TEST: Seat Arona Beats – Keď štýl hrá hlavnú úlohu
Seat sa snaží modelom Arona zaujať najmä mladých ľudí, pre ktorých je dôležitý imidž. A to všetko s priateľnou cenovkou. Ako sa mu to darí? Na to sme sa pozreli v našom teste.
Dizajn
Prvou vecou, ktorá ma pri pohľade na Aronu oslovila, bolo zaujímavé dvojfarebné lakovanie karosérie. Na trhu nie je veľa áut, ktoré by túto možnosť ponúkali a tak ľudia nie sú zvyknutí na takýto zaujímavý vzhľad, no práve toto dvojfarebné lakovanie spôsobilo, že ste vytŕčali z davu a priťahovali viac pohľadov.
Arona spadá do kategórie mestských Crossoverov, pri pohľade zboku si môžte všimnúť väčšiu svetlosť podvozku, ako aj oplastovanie spodnej časti auta. Ak budete v lete potrebovať prejsť poľnou cestou napríklad k jazeru, Arona s tým nebude mať najmenší problém.
Ďalšia z vecí, ktorá upútala vaše oko boli LED svetlomety s peknou hranatou grafikou denného svietenia.
Pohon
Testovaný model mal pod prednou kapotou prepĺňaný litrový 3-valec, ktorého výkon dosahoval 115 koní a bol spriahnutý so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Tá posielala výkon výhradne na prednú nápravu. Táto kombinácia bola plne postačujúca a nemal som pocit, že by bolo 115 koní na veľkosť a váhu auta nedostatočných. Jedinou vecou, ktorá mi vadila bolo skoré preraďovanie prevodovky na vyšší prevodový stupeň a tým zbytočné podtáčanie motora, ktoré v istých momentoch viedlo k nepríjemnému traseniu. Tento problém mal však jednoduché riešenie. Stačilo dať DSG prevodovku do režimu S, ktorý mal obvykle o jeden stupeň menší prevod ako štandardný režim D. Týmto sa eliminovalo nie len podtáčanie motora, ale zlepšila sa aj odozva plynového pedálu vďaka mierne vyšším otáčkam.
Jazda
S Aronou sa jazdilo veľmi dobre. Pri prejazde nerovnosťami nikde nič nevŕzgalo, nepukalo, auto bolo dobre odhlučnené ako od podvozku, tak aj od motora. Pri bežnej jazde vďaka tuhšie naladenému podvozku nedochádzalo ani k výraznejším náklonom karosérie, aj napriek vyššiemu ťažisku. Samozrejme pri rýchlejších prejazdoch zákrut bolo auto značne nedotáčavé, no treba myslieť na to, že sú poháňané predné kolesá a hlavne na to, že Arona nie je žiadny ,,športovejší” model.
S Aronou budete aj tak väčšinu času tráviť v mestskom prostredí, kde sa cíti ako doma a vďaka dobrej manévrovateľnosti jej nerobia problém ani úzke uličky starého mesta. Jazdu na diaľnici vám uľahčí adaptívny tempomat. Ten počas celého testu fungoval bezproblémovo a ak častejšie jazdíte na dlhšie trasy, toto je prvok, ktorý by vám určite nemal chýbať.
Interiér
Prvou vecou, ktorá mňa osobne hneď upútala, boli sedadlá s logom Beats, ktoré odkazovalo na Beats edíciu Arony. Sedadlá boli čalúnené kombináciou látky a alcantary. Aj pri dlhších trasách boli veľmi pohodlné, ani raz sa mi nestalo, že by som bol po jazde ,,dolámaný”, za mňa majú sedadlá desať bodov z desiatich.
Celé auto vrátane interiéru bolo farebne zladené. Oranžové prešívanie sedadiel, volantu, ambientné osvetlenie taktiež oranžovej farby tvorili spolu pekný, svieži celok.
Usporiadanie interiéru bolo veľmi podobné koncernovým bratom, ak ste zvyknutý na modely napríklad Volkswagenu a presadnete do Arony, tak po veľmi rýchlom zorientovaní budete ako doma. Všetky ovládacie prvky sú presne tam, kde by ste čakali, po stránke ergonómie nemám Arone čo vytknúť. Čo by som však do budúcna určite vylepšil je materiál volantu. Ten bol vyrobený z tvrdého plastu, ktorý nebol moc príjemný na dotyk. Ak by som ho našiel v základnej verzii, tak by som to prežil no v špeciálnej edícií za viac než 20-tisíc € mohol byť volant z aspoň o trochu mäkšieho materiálu.
Technológie
V interiéri sa nachádzali dva displeje. Jeden umiestnený na stredovej konzole, ktorý slúžil ako displej infotainmentu a taktiež slúžil na zobrazovanie rozhrania Apple CarPlay a druhý si našiel svoje miesto pred vodičom, kde suploval funkciu analógových ukazovateľov. Disponoval až tromi rôznymi grafikami zobrazenia, z ktorých si každý určite nájde svôjho favorita. Mne najviac vyhovovala ,,klasika” s okrúhlym otáčkomerom a tachometrom.
Ako napovedá samotný názov auta, o ozvučenie sa stará audio systém od firmy Beats s výkonom 300W, ktorý disponuje šiestimi reproduktormi a jedným subwooferom. Reproduktory hrali čisto no na môj vkus trochu viac basovo ako by som si želal aj napriek tomu, že som v nastaveniach dal basy na minimum. No tým je však značka Beats známa, že ponúka basový zvuk takže kto po tomto audio systéme siahne, určite s tým počíta.
Záver
Ak hľadáte ideálne auto pre mladú rodinu s kvalitným ozvučením, dobrými jazdnými vlastnosťami, štýlovým vzhľadom, dobre spracovaným a priestranným interiérom, spotrebou na úrovni 6,5 litra a s cenovkou mierne nad 20-tisíc Eur, tak ste práve jedného vhodného adepta našli.
Foto: Samuel Zaťko