocítia pasažieri druhého radu hlavne na dlhých cestách. Na každého pasažiera spadá jedna zóna klimatizácie, čo znamená dokopy 4-zóny klimatizácie.
Poďme si trošku priplatiť!
Kto by si nepriplatil za 20-palcové disky kolies, ktoré dodávajú autu športový charakter? Taktiež príplatkové brzdy, ktoré sú aktívne nastaviteľné v závislosti od režimu Comfort alebo Sport. Vo verzií Competition dostanete tieto doplnky v základe a k tomu aj nadupaný výkon 625 koní. Príplatkový balík uhlíkových vlákien obsahuje karbónové prvky ako zrkadlá, strecha či difúzor.
Cenovka sa bude pohybovať okolo 150 000 €. Prvé kusy sa objavia začiatkom roka 2020.
Zdroj: https://www.press.bmwgroup.com