TEST: Audi Q3 Advanced 35 TDI quattro – všestranné SUV s úsporným naftovým motorom
Druhá generácia Audi Q3 sa prezentuje sebavedomým dizajnom a pestrou škálou personalizácie. Oproti minulej generácii narástla o 10 cm do dĺžky a je omnoho priestrannejšia. Nám sa vďaka spoločnosti Automax Plus do rúk dostala verzia s najúspornejším naftovým motorom a pohonom quattro. Je táto konfigurácia ideálna alebo sa oplatí siahnuť po inej motorizácii?
Exteriér
Nami testovaný kúsok bol vo výbave Advanced, čo značí zlatú strednú cestu (viac chrómu, menej plastov). Prednej časti dominuje veľká maska chladiča „Singleframe“ s vertikálnymi priečkami. Príplatková šedá metalíza spolu s 19-palcovými diskami a chrómovou lištou okolo okien vytvárajú luxusnejší dojem. Na exkluzitive pridávajú príplatkové LED svetlomety s dynamickými smerovkami vzadu, ktorých svetelný výkon je naozaj skvelý (v Q3 je možné mať aj LED Matrix svetlomety).
Interiér
Paket S-Line s dynamicky tvarovanými sedadlami s výraznejším bočným vedením a čiernym stropom evokujú športovosť. Hliníkové nástupné lišty s emblémom S-Line v tme krásne svietia a taktiež dokazujú športový nádych celého interiéru. Matný hliníkový obklad a pedále z ušľachtilej ocele nám zase pripomenú, že sa nachádzame v prémiovej značke. Ušľachtilá oceľ na nás čaká aj v batožinovom priestore, ktorý je vďaka posuvným zadným sedadlám variabilne nastaviteľný. Už v základnej výbave ponúka Q3 MMI rádio plus a 10,25-palcový digitálny združený prístroj, ktorý sa môže použíť na pripojenie rôznych mobilných zariadení a rozhraní.
Digitálny kokpit poskytuje množstvo zobrazení, ktoré si môže používateľ rôznorodo konfigurovať. Príjemný kožou potiahnutý volant disponuje fyzickými tlačidlami a jedným všeobecným tlačidlom, ktoré si môže vodič prispôsobiť podľa seba. Pre potrebu športovejšej jazdy sa pod volantom nachádzajú aj pádla. Celkovo je interiér vyhotovený kvalitne, ako sme už u Audi zvyknutí. Nič nevŕzga, ani nerezonuje. Čo by som však zvážil pri konfigurácii/kúpe, sú S-Line sedadlá. Sú krásne na pohľad, majú dobré bočné vedenie, avšak na dlšie cesty môžu byť pre niekoho príliš tvrdé.
Jazda
Vo všeobecnosti by som jazdu opísal ako neutrálnu, plynulú, hladkú a komfortnú. Čo je však potrebné vyzdvihnúť, je podvozok. Audi sú známe svojimi kvalitnými podvozkami a to platí aj pre najnovšiu Q3-ku. Krásne žehlí nerovnosti a v zákrutách vás podrží aj pri úplnom limite. Čo sa týka náklonov pri prejazdoch zátačkami, auto je na tom veľmi dobre. Ponúka množstvo gripu a vďaka pohonu quattro sa nemusíte báť dynamickej jazdy ani pri horšom počasí.
Prevodovka radí plynule a hladko, niekedy je však váhavejšia najmä pri rozjazdoch a druhom prevodovom stupni, kedy ho častokrát nezmyselne dlho drží. Už štandardne môžete rátať s mierne oneskorenou odozvou na plynový pedál, avšak to už je v dnešnom emisiami utrápenom svete doslova štandardom.
Motor a spotreba
Nami testovaný model mal pod kapotou základný naftový motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 koní). V stredných otáčkach je motor pomerne čiperný a vďaka krútiacemu momentu 360 Nm nebudete mať problém s obiehaním. Za celkový test sa ustálila naša spotreba na slušných 6,5 litra na 100 km. Diaľnica si vypýtala 7 litrov a okresky pri bežnom tempe 5,5 litra.
Prievan v peňaženke?
Ako už býva zvykom, ceny rovnakých modelov sa vedia líšiť naozaj enormne. Naša testovaná Audi Q3 je toho ideálnym príkladom. Holý základ s 1,5-litrovým TFSI, predným náhonom a manuálnou prevodovkou začína na sume 34 900 €. Ak chcete nami testovanú motorizáciu, pripravte si 40 620 €. Jeden príplatok sem, jeden príplatok tam, a náš kúsok vyšiel na okrúhlych 50 tisíc €. Ak sa už teraz chytáte za hlavu, neodporúčame vám pokračovat v konfigurácií so silnejšími motormi a viacerými príplatkami – nie je problém dostať sa cez 70 tisíc €. A to sa stále bavíme o menšom mestskom SUV.
➡️ NEPREHLIADNITE: Mercedes-Benz GLC 300 de – plug-in hybrid, ktorý má zmysel
Verdikt
Úplne na začiatku recenzie sme si položili otázku: je takáto konfigurácia ideálna alebo sa oplatí siahnuť po inej motorizácii? Na túto otázku nie je len jedna správna odpoveď. Všetko totižto záleží na tom, ako a kde sa má nami testovaná Q3 používať. Má to byť čisto mestské auto? V tom prípade je odpoveď nie. Pokiaľ to má byť vozenie na krátke trasy a vo veľkej miere len po meste, siahol by som po cenovo dostupnejšej základnej benzínovej motorizácii, ktorá dokáže byť veľmi úsporná. Takisto by som určite vynechal pohon quattro, ktorý pri takomto štýle jazdy jednoducho až tak potrebovať nebudete.
Ak však vaše trasy pozostávajú z mnoha okresiek, diaľníc, prípadne z poľných ciest vedúcich na chalupu, odpoveď sa zmení na „áno„. Počas testu sme si odskúšali aj mierny off-road, jazdu po lúke a takisto prudký zjazd s pomocou asistentu zjazdu z kopca (HDC) – všetko zvládnuté s úplnou pohodou. Za príplatok cca 2 300 € môžete mať pod kapotou verziu 40 TDI s výkonom solidných 200 koní (147 kW), ktorý stojí takisto za zváženie. Ale ako sme napísali, všetko závisí od prostredia, v ktorom budete jazdiť. Pohon quattro je špičkový a určite ho odporúčame.
Nami testované vozidlo je takou zlatou strednou cestou či už výkonovo, alebo výbavou. Ak Vás zaujalo, môžete ho mať aj so zľavou, nakoľko sa jedná o predvádzací kúsok. Všetky ďalšie informácie spolu s kontaktom nájdete na tomto linku.
Technická špecifikácia
Audi Q3 35 TDI Quattro | Volkswagen Tiguan 2.0 TDI EVO 4MOTION | Mercedes-Benz GLA 200 d 4MATIC | |
Motor/palivo | 2.0 TDI / nafta | 2.0 TDI / nafta | 2.0 TDI / nafta |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1968 / 4 | 1968 / 4 | 1950/ 4 |
Výkon motora (kW/k) | 110 / 150 | 110 / 150 | 110 / 150 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 360 | 360 | 320 |
Prevodovka | 7-stupňový automat | 7-stupňový automat | 8-stupňový automat |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5.8 / 6.5 | 6.1 | 5.6 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 746 | 1 751 | 1 715 |
Objem batožinového priestoru (L) | 530 | 615 | 427 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 205 | 198 | 205 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9.6 | 9.3 | 9.1 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 40 620 / 50 000 | 40 390 | 46 446 |