TEST: BMW X6 30d xDrive – stačí X6-ke motorizácia 30d?
Už to bude takmer rok, čo sme pre vás pripravili vianočný špeciál, v ktorom sme spríjemňovali ľuďom cestu domov v nadupanom BMW X6 M50i. Teraz sme sa rozhodli otestovať najdostupnejšiu motorizáciu novej rady X6. Stačí tejto dvojtonovej nádhere agregát 30d?
Dizajn
Vozidlo sme dostali na test v prekrásnej Riverside Blue metalíze a 20-palcovým obutím diskov kolies. Zaujímavosťou je, že nami testovaná konfigurácia má k dispozícii letné obutie o rozmere až 22-palcov. V prednej sú osadené skvelé BMW Laser Light svetlomety, príplatková Iconic Glow predná maska, ktorá počas jazdy svieti a autu pridáva na rešpekte.
Z profilu nás ohúri tradičná línia BMW X6, zakončená rozšírenými blatníkmi zadných kolies. V zadnej časti ponúka BMW X6 nový dizajn LED svetlometov, dve koncovky výfuku a a jemný difúzor vo farbe karosérie. Nesmie chýbať športové prevedenie M Sport, ktoré pridáva X6-tke na agresivite.
Interiér
Digitálny prístrojový štít, head-up displej a ovládací panel infotainmentu o veľkosti 10,2-palcov sú samozrejmosťou. Súčasťou balíka M je skvelo tvarovaný volant. O nádych exkluzivity sa stará sklenený volič automatickej prevodovky a masážne, ventilované a vyhrievané sedadlá v prevedení bielej koži s pamäťovou funkciou. Spracovanie na vysokej úrovni je u mníchovskej automobilky samozrejmosťou.
BMW radu X6 disponuje i nadštandardným priestorom pre pasažierov v prvom rade sedadiel. Nanešťastie vďaka dizajnu karosérie sa situácia mení v druhom rade sedadiel, kde rázvor kolies síce poskytuje obstojný priestor na nohy, avšak vyšší pasažieri (moja výška je 189 cm) budú trpieť nedostatkom miesta nad hlavou. Inak X6-tka poskytuje skvelé odhlučnenie interiéru a veľmi dobrý výhľad z vozidla.
Motorizácia
Ako som už v úvode spomínal, siahli sme po najdostupnejšej motorizácií 30d, ktorá predstavuje trojlitrový naftový 6-valec s výkonom 195 kW teda 265 konských síl a krutiacim momentom 650 Nm. Výkon je prenášaný na obe nápravy systémom xDrive s preferenciou zadnej nápravy a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Po dynamickej stránke je voľba danej motorizácie úplne v poriadku. Aj napriek vyššej hmotnosti vozidla, nepociťovať nedostatok výkonu a vozidlu motorizácia 30d bohate stačí, ba priam mu pristane.
Čo sa týka spotreby paliva, tak tá je výrobcom udávaná na 7,8 litra na 100 km trasy. My sme zajazdili s X6-kou spotrebu 9,7 litra v meste a na okresných cestách. Na diaľničnej trase z Nitry do Bratislavy sa spotreba ustálila na 7,4 l/100 km. Vo finále sa rozprávame o kombinovanej spotrebe 8,5 litra na 100 km pri predpisovej jazde. Ak začnete jazdiť dynamicky treba rátať i s vyššou spotrebou paliva.
Technológie
Nami testované BMW X6 bolo skutočne preplnené najnovšími technológiami, ako sú skvelé laserové svetlomety s funkciou vyrezávania a svetelným dosah až 650 metrov. So svetlometmi súvisí i nočné videnie ktoré fungovalo perfektne. Ak auto zaznamenalo napríklad neosvetleného chodca, vysvietilo ho daným segmentom svetlometu. Technológie exteriéru pokračujú natáčacou zadnou nápravou, vďaka ktorej bola manévrovateľnosť s X6-kou malina.
Ovládanie gestami ma bavilo zo všetkých technológií asi najviac. Počas testovania som 100 % času ovládal média len týmto spôsobom. Pochvalu si zaslúži aj skvelo spracovaný head-up displej doplnený o zoznam médií či pokyny z navigácie. Komfort nám umocňovali chladené a zároveň vyhrievané držiaky nápojov ktoré sú efektné ale i efektívne. Display Key ma dostal asi najviac. V skratke si priplácate za kľúč, cez ktorý dokážete ovládať nezávislú klimatizáciu a dostávate všetky informácie o vozidle.
Podvozok a jazdné vlastnosti
Podvozok je naladený, ako to už býva u BMW zvykom, o čosi tvrdšie než u iných automobiliek. Vďaka adaptívnemu podvozku M Sport sedí X6 skvelo na vozovke. Odhlučnenie interiéru je taktiež na vysokej úrovni, avšak na diaľnici pri vypnutom rádiu počuť jemný šum od spätných zrkadiel. Pohon xDrive s preferenciou zadnej nápravy zachováva „Radosť z jazdy“ v športovom režime, v comforte sa však jedná o veľmi neutrálne vozidlo.
Cena a konkurencia
Základná verzia X6 30d začína na cene 76 050 eur. Nami testovaná X6-ka sa cenovo vyšplhala na 95 976 eur. Mercedes-Benz GLE 350d ponúka o čosi vyšší výkon 200 kW teda 275 konských síl. S 9-stupňovým automatom sľubuje kombinovanú spotrebu 7,3 litra na 100 km. V Ingolstadte Audi postavilo konkurenta s názvom Q8 50 TDI Quattro. Výkon agregátu je opäť o čosi vyšší 210 kW teda 286 konských síl, avšak počet prevodových stupňov automatickej prevodovky Tiptronic je totožný s BMW.
Technická špecifikácia-klasika
Audi Q8 | Mercedes GLE | ||
Motor/palivo | 30d /nafta | 50 TDI /nafta | 350d /nafta |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2993/6 | 2967/6 | 2925/6 |
Výkon motora (kW/k) | 195/265 | 210/286 | 200/275 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 650 | 600 | 600 |
Prevodovka | Automatická 8 st. | Automatická Tiptronic 8 st. | Automatická 9G-Tronic |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 7,8/8,5 | 7,8 | 7,3 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2260 | 2220 | 2215 |
Objem batožinového priestoru (L) | 580 | 605 | 655 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 235 | 245 | 226 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 6,1 | 6,3 | 6,6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 76 050/95 976 | od 74 760 | od 73 500 |
Foto: Matúš Toráč a Samuel Zaťko