Škoda Kodiaq RS
Mladá Boleslav útočí na segment D – stredne veľkých SUV a crossoverov. Tento krát však so svojským prevedením spojeným už so známym modelom Kodiaq, a to v prevedení RS. Aj napriek skepticizmu automobilových fanúšikov (vrátane mňa) sa tento model dočkal svojho zrodenia. Debutoval na Paris Motor Show.
Motor a pohon
Tohto „medveďa“ poháňa dvojlitrový dieslový štvorvalec s dvoma turbami. Produkuje 240 koní a 500 Nm. Tieto čísla ho robia najsilnejšou dieslovou Škodou, aká bola kedy vyrobená. Spolupráca motora, prevodovky a podvozku sa zaručila o najrýchlejší čas na Nürburgring v kategórií 7-miestnych vozidiel (9 minút a 29.84 sekundy) .
S motorom spolupracuje 7-stupňová automatická prevodovka DSG, ktorá posiela výkon na všetky 4 kolesá. Akceleráciu z 0 na 100 zvládne za 7 sekúnd, maximálna rýchlosť je 222 km/h. Podobne, ako iné športové autá aj Kodiaq RS má 5 jazdných režimov. Všetky režimy (Eco, Normal, Comfort a Sport) majú rôzne nastavenie riadenia a podvozku. Pre tých, ktorí si radi kombinujú tieto nastavenia je tu režim Individual.
Dvojlitrové dieslové motory nemajú veľmi športový zvuk, preto sa v Škode rozhodli dať do výfukov reproduktory.
Interiér
Za zmienku určite stoja športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy. Pre zvýšenie jazdného komfortu boli do nich pridané vzduchové vankúše, vďaka ktorým si môžete sedadlá prispôsobiť. Operadlá sú potiahnuné alkantarou, bočné vedenie je pokryté karbónovou kožou. Kontrast pridávajú červené detaily a prešívanie.
Multifunkčný volant je populárny aj v ostatných modeloch značky, tento dostal červené prešívanie rovnako ako sedadlá. Na obloženie dverí bola použitá alkantara s prešívaním v štýle diamantu.
Zadné sedadlá sú spracované rovnako kvalitne ako predné, bez problémov pojmú 3 pasažierov. Ako už asi predpokladáte, tretí rad sedadiel nie je určený pre dospelých, ale pre deti.
Ako u väčšiny modelov, ani tento nezaostáva po technickej stránke. V stredovom paneli je zakomponovaná bezdrôtová nabíjacia stanica pre smartfóny, v strešnej časti zas nájdete tlačidlo na privolanie non-stop asistenčnej služby. Pasažieri na zadných sedadlách majú dostupnú 230V zásuvku, USB port, vyhrievanie sedadiel a samostatnú klimatizáciu.
Analógové budíky nahradil displej, ktorý má viacero rozhraní. Od športového rozhrania (veľký otáčkomer, ukazovateľ rýchlosti v jeho strede) cez klasické rozhranie (vľavo otáčkomer, vpravo tachometer) až po nastaviteľné rozhranie s navigáciou.
Exteriér
Exteriér tvoria, už ako klasicky trojuholníkové a hranaté tvary. Pribudli logá RS na mriežke predného chladiča a kufri. Novinkou sú 20 palcové disky Xtreme a výfuk. Brzdové strmene dostali červené lakovanie.
Zdroj : Škoda Media, TopGear