Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Mild Hybrid – vylepšená klasika
Suzuki Vitara je už nejakú tú dobu jedným z populárnych, cenovo dostupných SUV na Slovensku. Aj keď jeho vzhľad sa v podstate nezmenil, prešiel modernizáciou, ktorá priniesla nové technológie a vylepšenia. Ako sa teda najnovšia verzia s motorom 1.4 BoosterJet Mild Hybrid, pohonom 4×4 a manuálnou prevodovkou správa? Poďme sa na to pozrieť.
Dizajn
Najnovšia verzia Suzuki Vitara prináša modernizovaný vzhľad, ktorý je výsledkom decentného faceliftu. Zmeny sa týkajú prednej časti vozidla, kde nová prepracovaná predná maska, nárazník a chladič opticky vylepšili estetiku auta. Tieto prvky sú doplnené o LED svetlomety, ktoré sa tiahnu až do blatníkov predných kolies. Celkový dojem je osviežený aj drobnými zmenami na zadnej časti vozidla, ktoré pridávajú Vitare moderný a dynamický vzhľad, ktorý zapadá do dnešnej doby.
Jazda
Najnovšie Suzuki Vitara je auto kombinujúce kompaktné rozmery s dobrými jazdnými vlastnosťami, vhodné na mestskú jazdu, ale aj na mierne terénne dobrodružstvá. Vitara poskytuje veľmi stabilnú jazdu, vďaka nízkej hmotnosti a dobre naladenému podvozku. Stabilita pri prejazde zákrutami je dobrá a ani pri svižňejšom prejazde zákrut vás správanie auta nezaskočí. Na ceste sa správa veľmi komfortne a to platí aj pri dlhších trasách.
Na rozbitých cestách ma podvozok príjemne prekvapil, nakoľko mu nerobilo problém odfiltrovať akékoľvek nerovnosti a pochváliť musím aj odhlučnenie podvozku. Pri výletoch mino spevnené cesty pomôže pri prejazde nerovností a prekrížení náprav funkcia Lock, ktorá rovnomerne rozdeľuje krútiaci moment medzi všetky štyri kolesá a pomáha tak v zhoršených podmienkach trakcie. V automatickom režime pohonu oboch náprav prerozdeľuje krútiaci moment výhradne elektronika, podľa aktuálnych potrieb.
Pohon
Pod kapotou testovaného kúsku sa nachádzala hybridná 1.4-ka, ktorá dosahuje výkon 95 kW / 129 konských síl a poskytuje dostatočný krútiaci moment 235 Nm. Výhodou tohto motoru je podpora mild-hybridným systémom, ktorý v nízkych otáčkach pomáha spaľovaciemu motoru silou 10 kW / 14 konských síl a 50 Nm. Výsledkom je plynulejší nástup výkonu a väčšia sila v spodnom pásme otáčok, kedy turbo nevyvíja dostatočný tlak. V meste hybridná technika dopomáha k lepšej spotrebe, čo vo výsledku v kombinovanom cykle znamená priemernú spotrebu na úrovni 6,3 litra na 100 kilometrov. Okrem hybridu sa však na výslednej spotrebe spolupodieľal aj výborne odstupňovaný 6-stupňový manuál.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Dacia Duster LPG
Interiér Suzuki Vitara
Kabína oproti predchodcovi ponúka len hŕstku vylepšení. Ak mám spomenúť tie najzásadnešie, tak sú to mäkšie povrchy na obklade dverí, plynulejší a graficky lepšie spracovaný vynovený displej infotainmentu a bezdrôtová konektivita Apple CarPlay. Nič iné v podstate ani nebolo potrebné vylepšovať, lebo veď načo meniť niečo čo sa rokmi osvedčilo.
Záver
Suzuki Vitara je veľmi vyvážené SUV, ktoré sa hodí pre širokú škálu vodičov, ktorí hľadajú kombináciu komfortu, cenovej dostupnosti a schopnosti zvládnuť mierny terén. Nie je to vozidlo určené pre náročných off-roadových nadšencov, ale skôr pre tých, ktorí potrebujú auto na každodenné použitie s občasným výletom do prírody. Ak teda auto s podobným zameraním práve hľadáte, tak vynovená Vitara môže byť vašim ideálnym rodinným autom.
Technická špecifikácia a konkurencia
Suzuki Vitara Mild Hybrid | Suzuki S-Cross Hybrid | Honda HR-V | |
Motor/palivo | 1,4 / benzín-mhev | 1,4 /benzín-mhev | 1,5 i-VTEC/benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1373/4 | 1373/4 | 1 498/4 |
Výkon motora (kW/k) | 95/129 | 95/129 | 134/182 |
Prevodovka | 6-st. manuálna | 6-st. manuálna | Automatická CVT |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,5 / 6,3 | 6,1/6,8 | 6,0/7,3 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1290 | 1285 | 1 249 |
Objem batožinového priestoru (L) | 362 | 430 | 470 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 190 | 195 | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,2 | 10,2 | 8,6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 23 890 / 25 790 | 19 290 / 24 870 | 18 590 |
Foto: Ivan Rovňák
➡️ NEPREHLIADNITE: Tip na výlet s autom