Predseda predstavenstva značky Volkswagen Herbert Diess v exkluzívnom rozhovore o globálnej situácii na trhu, budúcnosti spaľovacích motorov a výzvach elektromobility.
„Teslu zastavíme“: šéf značky VW Herbert Diess
1. Situácia na trhu
V USA ideme smerom hore aj napriek tomu, že VW Atlas a Tiguan Allspace nabieha až v druhej polovici roka. Ďalší rok prídu na trh 2 nové limuzíny nová Jetta a Passat. Ďalší rok na to nasleduje Atlas ako 5-miestne Coupé a SUV pre Čínu na báze Tiguana. V pluse plánujeme byť v USA od roku 2020 a taktiež chceme zvýšiť trhový podiel z momentálnych 2 % na 5 %.
2. Strategické ciele „Stratégia 2025“
Za posledných dvoch rokov sme vytvorili „Stratégiu 2025“. Začali sme s najväčšou modelovou ofenzívou v dejinách značky Volkswagen. Do roku 2020 vynovíme v prvom kroku celú modelovú paletu. Od roku 2020 začneme s ofenzívou elektro-áut. V 2020 chceme predať 100.000 elektro-áut a v 2025 dokonca až milión elektro-áut ročne.
3. Atlas vs. Touareg
Atlas poskytuje vďaka priečne umiestnenému motoru viac miesta v kabíne, to si konkurenti s pozdĺžne zabudovanými motormi nemôžu dovoliť. Atlas je taktiež dôkazom flexibility známej MQB platformy, ktorá sa používa od Pola až po veľký Atlas. Je to technický koncept, ktorý sa len tak neprekoná. Touareg ponúka na druhej strane inovatívnosť a prémiovosť.
4. Phaeton zanikol. Plánuje sa s novou vyššou triedou?
VW plánuje s výrobou limuzíny vyššej triedy a to rovno na novej elektro platforme tzv. MEB. Tesla nám poskytuje dobrú predlohu.
5. Elektro Arteon vs. Tesla
Aj keby sme v Arteone využili každé voľné miesto na batériu, tak by sme zaostali za konkurenciou okolo 100 km na dojazde. Preto sme sa rozhodli, že elektro vozidlá postavíme na optimálnej platforme a to MEB až od roku 2020. Arteon je postavený na MQB platforme.
6. Elektro ofenzíva
Jedna z najväčších výziev je dokázať updatovať software bez toho aby zákazník musel ísť do servisu, čo do 2020 splníme. Chceme zastaviť Teslu s MEB platformou a to v segmente 30.000 Euro. Berieme Teslu vážne. Našou silnou stránkou je medzinárodná vývojarská, produkčná a odbytová sieť, ktorá nám dovoľuje v krátkom čase vyrábať veľké počty áut. Aj v e-mobilite platí: VW nepatrí k prvým na trhu, ale keď do neho vstúpime tak to s plnou silou.
7. Plug-in Hybrid
Momentálne plánujeme pre čínsky trh Plug-in Tiguan.
8. Plánujete naďalej investovať do dieslových motorov?
Áno, hlavne pri veľkých SUV bude dieslový motor stále hrať veľkú rolu. Momentálne vyvíjame novú Euro 6 generáciu, ktorá bude už aj pre Euro 7 pripravená. Celkovo budú ale dieslové motory strácať podiel na trhu, lebo náklady pre malé vozidlá sú príliš vysoké. Všetko záleží od politiky a daňových výhod pre toto palivo.
By podlahar
Zdroj: Auto Zeitung
1 Response
[…] konkrétne modelu ID. Model ID Elektrické vozidlá budú postavené na novej elektro platforme MEB (modulárny elektro koštrukčný systém), ktorá bola vyvíjaná od roku 2015. MEB platforma […]